دانلود تحقیق · دسامبر 26, 2023 0

تحقیق چگونه كامپيوتر خود را تميز كنيم ( ورد) 💯

تحقیق چگونه كامپيوتر خود را تميز كنيم ( ورد)

 

تحقیق چگونه كامپيوتر خود را تميز كنيم ( ورد),چگونه كامپيوتر خود را تميز كنيم,دانلود تحقیق چگونه كامپيوتر خود را تميز كنيم ( ورد),چگونه,كامپيوتر,خود,را,تميز,كنيم,تحقیق,چگونه,كامپيوتر,تميز,كنيم,ورد)

 

تحقیق چگونه كامپيوتر خود را تميز كنيم ( ورد)

تحقیق-چگونه-كامپيوتر-خود-را-تميز-كنيم-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 23 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏نگهداري از كامپيوتر
‏آيا مي خواهيد سالها به عمر كامپيوتر خود بيفزاييد. در اينجا نكاتي ساده را به اطلاع شما مي رسانيم كه از كاهش كارايي و عمر كامپيوتر جلوگيري مي كند.
‏بزرگترين دشمن كامپيوتر گرماست، كه باعث مي شود چيپ هاي و ديگر اجزاي داخلي كامپيوتر گرم شوند. و همچنين از كارايي كامپيوتر مي كاهد.
‏اولين چيزي كه بايد چك كنيد اين است كه از جريان هوا در اطراف كامپيوتر خود مطمئن شويد. اگر كامپيوتر خود را در يك محفظه قرار مي دهيد. حتماً در پشت آن يك سوراخ دايره اي براي جريان هوا باز‏ ‏ كنيد. به طوريكه اين سوراخ مسير هواي فن كامپيوتر شما را باز نگه دارد. تا هواي خنك بتواند از داخل كيس كامپيوتر شما بگذرد.
‏اگر كامپيوتر را در داخل محفظه اي قرار مي دهيد، حداقل تا فضاي 10 سانتي متري پشت كيس نبايد هيچ مانعي وجود داشته باشد. تا جريان هوا برقرار شود.
‏ ‏مطمئن شويد بالا و پشت مانيتور شما از گرد و خاك پاك شده است. كتابها، ورقهاي كاغذ، جعبه ها و ساير اشياء را روي مانيتور خود قرار ندهيد. هميشه به شكافهاي بالاي مانيتور توجه كافي داشته باشيد تا گرماي اضافي به راحتي دفع شود. اگر اين گرما دفع نشود گرماي اضافي به قطعات الكترونيكي مانيتور سرايت كرده كه نتيجه آن بهم ريختگي رنگ، لرزش تصوير و مشكلات ديگري را براي مانيتور است.
‏كار بعدي كه مي توانيد انجام دهيد پاك كردن گرد و غبار از سطوح داخلي كامپيوتر است.اين كار را حداقل دو بار در سال انجام دهيدو هر دو سال يكبار اين كار را براي مانيتور انجام دهيد.
‏3
‏به گرد و غبار همانند يك پتو نگاه كنيد، كه چيپهاي كامپيوتر را داغ نگه مي دارند، هر چه گرد و خاك بيشتري روي آنها نشسته باشد، بيشتر داغ ميشوند. چه ميزان گرد و خاك زياد است؟ ‏0.05‏ ميليمتر چطور است يا آنقدر كه بتوان گرد و غبار را ديد، همين ميزان كم مي تواند دماي داخلي چيپها را ‏5‏ درصد افزايش دهد. به نظر شما ‏5‏ درصد زياد نيست ! اگر بدانيد اين مقدار ميتواند سالها از عمر كامپيوتر شما بكاهد چطور؟
‏راحت ترين راه براي نظافت داخل كامپيوتر استفاده از يك جاروبرقي خانگي است. بعد از اينكه با يك مكنده مانند جاروبرقي آن را تميز كرديد مي توانيد از هواي فشرده (با فشار كم‏ ‏ طوري كه به قطعات كامپيوتر صدمه وارد نشود) براي بيرون راندن گرد و غبار باقي مانده استفاده كنيد.
‏مطمئن شويد كه پره هاي فن هاي خنك كننده را كاملاً تميز كرده ايد. فن منبع تغذيه برق و CPU‏ و كيس را تميز كنيد.
‏براي نظافت كي برد هم از هواي فشرده استفاده كنيد و توجه داشته باشيد كه هيچگاه براي نظافت كي برد از مايعات استفاده نكنيد. و از يك كاور براي پوشاندن كي برد در زمان بي كاري كي برد استفاده كنيد. با همين روش ساده سالها به عمر كي برد خود اضافه مي كنيد.
‏و اما مي رويم سراغ هارد ديسك، اول از همه توجه داشته باشيد كه هارد ديسك به گونه اي طراحي شده است كه به صورت افقي نصب شود بنابراين نمي توانيد هارد ديسك را به پهلو نصب كنيد و از آن انتظار كار بيش از دو سال را داشته باشيد. 90 درصد هارد ديسكها كه به پهلو در كيس نصب مي شوند بعد از دو سال مشكل پيدا مي كنند و احتياج به تعويض دارند. اين شيوه نصب باعث فشار وارد شدن به قسمت كوچكي از بيرينگ هاي هارد مي شود و اين بيرينگ ها خراب مي شوند. ولي با نصب افقي هارد وزن هارد به طور يكنواخت در كل سطح بيرينگ تقسيم مي شود بنابراين بيرينگ هارد دچار خرابي پيش از موعد نمي شود.
‏4
‏معمولاً هارد ديسكهايي كه روي قطعاتي كه توليد گرما مي كنند قرار مي گيرند يا بين قطعات ديگر ساندويچ شده اند و براي تبادل حرارت و جريان هوا فضاي كافي وجود ندارد زودتر دچار مشكل مي شوند.
‏بخاطر داشته باشيد كه هارد درايو شما داراي يك موتور و قطعات متحرك است. هر چه تهويه هوا در اطراف آن بيشتر باشد راحتر گرماي اضافي را دفع مي كند و عمر آن بيشتر خواهد بود. در ضمن هارد نسبت به لرزش و تكانهاي شديد به خصوص در حال كار حساس است پس مراقب هارد ديسك خود باشيد و كامپيوتر خود را روي ميزي قرار دهيد كه محكم و ثابت است.
‏به كامپيوتر خود اجازه بدهيد نفس بكشد و آن را تميز نگه داريد تا در سالهاي بعد هم در خدمت شما باشد.
‏چگونه كامپيوتر خود را تميز كنيم
‏اگر مي خواهيد كامپيوتر شما بيشتر عمر كند و در اين زمان ، بيشترين كارايي را از خود نشان دهد بايد آن را تميز نگه داريد. اما تميز كردن كامپيوتر در نگاه بسياري كاري سخت و پيچيده به نظر مي رسد. در صورتي كه اين طور نيست . براي اينكه كامپيوتر خود را تميز كنيد نيازي نيست سخت افزارها را بشناسيد. تنها كافي است يه كمك يك آچار اجزاي كامپيوتر را از هم جدا كنيد و با دقت گرد و خاك داخل آن را بگيريد.
‏ ‏ ‏تنها نكته مهمي كه بايد در خاطر داشته باشيد اين است كه براي گردگيري كامپيوتر نبايد از دستمال استفاده كنيد. خطر تميز كردن كامپيوتر با دستمال خيس اين است كه ممكن است تميزكننده دچار برق گرفتگي شود يا رطوبت باعث سوختن شبكه هاي الكتريكي گردد. حتي اگر كامپيوترتان را از برق كشيده باشيد، الكتريسيته داخل آن ممكن است در تركيب با آب به بعضي مدارها آسيب برساند و آنها را براي هميشه از كار بيندازد. بنابراين هنگام تميز كردن كامپيوتر مهم اين است كه كمترين برخورد فيزيكي را با آن داشته باشيد. اين چيزي است كه تميز كردن كامپيوتر را كمي سخت مي كند.
‏4
‏كار را با بازكردن پيچ هاي پشت «كيس » شروع كنيد. بعد پوشش آن را برداريد. كامپيوتر را به محيطي باز ببريد و به كمك دستگاه دمنده خاك آن را بگيريد. اگر چنين دستگاهي نداريد مي توانيد از جاروبرقي هايي استفاده كنيد كه علاوه بر مكش ، هوا را به بيرون نيز پمپ مي كنند. اگر جاروبرقي شما چنين امكاني ندارد، مي توانيد از جاروبرقي عادي براي مكش خاك ها استفاده كنيد. اما لوله جاروبرقي نبايد به هيچ وجه به قطعات بخورد. براي پرهيز از برق گرفتگي ، حتما قطعه پلاستيكي را به دهانه لوله وصل كنيد. مجددا ياد آوري مي كنم داخل كامپيوتر را با دستمال تميز نكنيد و براي پرهيز از هر گونه شوك الكتريكي به قطعات آن دست نزنيد.
‏    ‏در داخل كيس معمولا بيشترين آشغال ها گرد «فن » يا پروانه خنك كننده جمع مي شوند. اين گرد و خاك ها بتدريج سرعت فن را كم مي كنند و باعث مي شوند كامپيوتر خنك نشود و بسوزد.
‏مرحله بعد تميز كردن صفحه كليد يا كيبورد است . تميز كردن كيبورد كار سختي است و بسته به مدل كيبورد فرق مي كند. بعضي از كيبوردها را مي توان به راحتي باز كرد و تميز كرد، در صورتي كه بعضي صفحه كيبوردها طوري طراحي شده اند كه بايد كليدهاي آن را يكي يكي تميز كرد. براي تميز كردن كيبورد بدون نياز به باز كردن آن ، مي توانيد آن را سر و ته نگه داريد و هوا را با فشار لابه لاي دكمه ها برانيد.
‏    ‏ماوس ها نيز بعد از مدتي استفاده ، بتدريج كند مي شوند و دقت اوليه خود را از دست مي دهند. بسياري از مردم در چنين مواقعي به بازار مي روند و ماوس ديگري مي خرند، در صورتي كه تنها در چند دقيقه مي توان ماوس هاي كثيف را تميز كرد و آنها را به كارايي اول شان برگرداند. تميز كردن ماوس راحت ترين و جذاب ترين بخش نظافت كامپيوتر است .

 

دانلود فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود تحقیق چگونه كامپيوتر خود را تميز كنيم ( ورد)