دانلود تحقیق · دسامبر 26, 2023 0

تحقیق پيشنهادي براي حل مشكلات شهري از طريق فناوري اطلاعات و ارتباطات (قابل ویرایش) 💯

تحقیق پيشنهادي براي حل مشكلات شهري از طريق فناوري اطلاعات و ارتباطات (قابل ویرایش)

 

تحقیق پيشنهادي براي حل مشكلات شهري از طريق فناوري اطلاعات و ارتباطات (قابل ویرایش),پيشنهادي براي حل مشكلات شهري از طريق فناوري اطلاعات و ارتباطات,دانلود تحقیق پيشنهادي براي حل مشكلات شهري از طريق فناوري اطلاعات و ارتباطات (قابل ویرایش),پيشنهادي,برا,,,

 

تحقیق پيشنهادي براي حل مشكلات شهري از طريق فناوري اطلاعات و ارتباطات (قابل ویرایش)

تحقیق-پيشنهادي-براي-حل-مشكلات-شهري-از-طريق-فناوري-اطلاعات-و-ارتباطات-(قابل-ویرایش)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 13 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏2
‏ب‏ا‏سمه‏ ‏تعالي
‏پيشنهادي براي حل مشكلات شهري از طريق فناوري اطلاعات و ارتباطات
‏1- مقدمه
‏امروزه اهميت ‏فناوري‏ اطلاعات‏ Information Technology
‏ به منظور افزايش سرعت و دقت فعاليت‌هاي مختلف سازمان‌ها و در نتيجه بالا بردن بهره‌وري آنها به روشني مشخص شده است. خصوصاً سازمان‌هايي كه بخش‌هاي مختلف آن در مناطق جغرافيايي پراكنده و دور از يكديگر قرار گرفته‌اند و يا موسساتي كه موظف به انجام كارهاي متنوع و متعدد هستند، بسياري از مشكلات خود را از طريق اين ‏فناوري‏ رفع مي‌كنند.
‏انقلاب اطلاعاتي‏ Information Revolution
‏ يكي از اصطلاحاتي است كه با رشد ‏فناوري‏‌هاي اطلاعاتي در كنار انقلاب صنعتي مفهوم پيدا كرده است. همانگونه كه در اثر انقلاب صنعتي، مجموعه‌اي از كارخانه‌ها، ابزار و ماشين‌آلات، اتومبيل‌ها و غيره به كمك انسان آمدند و بسياري از كارهاي بدني او را بر عهده گرفتند، انواع محصولات
‏1
‏2
‏فناوري‏‌هاي اطلاعات نيز شامل سخت‌افزارها و نرم‌افزارهاي كامپيوتري، شبكه‌هاي مخابراتي، سيستم‌هاي ماهواره و غيره براي كمك به آن دسته از مسايل انسان كه با اطلاعات سروكار دارند بوجود آمده و توسعه يافتند. كاربردهاي اين ‏فناوري‏‌ها شامل انواع محاسبات و پردازش‌هاي روزمرّه، تجارت، اطلاع‌رساني، مسايل علمي، مديريت، ارتباط مستقيم از راه دور و غيره مي‌باشد.
‏آنچه كه مسلم است ‏فناوري‏ اطلاعات به منزلة يك سلاح و ابزار جديد براي فعاليت در جهان معاصر محسوب مي‌شود كه عدم استفاده از آن انزواي كشور و در نهايت حذف شدن از جامعة جهاني را به دنبال خواهد داشت.
‏تجارب گوناگون سازمان‌هاي مختلف در سطح دنيا نشان مي‌دهد كه ‏فناوري‏ اطلاعات به راحتي بسياري از مشكلات سيستم‌هاي اطلاعاتي را رفع مي‌كند. ‏فناوري‏ اطلاعات قابليت‌هاي زيادي در رفع مشكلات سازمان‌ها دارد. به عنوان نمونه به چند مورد از مزاياي ‏فناوري‏ اطلاعات اشاره مي‌شود.
‏افزايش سرعت
‏محاسبه و پردازش سريع اطلاعات و انتقال فوري آن، زمان انجام كار را كاهش و در نتيجه بهره‌وري را افزايش مي‌دهد. ‏فناوري‏ اطلاعات امكان جستجو و دستيابي سريع به اطلاعات را نيز فراهم مي‌كند.
‏1
‏3
‏افزايش دقت
‏در مشاغل مبتني بر انسان دقت انجام كار متغير است؛ درحاليكه ‏فناوري‏ اطلاعات دقتي بالا و ثابت را تامين و تضمين مي‌كند. در انواع فعاليت‌هاي پردازشي و محاسباتي دقت كامپيوتر به مراتب بيشتر از انسان است.
‏كاهش اندازة فيزيكي مخازن اطلاعات
‏با توسعة ‏فناوري‏ اطلاعات و بكارگيري آن ديگر لزومي به حمل و نگهداري حجم زيادي از كتاب‌هاي مرجع تخصصي وجود ندارد. به راحتي مي‌توان در هر ديسك فشرده اطلاعات چندين كتاب ‏و كتابخانه ‏را ذخيره نمود‏.
‏كاهش ‏فسا‏د‏ اداري
‏استفاده از ‏فناوري‏ اطلاعات شفافيت در انجام كارها را افزايش مي‌دهد و بسياري از واسطه‌ها را حذف مي‌كند. اين دو مزيت كليدي منجر به رفع برخي از فسادهاي اداري خصوصاً در سطوح پايين مي‌شوند.
‏ايجاد امكان كار تمام وقت
‏1
‏5
‏به كمك ‏فناوري‏ اطلاعات بسياري از استعلام‌ها و مراجعات افراد و غيره از طريق شبكه‌هاي كامپيوتري و به صورت خودكار انجام مي‌گيرد. بنابر اين مي‌توان به صورت 24/7‏(‏ ‏(24ساعت در شبانه روز و 7 روز در هفته)
‏)‏ از آن بهره گرفت.
‏ايجاد امكان همكاري از راه دور
‏مخابرات، تلفن، تله كنفرانس، ويدئو كنفرانس و همچنين سيستم‌هاي همكاري مشترك، EDI‏ و غيره نمونه‌هايي از كاربردهاي ‏فناوري‏ اطلاعات در اين زمينه هستند.
‏كاهش هزينه‌هاي سيستم يا سازمان
‏با توجه به موارد فوق به خصوص افزايش سرعت كه باعث انجام تعداد كار بيشتر مي‌شود و انجام كار تمام‌وقت، بهره‌وري سيستم افزايش مي‌يابد و در نتيجه باعث كاهش مقدار زيادي از هزينه‌ها مي‌گردد.
‏از آنجا كه يك جامعه شهري تركيبي است از مردم و محيطي مركب از سازمان‏‌‏ها، ادارات و مراكز خدماتي كه به طور مداوم و مستمر با يكديگر در حال تعامل هستند. در كلان‏‌‏شهرهايي نظير تهران حجم اين تعاملات چنان زياد است كه ميزان كارايي آنها تاثير چشم

 

دانلود فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود تحقیق پيشنهادي براي حل مشكلات شهري از طريق فناوري اطلاعات و ارتباطات (قابل ویرایش)