پزشکی · دسامبر 25, 2023 0

تحقیق در مورد بیماری زردی 💯

تحقیق در مورد بیماری زردی

 

زردی نوزادان هیپر بیلی روبینمی یكی شایعترین مشكلات نوزادی است كه در 60 درصد نوزادان رسیده و 80 درصد نوزادان نارس مشاهده می شودو گاهی در نوزادان موجب اختلالات رفتاری شنوایی و بینایی می شود

 

تحقیق در مورد بیماری زردی

تحقیق در مورد بیماری زردی

دسته بندی پزشکی
فرمت فایل doc
حجم فایل 19 کیلو بایت
تعداد صفحات 15
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

تحقیق در مورد بیماری زردی

چكیده مقاله :
زردی نوزادان هیپر بیلی روبینمی یكی شایعترین مشكلات نوزادی است كه در 60 درصد نوزادان رسیده و 80 درصد نوزادان نارس مشاهده می شودو گاهی در نوزادان موجب اختلالات رفتاری شنوایی و بینایی می شود و از علل نگرانی والدین بخصوص در روزهای اول تولد نوزاد است ، در این مقاله به بررسی بیماری زردی ، انواع آن هپاتیت A و B ، زردی نوزادی ، درمانهای طبی و گیاهی ، باورهای درست و نادرست عوارض و راههای كنترل و پیشگیری این بیماری پرداخته شده است .

مقدمه :
زردی عارضه ای است که در آن پوست و سفیدی چشم به علت بیلی روبین زیاد خون زرد می شوند . بیلی روبین در کبد ایجاد می شود و محصول تجزیه هموگلوبین ( مولکول حامل اکسیژن که در سلولهای قرمز قرار دارد ) است . زردی دو علت اصلی دارد که عبارتند از : ایجاد بیش از حد بیلی روبین خون افزایش می یابد . شایعترین علت ایجاد بیش از حد بیلی روبین تخریب غیر طبیعی سلولهای قرمز است که به کم خونی ناشی از همولیز ( تخریب سلولهای خونی ) معروف است . علل شایع اختلال دفع بیلی روبین عبارتند از : بیماریهای سلولی کبد مثل التهاب کبد ( هپاتیت ) و تشمع کبدی ( سیروز ) ، انسداد کیسه صفرا یا مجاری صفرا وی داخل کبدی منتهی به کیسه صفرا . اغلب علائم دیگری غیر از تغییر رنگ پوست و چشم با زردی همراه نیست . اگر زردی شدید باشد ، مدفوع ممکن است کم رنگ و ادرار تیره شود ( به علت دفع صفرا از کلیه ها ) ، و گاهی خارش عمومی بروز کند .

فهرست مطالب :

چكیده مقاله 1
مقدمه 2
هپاتیت 2
هپاتیت A 3
هپاتیت B و علائم 4
زردی نوزادان 5
زردی فیزیولوژیك – زردی شیر مادر 6
نوع زود رس و دیر رس 7
عللو عوامل مؤثر در تولید بیش از حد بیلی روبین 8
داروهای گیاهی 9و10
باورهای نادرست 11
تشخیص عوامل زردی 12
خطزات ناشی از بیلیروبین بالا 13
پیشگیری و دروان 14
منابع 15

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود تحقیق در مورد بیماری زردی