دانلود تحقیق · دسامبر 26, 2023 0

تحقیق جرایم رایانه ای و سایبری65 ص ( ورد) 💯

تحقیق جرایم رایانه ای و سایبری65 ص ( ورد)

 

تحقیق جرایم رایانه ای و سایبری65 ص ( ورد),جرایم رایانه ای و سایبری65 ص,دانلود تحقیق جرایم رایانه ای و سایبری65 ص ( ورد),جرایم,رایانه,ای,و,سایبری65,ص,تحقیق,جرایم,رایانه,سایبری65,ورد)

 

تحقیق جرایم رایانه ای و سایبری65 ص ( ورد)

تحقیق-جرایم-رایانه-ای-و-سایبری65-ص-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 59 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏فصل اول- رايانه، جرائم مربوط به آن و مفهوم سايبر
‏در اين فصل ‏به بررسي تاريخچه‏‌‏اي از رايانه‏‌‏، تعريف رايانه‏‌‏، هكر و… پرداخته مي‏‌‏شود. هم‏‌‏چنين در مورد اينكه چطور رايانه‏‌‏ وارد زندگي بشر شد، جايگاه آن در روند پيشرفت علم و جرائم رايانه‏‌‌‏اي بحث مي‏‌‏شود. در ادامه در مورد تاريخچه عنوان سايبر و اينكه سايبر چيست، تعاريف كشورهاي ديگر از اين عنوان و طبقه‏‌‏بندي آن بيان مي‏‌‏گردد. در پايان نتيجه‏‌‏گيري از فصل گرفته مي‏‌‏شود.
‏مبحث اول- رايانه
‏تعريف رايانه:
‏كامپيوتر دستگاهي است كه سه عمل را مي‏‌‏تواند انجام دهد. ابتدا يك سري ورودي را دريافت مي‏‌‏كند، سپس پردازش كرده و در نهايت حاصل پردازش را به عنوان خروجي ارائه مي‏‌‏دهد. پس هر دستگاهي كه ورودي را دريافت كند، پردازش كند و خروجي را ارائه دهد، كامپيوتر نام دارد.
‏گفتار اول: اجزاء كامپيوتر
‏الف)سخت‏‌‏افزار كامپيوتر:
‏كامپيوتر در مرحله اول يك ماشين الكترونيكي مكانيكي است، يعني از يك سري قطعات الكترونيكي و مكانيكي ساخته شده است. يك سري اجسام فيزيكي، كامپيوتر را تشكيل مي‏‌‏دهند. از جمله قسمت‏‌‏هاي سخت‏‌‏افزاري مي‏‌‏توان به چاپگرها، كابل‏‌‏هاي برق و سيم
‏‌‏هاي ارتباطي، مدارات داخلي، نمايشگر و صفحه كليد اشاره كرد‏.
‏سخت‏‌‏افزار به قسمت فيزيكي يك سيستم از قبيل تراشه‏‌‏ها، بردها، كابل‏‌‏ها، بدنه و غيره گفته مي‏‌‏شود.‏ ‏- انزالي، اميراسعد، كامپيوترهاي امروزي، مجتمع فني تهران، جلد دوم، 1375، ص 18.
‏ب)نرم‏‌‏افزار:
‏يك كامپيوتر در حقيقت يك ماشين الكترونيكي و مكانيكي است. اين ماشين به خودي خود قادر به انجام كاري نيست و به وسيله يك سري دستورالعمل راه‏‌‏اندازي و با استفاده از آن كاري را انجام مي‏‌‏دهد. به دستورالعمل‏‌‏هايي كه باعث به‏‌‏كارگيري كامپيوتر مي‏‌‏شوند، نرم‏‌‏افزار گفته مي‏‌‏شود.
‏پ)تعريف اينترنت:
‏اينترنت شبكه گسترده بين‏‌‏المللي و از شبكه‏‌‏هايي است كه به هر نوع رايانه‏‌‏ امكان مي‏‌‏دهد تا بتواند با ساير نقاط جهان در ارتباط باشد، به گونه‏‌‏اي كه اين رايانه‏‌‌‏ها جزئي از يك دستگاه رايانه‏‌‌‏اي عظيم جهاني به‏‌‏شمار مي‏‌‏روند. اين شبكه كه گسترده‏‌‏ترين شبكه جهاني است علاوه بر رايانه‏‌‌‏هاي مستقل و شبكه‏‌‏هاي كوچك محلي بيشتر شبكه‏‌‏هاي جهاني را نيز در دل خود جاي داده است و امكان تبديل اطلاعات را بين آنها فراهم نموده است، لذا اينترنت را مادر شبكه‏‌‏ها مي‏‌‏نامند.
‏اينترنت از لحاظ فيزيكي تعداد زيادي كامپيوتر محلي است كه به وسيله خط نوري، مايكروويو و ماهواره‏‌‏هاي وسيع و مداوم و غير مداوم، ‏به هم متصل شده‏‌‏اند و به يك زبان يا قرارداد مشترك با هم ارتباط برقرار مي‏‌‏كنند. محور اصلي در اينترنت ارتباطات است و انتقال نظرات و تجربيات و هر چيز ديگر وسيله‏‌‏اي است به سوي اين هدف. در يك كلام اينترنت مجموعه‏‌‏اي از هزاران شبكه كامپيوتري، دهها هزار كامپيوتر و ميليون‏‌‏ها كاربر است كه همگي از واسطه‏‌‏هاي سازگار جهت ارتباط برقرار كردن با يكديگر تبادل داده‏‌‏هاي ديجيتال استفاده مي‏‌‏كنند.
‏ت)پست الكترونيك (Mail)‏:
‏پست الكترونيكي سرويس ساده‏‌‏اي است كه به دو نفر اجازه مي‏‌‏دهد تا پيامشان را در يك زمان بسيار كوتاه به هم برسانند. پست الكترونيك‏ شباهت‏‌‏هاي زيادي با سيستم پست معمولي دارد. هر كس مي‏‌‏تواند در اينترنت يك آدرس يا mail‏ داشته باشد.
‏جهت ارسال يك مطلب نوشتاري يا يك فايل صوتي يا تصويري كه به صورت ديجيتال تبديل شده است با استفاده از پست الكترونيك كاملاً قابل اطمينان مي‏‌‏باشد. با به‏‌‏كارگيري پست الكترونيكي مي‏‌‏توانيد در گروه‏‌‏هاي بحث تخصصي دلخواهتان از گروه‏‌‏هاي خبري استفاده كنيد. مزيت عمده پست الكترونيكي سرعت آن است. شما مجبور نيستيد منتظر بمانيد تا نامه‏‌‏اي تايپ شود ولي برخلاف يك تماس تلفني، شما هنوز داراي يك گزارش مكتوب هستيد. چنانچه بخواهيد به ارسال اسنادي مبادرت ورزيد، آنها را به پست الكترونيك واگذار كنيد.
‏گفتار دوم- قابليت‏‌‏هاي كامپيوتر
‏اطلاق جرائم كامپيوتري بر روي يك سري افعال مرتبط با كامپيوتر و تبيين دايره شمول و مصاديق آن با توجه به امنيت اينگونه افعال يكي از مشكلات متخصصان حقوق در اين زمينه مي‏‌‏باشد. ويژگي جرائم كامپيوتري با ساير جرائم را مي‏‌‏توان در چند مورد خلاصه كرد:
‏اول آنكه شيوه ارتكاب آنها آسان است، آنها مي‏‌‏توانند خسارت هنگفتي وارد نمايند، مثلاً بدون حضور فيزيكي در يك حوزه قضايي معين در آن حوزه مرتكب اينگونه جرائم شد و دست آخر اينكه در اغلب موارد غيرقانوني بودن آنها روشن نمي‏‌‏باشد. از سوي ديگر با پيشرفت تكنولوژي كامپيوتر راه‏‌‏هاي ارتكاب جرم فني‏‌‏تر و تخصصي‏‌‏تر گشته و راه‏‌‏هاي مقابله با آن دشوارتر مي‏‌‏نمايد.
‏گفتار سوم- تاريخچه جرائم كامپيوتري
‏به‏‌‏طور كلي تحول تاريخي جرائم كامپيوتري را از زمان پيدايش كامپيوتر تا اوايل هزاره سوم مي‏‌‏توان به سه نسل طبقه‏‌‏بندي نمود. نسل اول اينگونه جرائم كه تا اواخر دهه 80 مصداق داشت تحت عنوان جرائم كامپيوتري‏ – Computer crime
‏ بيان گرديد كه بيشتر شامل سرقت و كپي

 

دانلود فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود تحقیق جرایم رایانه ای و سایبری65 ص ( ورد)