دانلود تحقیق · دسامبر 26, 2023 0

تحقیق توسعه روستايي و كارآفريني روستايي در چين 21 ص ( ورد) 💯

تحقیق توسعه روستايي و كارآفريني روستايي در چين 21 ص ( ورد)

 

تحقیق توسعه روستايي و كارآفريني روستايي در چين 21 ص ( ورد),توسعه روستايي و كارآفريني روستايي در چين 21 ص,دانلود تحقیق توسعه روستايي و كارآفريني روستايي در چين 21 ص ( ورد),توسعه,روستايي,و,كارآفريني,روستايي,در,چين,21,ص,تحقیق,توسعه,روستايي,كارآفريني,ر,,,

 

تحقیق توسعه روستايي و كارآفريني روستايي در چين 21 ص ( ورد)

تحقیق-توسعه-روستايي-و-كارآفريني-روستايي-در-چين-21-ص-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 31 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏توسعه روستايي و كارآفريني روستايي در چين
‏انديشگاه شريف
‏مقدمه
‏چين كشوري پهناور با وسعت 4/9 ميليون كيلومتر مربع و جمعيتي بالغ بر يك ميليارد نفر است. 80 درصد جمعيت چين را روستانشينان تشكيل مي‏‌‏دهند كه عمدتاً به شغل كشاورزي مشغولند. چين بايد حدود 20 درصد جمعيت جهان را تغذيه كند، و اين در حالي است كه تنها 7 درصد اراضي قابل كشت دنيا را در اختيار دارد ]‏1[‏.
‏اقتصاد چين تا حد زيادي متكي بر اقتصاد روستايي و در نتيجه بخش كشاورزي است. انقلاب كشاورزي چين در طي 30 سال سيطره خود بر كشور، صدمات جبران‏‌‏ناپذيري را بر اقتصاد چين وارد كرد و سياست‏‌‏هاي نادرست دولتمردان در آن دوران ركود شديد اقتصادي و فقر روستاييان را به همراه آورد.
‏امروز پس از گذشت دو دهه از اجراي اصلاحات سياسي سال‏‌‏هاي 1978 و 1979 كه به انقلاب دوم موسوم است، پيشرفت
‏3
‏‌‏هاي قابل توجهي در توسعه كشاورزي و نيز دستاوردهاي مهمي در صنايع روستايي اين كشور به‏‌‏دست آمده است. فقر به ميزان چشمگيري كاهش يافته و منابع طبيعي و زيست‏‌‏محيطي كشور حفظ و احيا شده‏‌‏اند.
‏ از سال 1978 تا كنون كل توليد ناخالص داخلي كشور سالانه با نرخ ميانگين 10 درصد، توليد ناخالص داخلي در بخش كشاورزي 2/5 درصد، و صنايع روستايي 31 درصد افزايش داشته است. تعداد افرادي كه در فقر كامل به‏‌‏سر مي‏‌‏برند، به 31 ميليون نفر يعني 6 درصد جمعيت روستايي كاهش يافته است
‏توسعه اقتصادي چين در اين سال‏‌‏ها روندي آرام و سنجيده داشته است. در اين مدت به‏‌‏تدريج از تصدي دولت بر كشاورزي كاسته شده و با اجراي سياست‏‌‏هاي توسعه روستايي، درآمد روستاييان افزايش يافته است.
‏با وجود همه اين پيشرفت‏‌‏ها چين هنوز تا توسعه اقتصادي پايدار و مؤثر راه درازي در پيش دارد. هنوز هم بخش روستايي و كشاورزي چين با معضلات عمده
‏3
‏‌‏اي روبروست و هنوز هم ردپايي از دخالت‏‌‏هاي نادرست دولت در روستاها به چشم مي‏‌‏خورد.
‏از سوي ديگر پيوستن چين به سازمان تجارت جهاني در سال 2001 افق‏‌‏هاي جديدي را به ‏‌‏روي اين كشور گشوده و همراه با آن چالش‏‌‏هاي جديدي را نيز پيش روي كشور قرار داده است. چين براي رقابت در بازارهاي جهاني بايد هر چه بيشتر بر سياست‏‌‏ درهاي باز اقتصادي تأكيد كند و جهت‏‌‏گيري‏‌‏هاي جديدي را انتخاب نمايد. به‏‌‏نظر مي‏‌‏رسد با اتخاذ سياست‏‌‏هاي درست روند توسعه اقتصادي چين در سال‏‌‏هاي آينده آهنگ تندتري پيدا كند.
‏چهره چين پس از انقلاب كشاورزي
‏سياست‏‌‏هاي دولت چين پس از انقلاب كشاورزي، تأثيري شگرف بر اقتصاد ملي اين كشور بر جاي گذاشت و كشاورزي نيز به‏‌‏عنوان زيربناي اقتصادي چين از اين تأثيرات در امان نماند. اصلاحات ارضي كشور در دهه 1950 كه بدون توجه به اوضاع اقتصادي و فرهنگي چين انجام شد، ركورد شديدي در بخش كشاورزي پديد آورد.
‏5
‏ در طي اين دوران نزديك به 47 ميليون هكتار زمين كشاورزي از دست مالكان خارج شده و در اختيار كشاورزان بدون زمين قرار گرفت. پس از تقسيم زمين‏‌‏هاي كشاورزي، چين به تقليد از شوروي و كشورهاي اروپاي شرقي براي اداره امور كشاورزي اقدام به راه‏‌‏اندازي تعاوني‏‌‏ها نمود و كشاورزان را وادار به عضويت در اين تعاوني‏‌‏ها كرد.
‏ ابتدا زمين‏‌‏هاي تقسيم‏‌‏شده تحت اختيار تعاوني‏‌‏هاي بزرگ قرار گرفت كه در اثر اين سياست نادرست بيش از 30 ميليون كشاورز در اثر فقر و گرسنگي جان باختند ]‏2[‏. از آن پس تعاوني‏‌‏هاي بزرگ به تعاوني‏‌‏هاي كوچك‏‌‏تر تقسيم شد. تا سال 1955 نزديك به 17 ميليون خانوار كشاورز به عضويت تعاوني‏‌‏ها درآمدند.
‏ بدين ترتيب فعاليت‏‌‏هاي كشاورزي از مديريت جمعي برخوردار شد و تصدي دولت بر بخش كشاورزي روزبه‏‌‏روز عميق‏‌‏تر و گسترده‏‌‏تر گرديد. تعاوني‏‌‏ها در آن دوران نقش‏‌‏هاي زيادي را بر عهده داشتند. تعيين روش‏‌‏هاي توليد, نوع محصول، نحوه فروش و قيمت محصولات همه و همه توسط تعاوني‏‌‏ها و زير نظر دولت انجام مي

 

دانلود فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود تحقیق توسعه روستايي و كارآفريني روستايي در چين 21 ص ( ورد)