دانلود تحقیق · دسامبر 26, 2023 0

تحقیق تكنولو ي ذخيره و بازيابي اطلاعات توسط اشعه ليزر42 ص ( ورد) 💯

تحقیق تكنولو ي ذخيره و بازيابي اطلاعات توسط اشعه ليزر42 ص ( ورد)

 

تحقیق تكنولو ي ذخيره و بازيابي اطلاعات توسط اشعه ليزر42 ص ( ورد),تكنولو ي ذخيره و بازيابي اطلاعات توسط اشعه ليزر42 ص,دانلود تحقیق تكنولو ي ذخيره و بازيابي اطلاعات توسط اشعه ليزر42 ص ( ورد),تكنولو,ي,ذخيره,و,بازيابي,اطلاعات,توسط,اشعه,ليزر42,ص,تحقیق,ت,,,

 

تحقیق تكنولو ي ذخيره و بازيابي اطلاعات توسط اشعه ليزر42 ص ( ورد)

تحقیق-تكنولو-ي-ذخيره-و-بازيابي-اطلاعات-توسط-اشعه-ليزر42-ص-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 43 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏ ‏تكنولوژي ذخيره و بازيابي اطلاعات توسط اشعه ليزر:
‏تكنولژي ذخيره وبازيابي اطلاعات توسط تابش اشعه ليزر يكي از جديد ترين روشهاي ذخيره وبازيابي داده هاست.دراين روش باتابش اشعه روي سطح ديسك حفره هاي ميكروسكپي به وجود مي آيد كه وجود يا عدم وجود حفره در يك محل به منزله يك يا صفر است.ديسكهاي نوري از يك صفحه فلزي بسيار نازك و درخشان تشكيل شده است كه سطح آن با پلاستيك پوشيده شده است.
‏‌‌‌ديسك فشرده
‏صفحه هاي فشرده از سال 1985 به بازار عرضه شد و از آن تاريخ تاكنون توليد و فروش آن با شتاب حيرت انگيزي افزايش يافته است از ديسك فشرده كه به سي دي رام نيز مشهود است و ديسك نوري براي ذخيره و بازيابي حجم زياد اطلاعات استفاده ميشود. در ابتداي بهره گيري از اين ماده ، اطلاعات ثبت شده روي آن قابل تعويض و پاك شدن نبود و از نوع حافظه ثابت محسوب ميشد اما در حال حاضر ديسكهاي فشرده اي به بازار آمده است كه قابليت ضبط مجدد را دارا است. ديسك فشرده علاوه بر اطلاعات، داراي نرم افزاري است كه چگونگي استفاده از اطلاعات ثبت شده بر روي ديسك را به كامپيوتر فرمان ميدهد . براي استفاده از اين ديسكها علاوه بر كامپيوتر بايد ديسك گردان نيز داشته باشيم. ديسك فشرده يكي از پديده هاي تكنولوژي اطلاعات است كه به سرعت تكامل يافته و بخصوص در كتابخانه ها و آرشيوها كاربرد زيادي پيدا كرده است.
‏نظام ذخيره نوري و استفاده از تكنولوژي ليزري اين امكان را ميسر ميسازد كه بتوان مقادير زيادي اطلاعات را بدون نياز به فضاي زياد ذخيره كرد. از مزيت هاي اين نظام آن است كه نسخه هاي تكثيرشده به طريق ليزر، صرف نظر از دفعات نسخه برداري عيناً شبيه به نسخه اصلي است.
‏2
‏اشكال گوناگوني از نظامهاي ذخيره نوري در دسترس است. همچون ليزر ويژن ، ديسكهاي صدا، ديسكهاي فشرده با حافظه فقط خواندني و Worm[26], VCD, CDI, CDG, DVI, DVD, CD-Rom, CD-R, D-RW, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RAM, DVD-RW, DVD-R/W, DVD-Video‏ … كه چند مورد از اين مواد به اختصار معرفي ميكنم.
‏الف. ليزر ويژن:
‏ديسكهاي معمولاً نقره اي رنگ با 12 اينچ ( 20 سانتي متر) قطر و 4/3 ميلي متر ضخامت و سوراخي مركزي به قطر 35 ميلي متر كه ظرفيت ذخيره سازي آن بسيار بالاست. امكان ضبط استريو و انتخاب دو زبان متفاوت به لحاظ وجود دو كانال صوتي از ويژگيهاي اين روش است.
‏ب. ديسكهاي صدا
‏كه براي ضبط و پخش موسيقي متداول است. ديسكهاي نقره اي رنگ با قطر 5 اينچ كه حداكثر زمان پخش آن تقريباً يك ساعت است و نيز در اندازه كوچكتر با قطر 3 اينچ نيز وجود دارد. در اين ديسكها فقط بر روي يك طرف صفحه اطلاعات ذخيره ميشود.
‏ج. ديسكهاي فشرده با حافظه فقط خواندني:
‏اين ديسكها از نظر اندازه و ظاهر مشابه ديسكهاي صدا هستند و براي ذخيره اطلاعات و بازيابي آن از طريق كامپيوتر به كار ميرود و كاملاً ديجيتالي است. ظرفيت اين ديسك در حدود 600 مگابايت اطلاعات و معادل حدود 250 هزار صفحه متن است . ضبط توسط توليد كننده انجام ميشود و استفاده كننده نميتواند در آن تغييري ايجاد كند نوعي از اين ديسكها
‏3
Worm‏ نام دارد . از انواع ديگر ديسكها ويدئو ديسك است كه در بخش مواد ديداري توضيح داده شد. از آنجا كه دي.وي.دي. گام تكامل بعدي سي.دي رامها است و گنجايش حجم عظيم اطلاعات را دارند به توضيح مفصل اين نوع سي.دي ها ميپردازيم:
‏د. DVD‏
‏كه نام كوتاه و متداول ديسك ويدئويي ديجيتال و يا ديسك چندمنظوره ديجيتال مي‌باشد نسل جديد تكنولوژي ذخيره اطلاعات بر روي ديسك نوري بوده و اين تكنولوژي قابليت ذخيره يك فيلم سينمايي بر روي ديسك با كيفيت بالا و صداي عالي و يا ذخيره حجم اطلاعات كامپيوتري بيشتر از CD‏ معمولي را دارد. دي وي.دي. گام تكامل بعدي سي.دي.رامها است و مثل آنها هستند اما اطلاعات زيادي در خود جاي ميدهند. دي.وي.دي. عنصر اصلي همگرايي تلويزيون و PC‏ است زيرا روشي براي توزيع فيلمها با خصوصيت اضافي همچون زاويه دوربين به انتخاب كاربر و پشتيباني چندزباني است هدف تكنولوژي DVD‏ كاربرد تنها يك استاندارد ديجيتال براي امور مختلف در بخش‌هاي لوازم صوتي و تصويري، كامپيوتر و سينما و موسيقي مي‌باشد كه در نهايت جايگزين CD‏ صوتي، نوار ويدئو، ديسك ليزري و CD-ROM‏ و نوارهاي بازي‌هاي ويدئويي خواهد شد.DVD‏ از سوي كليه شركتهاي معتبر الكترونيكي و سازندگان سخت‌افزار كامپيوتري و استوديوهاي سينمايي و موسيقي پشتيباني شده و به همين دليل موفق‌ترين محصول عرضه شده در بخش الكترونيك مصرفي بوده و به طوري كه در كمتر از 4 سال حدود 150 ميليون DVD‏ شامل DVD-ROM‏ و DVD-VIDEO‏ در جهان توليد و عرضه شده است كه قابل مقايسه با هيچ دستگاه الكترونيك ديگري از نظر بازاريابي و توفيق در مدت مشابه در بازار نمي‌باشد.DVD‏ از نظر كاربرد و شكل ظاهري انواع مختلفي دارد كه مهمترين آنها DVD-VIDEO‏ براي ضبط و پخش فيلم‌هاي سينمايي و DVD-ROM‏ نوع اصلي براي نگهداري داده‌هاي كامپيوتري مي‌باشد. تفاوت اين فرمتها مشابه تفاوت
‏4
CD‏ صوتي و DVD-ROM‏ مي‌باشد. از انواع ديگر:
DVD5‏ (يك طرفه، يك لايه) با گنجايش 7/4 گيگابايت
DVD9‏ (يك طرفه، دو لايه) با گنجايش 5/8 گيگابايت
DVD10‏ (دو طرفه، يك لايه) با گنجايش 4/9 گيگابايت
DVD18‏ (دو طرفه، دو لايه) با گنجايش 17 گيگابايت
‏امتيازات DVD‏ به طور كلي شامل ظرفيت زياد، كيفيت بازسازي صدا و تصوير عالي و تنوع كاربرد آن در بخش‌هاي مختلف صوتي و تصويري و كامپيوتري مي‌باشد. مزاياي كلي DVD-VIDEO‏ به طور خلاصه به شرح زير مي‌باشد:
‏ـ بيش از 2 ساعت ويدئو ديجيتال با كيفيت بالا بر روي يك ديسك (در ديسك مخصوص تا 8 ساعت ويدئو با كيفيت بالا و يا 30 ساعت ويدئو با كيفيت VHS‏)
‏ـ امكان وجود 8 صداي ديجيتال (براي زبانهاي مختلف) هريك شامل 8 باند
‏ـ امكان وجود 32 زيرنويس بر روي ديسك
‏ـ امكان نمايش تا 9 زاويه ديد مختلف دوربين
‏ـ امكان دسترسي سريع به هر نقطه از فيلم
‏ـ قابليت دوام خوب (بر اثر كاركرد و مرور زمان ديسك كهنه و خراب نمي‌شود)
‏ـ مصونيت نسبت به ميدانهاي مغناطيسي و مقاوم نسبت به حرارت
‏ـ امكان پخش فيلم‌هاي با صفحه عريض بر روي تلويزيون‌هاي استاندارد يا عريض (نسبت ابعاد 4 به 3 و 16 به 9)
‏ـ ابعاد مناسب ديسك براي نگهداري و حمل و نقل، دستگاه پخش قابل حمل و سبك و تكثير ديسك ارزان
‏همچنين اكثر دستگاههاي پخش مدرن DVD‏ داراي امكانات و مزاياي زير نيز مي‌باشند:

 

دانلود فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود تحقیق تكنولو ي ذخيره و بازيابي اطلاعات توسط اشعه ليزر42 ص ( ورد)