تحقیق · دسامبر 26, 2023 0

تحقیق ترانسفورماتور سه فاز 💯

تحقیق ترانسفورماتور سه فاز

 

تحقیق ترانسفورماتور سه فاز ,ترانسفورماتور سه فاز, تحقیق ترانسفورماتور سه فاز ,ترانسفورماتور,سه,فاز,تحقیق,ترانسفورماتور

 

تحقیق ترانسفورماتور سه فاز

تحقیق-ترانسفورماتور-سه-فازلینک و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 20 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏ترانسفورماتور‏ سه فاز
‏مقدمه
‏قسمت اعظم ‏انرژی ‏الکتریکی ‏مورد نیاز انسان در تمام کشورهای جهان ، توسط مراکز تولید مانند ‏نیروگاههای بخاری ، آبی و ‏هسته‌ای ‏تولید می‌شود. این مراکز دارای ‏توربینها و آلترناتیوهای سه فاز هستند و ولتاژی که بوسیله ‏ژنراتورها ‏تولید می‌شود، باید تا میزانی که ‏مقرون به صرفه باشد جهت انتقال بالا برده شود. گاهی چندین مرکز تولید بوسیله ‏شبکه‌ای به هم مرتبط می‌شوند تا انرژی الکتریکی مورد نیاز را بطور مداوم و به مقدار ‏کافی در شهرها و نواحی مختلف توزیع کنند.
‏در محلهای توزیع برای اینکه ولتاژ قابل ‏استفاده برای مصارف عمومی و کارخانجات باشد، باید ولتاژ پایین آورده شود. این ‏افزایش و کاهش ولتاژ توسط ترانسفورماتور انجام می‌شود. بدیهی است توزیع انرژی بین ‏تمام مصرف کننده‌های یک شهر از مرکز توزیع اصلی امکانپذیر نیست و مستلزم هزینه و ‏افت ولتاژ زیادی خواهد بود. لذا هر مرکز اصلی به چندین مرکز یا پست کوچکتر (پستهای ‏داخل شهری) و هر پست نیز به چندین محل توزیع کوچکتر (پست منطقه‌ای) تقسیم می‌شود
‏2
. ‏هر کدام از این مراکز به نوبه خود از ترانسهای توزیع و تبدیل ولتاژ استفاده ‏می‌کنند.
‏بطور کلی در خانواده و توزیع انرژی الکتریکی ، ترانسفورماتورها از ‏ارکان و اعضای اصلی هستند و اهمیت آنها کمتر از خطوط انتقال و یا مولدهای نیرو ‏نیست. خوشبختانه به دلیل وجود حداقل وسایل دینامیکی در آنها کمتر با مشکل و آسیب ‏پذیری روبرو هستند. مسلما‌ این به آن معنی نیست که می‌توان از توجه به حفاظتها و ‏سرویس و نگهداری آنها غفلت کرد. در این مقاله نخست مختصری از تئوری و تعاریفی از ‏انواع ترانسفورماتورها بیان می‌شود، سپس نقش ترانسفورماتورها در شبکه تولید و توزیع ‏نیرو و در نهایت شرحی در مورد سرویس و تعمیر ترانسها ارائه می‌شود.
‏تئوری و تعاریفی از ترانسفورماتورها
‏ترانسفورماتورها به زبان ساده و شکل ‏اولیه وسیله‌ای است که تشکیل شده از دو مجموعه سیم پیچ اولیه و ثانویه که در ‏میدان مغناطیسی ‏و اطراف ورقه‌هایی از آهن ‏مخصوص به نام هسته ترانسفورماتور قرار می‌گیرند. مقره‌ها یا بوشینگها یا ‏ایزولاتورها و بالاخره ظرف یا محفظه ترانسفورماتور.
‏کار ترانسفورماتورها بر ‏اساس ‏انتقال انرژی الکتریکی ‏از سیستمی با یک ‏ولتاژ و جریان معین به سیستم دیگری با ولتاژ و جریان دیگر است. به عبارت دیگر ‏ترانسفورماتور دستگاهی است استاتیکی که در یک میدان مغناطیسی جریان و فشار الکتریکی ‏را بین دو سیم پیچ یا بیشتر با همان ‏فرکانس ‏و ‏تغییر اندازه یکسان منتقل می‌کند.
‏انواع ترانسفورماتورها
‏سازندگان و استانداردها در کشورهای مختلف هر یک به ‏نحوی ترانسفورماتورها را تقسیم بندی کرده و تعاریفی برای درجه بندی آنها ارائه ‏داده‌اند. برخی ترانسها را بنا بر موارد و ترتیب بهره برداری آنها متفاوت ‏شناخته‌اند، مانند ‏ترانسهای انتقال قدرت ‏، اتو ترانس و یا ‏ترانسهای تقویتی و گروهی از ترانسها را به غیر از ترانسفورماتور اینسترومنتی(ترانس ‏جریان و ولتاژ) ‏، ‏ترانس قدرت ‏می‌نامند و اصطلاحا ترانس قدرت ‏را آنهایی می‌دانند که در سمت ثانویه آنها فشار الکتریکی تولید می‌شود.
‏3
‏این ‏نوع تقسیم بندی در عمل دامنه وسیعی را در بر می‌گیرد که در یک طرف آن ‏ترانسفورماتورهای کوچک و قابل حمل با ولتاژ ضعیف برای لامپهای دستی و مشابه آن قرار ‏می‌گیرند و طرف دیگر شامل ترانسهای خیلی بزرگ برای تبدیل ولتاژ خروجی ژنراتور به ‏ولتاژ شبکه و خطوط انتقال نیرو است. در بین این دو اندازه (حد متوسط) ترانسهای ‏توزیع و یا انتقال در مؤسسات الکتریکی و ترانسهای تبدیل به ولتاژهای استاندارد قرار ‏دارند.
‏ترانسها اغلب به صورت هسته‌ای یا جداری طراحی می‌شوند. در نوع ‏هسته‌ای در هر یک از سیم پیچها شامل نیمی از سیم پیچ فشار ضعیف و نیمی از سیم پیچ ‏فشار قوی هستند و هر کدام روی یک بازوی هسته‌ای قرار دارند. در نوع جداری ، سیم ‏پیچها روی یک هسته پیچیده شده‌اند و نصف مدار فلزی مغناطیسی از یک طرف و نصف دیگر ‏از طرف هسته بسته می‌شود.
‏در اکثر اوقات نوع جداری برای ولتاژ ضعیف و خروجی ‏بزرگ و نوع هسته‌ای برای ولتاژ قوی و خروجی کوچک بکار می‌روند (بصورت سه فاز یا یک ‏فاز).
‏ترانسهای تغذیه و قدرت مانند ترانس اصلی نیروگاه ترانس توزیع و اتو ‏ترانسفورماتور ، ترانسفورماتورهای قدرت معمولا سه فاز هستند، اما گاهی ممکن است در ‏قدرتهای بالا به دلیل حجم و وزن زیاد و مشکل حمل و نقل از سه عدد ترانس تک فاز ‏استفاده کنند. ترانسهای صنعتی مانند ترانسهای جوشکاری ، ترانسهای راه اندازی و ‏ترانسهای مبدل ترانس برای سیستمهای کشش و جذب که در راه آهن و قطارهای الکتریکی ‏بکار می‌رود. ترانسهای مخصوص آزمایش ،‌ اندازه گیری ، حفاظت مصارف الکتریکی و غیره.
‏4

 

 فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود تحقیق ترانسفورماتور سه فاز