دانلود تحقیق · دسامبر 26, 2023 0

تحقیق تبلیغات وآگهی ها 17 ص 💯

تحقیق تبلیغات وآگهی ها 17 ص

 

تحقیق تبلیغات وآگهی ها 17 ص ,تبلیغات وآگهی ها 17 ص,دانلود تحقیق تبلیغات وآگهی ها 17 ص ,تبلیغات,وآگهی,ها,17,ص,تحقیق,تبلیغات,وآگهی

 

تحقیق تبلیغات وآگهی ها 17 ص

تحقیق-تبلیغات-وآگهی-ها-17-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 13 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏تبلیغات وآگهی ها
‏تبلیغات عبارت است از ارتباط ومعرفی غیر شخصی یا خدمات از طریق حاملهای مختلف در مقابل دریافت وجه برای موسسات انتفاعی یا غیر انتفاعی یا افرادی که به نحوی در پیام مشخص شده اند.
‏آگهی وتبلیغ علمی است که علی رغم قدمت آن هنوز در ایران ناشناخته است.حتی ایرانیان که در خارج از کشور زندگی می کنندنمی توانند به طور صحیح از این حربه قدرتمند برای شناساندن ایران ومعرفی خلا قیتهای موجود درآن استفاده کنند.متاسفانه مدتهاست شاهدیم که مطبوعات از کسادی فروش معروف ایران در بازارهای خارجی بویژه کشورهای اروپایی سخن می گویند.
‏این علم که هر روز‏ ‏با علوم ‏جامعه شناسی،آمار،اقتصاد وروانشناسی پیوستگی بیشتری پیدامی کند‏ ‏و‏ ‏هنرهایی نظیر موسیقی،ادبیات،عکاسی،گرافیک و‏ ‏نقاشی را ‏به خدمت می گیرد،در رساندن پیام فروش به بازارها ومصرف کنندگان نقش اساسی داردو‏ ‏اکنون هیولایی است از آمار‏ ‏و‏ ‏ارقام با صدها میلیارد دلارهزینه سالانه ومیلیونها نفر در سراسر جهان که در این رشته مشغول به کارند.همه ما به وسیله تبلیغات احاطه شده ایم وبه نحوی به آن در ارتباطیم.در ‏حال قدم زدن،استراحت،مطالعه ونشریات ،تماشای تلوزیون و…اشکال وحروف تبلیغاتی جلو چشممان قرار دارندیا آوای آن به گوش می رسد.سینما،تلوزیون،وچراغهای نمایش،وسایط نقلیه،کاتالوگها ،مراسلات پستی ،تقویمها ،وپیامها اشکال مختلف ارائه تبلیغاتند.در حال حاضر موسسات تبلیغاتی از ورزش ورزشکاران ومسابقات جهانی‏ به عنوان وسیله های تبلیغاتی درا‏مدهای قابل توجهی کسب می کنند مانند:آگهی ها ی تبلیغ‏اتی درمیادین ورزشی،کانالهای تلو‏ی‏زی‏ونی گاهی صدها دلار‏ ‏برای گزارش یک مسابقه ‏ورزشی،می پردازند‏ ‏و‏ ‏بودجه چشمگیری به این امر اختصاص میدهند.
‏استفاده از ستاره ورزشی به عنوان ابزار تبلیغاتی بسیار موثر است کافی است قهرمان محبوب جهانی جمله ای راجع به خوبی محصولی بگوید.همچنین موفقیت قهرمان اتومبیل‏ ‏رانی یا ‏دوچرخه سواری بهترین تبلیغ برای آ‏ن محصول است.بسیاری از‏ صاحبنظران با تبلیغات موافقند وآ‏ن را نیروی خلا فه ای برای ترغیب وتشویق میل عمومی به مصرف محصول می دانند.‏درعین حال گروههای بسیاری هم با آ‏ن مخالفت ومبارزه می کنند‏ و آ‏ن را یک نوع شستشوی مغزی،برده سازی مردم ،افزایش هزینه تولید و‏ ‏در نهایت به ضرر مصرف کننده می دانند.علی رغم نظرهای موافق ومخالف ‏تبلیغات تجاری عملی است پویا که با تغییر وتحولات اجتماعی،سیاسی واقتصادی هر روز شکل تازه ای به خود می گیرد ودر محیطهای ‏متفاوت با توجه به عقاید آ‏داب ورسوم فرهنگ ومذهب محتوای‏ خاصی می یابد.بالا رفتن از سطح آ‏گاهی اجتماعی رشد فکری وتغییر سل‏یقه مردم از یک طرف ورشد سطح در آ‏مد و افرایش جمعیت وتمایل به مصرف و بهترزیستن از طرف دیگر مساله تبلیغ را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.تبلیغ به معنای رساندن پیام،شناساندن امری به دیگران یا امری را خوب‏ یا بد وانمود کردن است وپیامها‏ی دیداری وگفتاری را شامل می شود که برای ترویج ‏عقیده یا محصولی از طرف یک منبع به وسیله کانالهای تبلیغی به گروه‏ه‏ای خاصی
‏ یا‏ به کل جامعه منتقل ‏می گرددوبرای آ‏ن پول پرداخ‏ت می شود.با استفاده از آ‏گهی چه به‏ صورت گفتاری وچه نوشتاری یا علا‏مت خاص نباید پیام را با همان شکل و‏ ‏نیت به گیرنده منتقل کرد؛‏ زیرا گیرنده پیام فرد نیست بلکه گرو‏ه‏های مختلف ا‏جت‏ماعی‏ مخاطبان ‏ آ‏گهی هستند‏.تبلیغات در خدمت اهداف گوناگ‏ونی است ود ررشته های مختلف تولید وخدمات به ک‏ار گرفته میشود همچنین از رسانه ها‏ی متفاوتی پخش و منتشر می شود ومخاطبان مختلفی را هدف قرار می دهد.مدیری که این تفاوتها را بهتر درک کند می تواند تبلیغتات موثر تری ‏ارائه دهد‏. ‏او‏ با‏ید مشتریان‏ هدف را مشخص و‏درب‏اره عادات خاص مطالعه شنیدن ومسافرت انها تحقیق کند وهماهن‏گ با آ‏ن وسیله ‏ن‏شر مناسب را انتخاب نماید‏.
‏با اینکه در دنیای امروز امکانات شناخت وشناساندن نسبت به قرن گذشته به مراتب بیشتر شده است برجسته سازی وشاخص قرار دادن موضوعی خاص و جلب افکار عمومی ونفوذ در ذهن وقلب دیگران نیز مشکلتروپیچیده تر گردیده است.
‏تا سالیان متمادی توجه اصلی مدیدان به مساله تولید وسپس به فروش محصول انبوه تولید شده بود اما در دهه های اخیر تاکید بر بازاریابی مورد توجه قرار گرفته است و د ر واقع داشتن مشتری از داشتن چیزی برای فروش مهمتر است به عبارت دیگر ایجادبازار از تولید خود محصول مشکلتر است. فعالیت اصلی شرکتها تجاری کنونی ایجاد بازار است در این راستا تبلیغات برای معرفی محصول‏،‏ اگاهی دادن وارئه اطلا عات ‏صحیح وکامل در خدمت بازاریابی وجلب مشتری قرار گرف‏ته است تبلیغات بخشی از فعالیتها‏ی بازاریابی است که باید با ماهیت تسهیل کنندگی وپیشبردی با دیگر فهالیتهای طراحی شده به صورت هماهنگ عمل کند.
‏1. با افزیش تولیدات بتدریج فاصله بین تولید ومصرف بیشتر می شود.‏باید پیام فروش را در بازارهای دور ونزدیک به مصرف کنندگان رساند ومحصول‏ ومزایای ان را معرفی کرد.دیگر مشتری به سراغ فروشنده نمی اید،بلکه باید اورا گوشه وکنار بازار جستجو کرد وخودرا به او شناساند.دیگر نمی توان به حکم انکه “مشک ان است که ببوید نه انکه خود ببوید”منتظر مشتری ماند،بلکه باید باامکانات تبلیغاتی بوی خوش مشک را به مشتریان گوشزد کرد و انها انگیزه خرید به وجود اورد تبلیغ ‏محصولی را که برای مشتریان نا مشخص تولید شده است به انها معرفی می کندودر افرایش منظم خرید و گردش سرمایه ها نقش موثری دارد.
‏2.چون از طریق تبلیغ موضوع نو وتازه ای یا ارجعیت محصول یا مزایای جدیدی مطرح می شود ،تبلیغ از نظر رقابت هشداری است برای حفظ دائم مرغوبیت از طرف تولید کننده.همچنین انگیزه بهبود محصول را ایجاد می کند و عدم توجه به محصول را از میان برمی دارد‏.
‏3.مردم از لحاط روانی با تکرار مطالب را می آمورند .قدرت تبلیغات هم در همین تکرار نهفته است با تکرار مداوم مشخصات محصول‏ مصرف کنندگان با نام ان مانوس می شوند وان را مورد‏ پذیرش واستقبال قرار می دهند آ‏نان معمولا حاضرند محصول شناحنه شده را بخرند وبرای مارکهای تبلیغع شده قیمت بیشتر ی بپردازند.
‏4.با تبلیغ ،قیمتها تعدیل می یابد.زمانی که مو‏سسه ای قیمت محصول خود و مزایای آن را اعلام می کند رقبا ناچار از آ‏ن قسمت تبعیت می کند.
‏5.از طریق تبلیغ موارد استعمال ونوع خدمات محصول آموزش داده می شود.
‏6.با تبلیغ درازمدت ثروتی غیر مرئی برای تولید کننده به وجود می اید که پشتوانه ای است برای فعالیتها ی او .تکرار نام محصول یا علامت تجاری سبب شهرت موسسه و پذیرش عمومی وسیعتری می شود.نامها مشهوری نظیر هوخست و امگا که بازارهای وسیعی را به خود اختصاص داده اند موفقیتشان به دلیل همین پشتوانه‏ غیر مرئی است.
‏7.در تبلیغ منابع انسانی نیز به کار گرفته می شود و سبب ایجاد تحرک در افراد می گردد.
‏آمار و ارقام موجود حاکی از این است که هزینه ها ی تبلیغات در کشورهای پیشرفته د رسطحی بسیار بالاست.این امر با پیشرفت اقتصادی این کشورها ارتباط نزدیکی دارد (جدول)ارقامی برای هزینه تبلیغات در ایران موجود‏ ‏نیست،ولی می توان حدس زد که هزینه تبلیغا ت در ایران نسبت به کشورهای پیشرفته در سطحی بسیار پایین قرار دارد.
‏هزینه تبلیغات در کشورها ی مختلف در سال 1990
‏کشور
‏هزینه تبلیغات(هزار دلار)
‏کشور
‏هزینه تبلیغات (هزار دلار)
‏ امریکا
‏128640000
‏کره جنوبی
‏2826100
‏ژاپن
‏38433600
‏سوئد
‏2729300
‏انگلستان
‏15816000
‏مکزیک
‏2199300
‏آلمان
‏13944400
‏فلاند
‏1800200
‏فرانسه
‏12891900
‏تایوان
‏15‏69300
‏اسپانیا
‏10350200
‏دانمارک
‏1377200
‏ایتالیا
‏5709700
‏بلژیک
‏1283300
‏سویس
‏4098000
‏نروژ
‏1233300
‏استرالیا
‏3847900
‏اتریش
‏10122000
‏برزیل
‏3186100
‏شرکتهای معروف در کشورهای پیشرفته درصد بالایی از فروش خودرا صرف آگهی وتبلیغات می کنند‏؛برای مثال در سال1985 شرکت فورد-سازنده اتومبیل -4/1 %،شرکت سیرز-خرده فروش زنجیره ای-2% شرکت بیا تریس ‏–‏تولید کننده محصولات غذایی-9/7 % وشرکت مک دو نالدز-رستوران زنجیره ای -2/19 %فروش خودرا به تبلیغات وآگهی اختصاص داده اند.مقدار پول هزینه شده بدین شرح است:شرکت فورده 615 میلیون دلار ،شرکت سیرز800 میلیون دلار . ‏بیاتریس‏684 میلیون دلار و شرکت مک دونالدز550 میلیون دلار در همان سال شرکت پراکتر اندگمبل
‏–‏تولید کننده محصولات بهداشتی ‏–‏با مصرف 6/1 میلیارد دلار هزینه برای آگهی (6/15 درصد)رهبر به شمار می امد.بری اگهی از رسانه های مختلف مانند مجله ها وروزنامه ها ،رادیووتلوزیون،تابلوهای خیابانی کنار جاده ها وپست مستقیم استفاده می شود.آگهی کاربردها یبسیاری دارد؛از جمله ایجاد تصویروذهنیتی از یک سازمان ،ایجاد بازارفروش برای مارکی مشخص ،اعلان یک حراج و‏حمایت از یک ایده وآرمان.اغلب شرکتهای خصوصی از آگهی استفاده می کنند ولی سازمانها دیگر نیز در تمام کشورهای جهان از این ابراز بهر ه می گیرند.آگهی وسیله مناسبی برای اگاه کردن ،ترغیب وتشویق ومتقاعد کردن خریداران ومخاطبان واثر گذاری بر انان است،چه ‏هدف فروش یک نوع مایع ظرفشویی باشد یاتشویق مردم به فعالیتهای گوناگونی مانند کنترل جمعیت ،کمک به کودکان بی سرپرست ،بهبود وضع بهداشت،اموراموزشی جامعه وحفاظت از محیط زیست.
‏تصمیمات اصلی در امور تبلیغات واگهی ها
‏مدیریت بازاریابی باید برای ایجاد برنامه اگهی وتبلیغات،تصمیمات پنجگانه ای را اتخاذ کند که خلا صه ان در شکل امده است.
‏تصمیمات درمودر پیام
‏تهیه وتنظیم پیام
‏ارزیابی واننخاب پیام
‏اجرای پیام
‏ارزیابی عملیات اگهی

‏اثر ارتباطی تبلیغات واگهیها
‏اثر اگهی بر فروش
‏تصمیمات در مورد رسانه گروهی

‏تعیین رسایی،فراوانی و اثر گذاری
‏انتخاب از میان انواع
‏رسانه های اصلی وعمومی
‏انتخاب یک یا چند رسانه های خاص
‏مشخص کردن ‏زمانبندی های اگهی در رسانه
‏زمانبندی
‏اگهی در رسانه
‏تصمیمات درمورد بوجه آگهی
‏روش مبتنی بر امکانات شرکت
‏روش درصد فروش
‏روش برابری رقبا
‏روش مبتنی بر هدف ووظیفه
‏مشخص کردن اهداف

‏هدف ارتباطات
‏اهداف فروش‏

 

دانلود فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود تحقیق تبلیغات وآگهی ها 17 ص