دانلود تحقیق · دسامبر 26, 2023 0

تحقیق تاریخ بیزانس 12 ص 💯

تحقیق تاریخ بیزانس 12 ص

 

تحقیق تاریخ بیزانس 12 ص ,تاریخ بیزانس 12 ص,دانلود تحقیق تاریخ بیزانس 12 ص ,تاریخ,بیزانس,12,ص,تحقیق,تاریخ,بیزانس

 

تحقیق تاریخ بیزانس 12 ص

تحقیق-تاریخ-بیزانس-12-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 11 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏تاریخ بیزانس‏……………………‏…………………………………………..‏………‏…………. &‏ 1
‏تاریخ بیزانس
‏امپراطوري روم ‏شرقي يكي از بزرگترين ايجاد كنندة مشكلات براي رم غربي در قرون 3 و4 بود زيرا فرهنگ ‏شهر نشيني در آنجا بهتر جا افتاده بود و اولين يورش هايي كه به رم انجام شد ارزش ‏هاي رم را بهتر نشان مي دهد.
‏در قرن پنجم تجاوزهاي متعددي كه به بخش غربي ‏امپراطوري مي شد باعث فتح آن شد ولي باعث شد كه بخش شرقي فقط مجبور به پرداخت باج ‏شود. تئو دوسيوس دوم ديوار هاي شهر كنستانتين پل را غير قابل نفوذ كرد و آن را از ‏فتح شدن با توجه به حملاتي كه توسط اقوام خارجي به آن تا سال 1204 مي شد حفظ كرد. ‏بخشي از امپراطوري او توسط هون ها به رهبري آتيلا مورد تهاجم واقع شده بود. ‏تئودوسيوس به آنها طلا داد و به اين وسيله آنها را داخل در تجارت كرد و به تجارت با ‏اين بربرها پرداخت. جانشين او مارسين اين روش را ادامه نداد ولي توجه آتيلا به ‏امپراطوري رم غربي جلب شد تا اين كه در 453 مرد.
‏امپراطوري او فرو پاشيد و ‏كنستانتين پل براي هميشه از تهديد هاي او خلاص شد و ارتباطي سودمند را با ‏بازماندگان هون ها برقرار كرد و انها به عنوان سرباز مزدور در ارتش امپراطوري ‏بيزانس در قرون بعدي مي جنگيدند.
‏در اين زمان حاكم واقعي كنستانتين پل جنرال ‏اسپر بود. لئوي اول شهرا از تصرف بربرهاي نيمه وحشي ايسائوري كه در اطراف رم زندگي ‏مي كردند نجات داد. اسپر و پسرش آردابر در توطعه و آشوبي در سال 471 كشته شدند و به ‏اين ترتيب كنستانتين پل براي قرون متمادي از سيطره و تسلط خارجيان رهايي يافت.
‏لئو همچنين اولين امپراطوري بود كه از طريق منصب نظامي به تاج و تخت نرسيد و بر ‏خلاف رسومات رم باستان به وسيلة اسقف اعظم كنستانتين پل اين مقام به او داده شد. به ‏مرور زمان اين روش رواج پيدا كرد و در قرون وسطي تاج گذاري به وسيلة يك شخصيت مذهبي ‏كاملا جانشين روش باستان شد
‏تاریخ بیزانس‏……………………‏…………………………………………..‏………‏…………. &‏ 3
.
‏هنگامي كه امپراطوري رم غربي در 476 ‏سرانجام از هم پاشيد زنون در امپراطوري رم شرقي حكومت مي كرد و در اين هنگام يك ‏فرماندة بربر به نام ادوآكر در رم غربي امپراطور رمولوس آگوستولوس را بركنار كرد ‏بدون اين كه دست نشانده اي را جايگزين او كند.
‏در 468 لئوي اول تلاش كرد كه ‏دوباره آفريقا را از واندال ها پس بگيرد ولي به سختي شكست خورد كه اين نشان مي داد ‏كه توانايي نظامي امپراطوري رم شرقي تا جه اندازه كا هش يافته است. هنگامي كه ‏امپراطوري رم غربي در حال محدود شدن به ايتاليا بود، بريتانيا به دست آنگلوساكسون ‏ها و اسپانيا به دست ويزيگوت ها و آفريقا به دست واندال ها و فرانسه نيز به دست ‏فرانك ها افتاد.
‏تلاش زنون براي احياي مجدد ايتاليا فقط به مذاكره با تئودوريك ‏رهبر استرو گوت ها محدود شد و زنون او را به عنوان رهبر ايتاليا برگزيد.
‏بعد از ‏مرگ ادوآكر در 493، تئودوريك كه دوران جواني خود را در كنستانتين پل بود قدرت را در ‏ايتاليا به دست گرفت و او نشان داد كه قدرتمندترين پادشاه ژرمن در آن سال ها است ‏اما جانشينان او بسيار از او ضعيف تر بودند و پادشاهي آن ها در ايتاليا در دهة 530 ‏رو به ضعف رفت.
‏در 475 زنون با توطعه اي از سوي باسيليكوس از سلطنت خلع شد اما ‏بعد از بيست ماه زنون مجددا امپراطور گرديد اما او مجبور بود با تهديد هاي ايسائوري ‏ها به رهبري آيلو و لئونيتوس كه ادعاي امپراطوري داشت مقابله كند. قدرت و اهميت ‏ايسائوري ها در هنگامي كه يك فرماندة رمي الاصل به نام آناستازيوس اول در 491 ‏امپراطور شد به پايان رسيد و به طور قطعي آنها را در 498 پس از يك جنگ طولاني شكست ‏داد.
‏آناستازيوس خود را به عنوان يك رهبر و اصلاح طلب توانمند نشان داد. او ‏سيستم ضرب سكة زمان كنستانتين اول را با به طور قطعي مشخص كردن ميزان وزن سكه هاي
‏تاریخ بیزانس‏……………………‏…………………………………………..‏………‏…………. &‏ 4
‏مسي تكميل كرد. اين سكه ها در اغلب معاملات روزمره استفاده مي شدند. او همچنين ‏سيستم مالياتي را اصلاح كرد. در زمان مرگ او خزانة دولت شامل 320000 پوند طلا مي ‏شد.
‏زمان حكومت ژوستي نين اول كه از 527 شروع مي شود دورهاي است كه در ‏آن شاهد پيروزي هايي براي گسترش پادشاهي و اصلاح قلمرو روم هستيم . همچنين در قرن ‏ششم شاهد شسروع يك سرس نزاع ها ميان امپراطوري بيزانس و دشمنان سنتي آن از قبيل ‏ايراني ها ،اسلاو ها و بلغارها نيز هستيم .
‏بحران هاي ‏مذهبي از قبيل سوالاتي كه در مورد مسيحيت تك جوهري وجود داشت و همچنين سوالاتي كه ‏در مورد خود امپراطوري مطرح بود ژوستي نين را به اين سمت برد كه كنترل موثري را در ‏اين زمينه همانند دورة ژوستن انجام دهد . پيش از اين ژوستي نين يك افسر اصلاح طلب ‏در ارتش امپراطوري بود و رهبري محافظان آناستا زيوس اول را بر عهده داشت و پس از ‏مرگ آناستا زيوس خود را امپراطوز ناميد . ژوستس نسن فرزند يك روستايي اهل ايليري ‏كوم بود .
‏ژوستي نين يكي از شجاع ترين افراد زمان خود بود و در فكر احياي مجددي ‏اعمال قدرت روم بر جهان مديترانه بود . او سيستم اجرايي و قوانين را به كمك سر ‏داران بر جسته اي از قبيل بيليزاريوس و نارسس اصلاح كرد و موقتاً بخش هايي از قلمرو ‏از دست رفتة روم را دو باره در غرب به دست آورد و بيشتر ايتاليا و شمال آفريقا و ‏بخش كوچكي در جنوب اسپانيا را تصرف كرد .
‏در سال 532 ژوستي نين براي تأ مين ‏امنيت مرزهاي شرقي امپراطوري پيمان صلحي ابدي با پادشاه امپراطوري ايران ، خسرو اول ‏ساساني امضاء كرد . هر چند كه بايد ساليانه مبلغي طلا به عنوان باج مي پرداخت .
‏فتوحات ژوستس نين در غرب از 533 آغاز شد . هنگامي كه بيليزاريوس براي گرفتي ‏قلمرو امپراطوري در شمال آفريقا با نيروي كوچكي در حدود 18000هزار نفر كه بيشتر
‏تاریخ بیزانس‏……………………‏…………………………………………..‏………‏…………. &‏ 4
‏سربازان مزدور بود فرستاده شده بود . اين توسعه طلبي ممكن بود به شكست انجامد و اين ‏تلاش تازه نياز به موفقيت داشت و از طرفي پادشاه واندال ها در كارتاژ نيروي لازم را ‏نداشت و حمايت نشد و اين به بيليزاريوس كمك كرد.
‏واندال ها پس از دو در گيري ‏تسليم شدند و بيليزاريوس به كنستانتين پل برگشت در حالي كه آخرين پادشاه واندال ها ‏گلمير زنداني او بود و جشن پيروزي برگزار كرد. به هر حال ممكن بود فتح شمال آفريقا ‏تثبيتش چند سالي بيشتر به طول انجامد اگر قبايل محلي مستقل تا 548 تسليم و مطيع نمي ‏شدند.
‏در 535 ژوستي نين عمليات جنگي بلندپروازانه اش را براي فتح مجدد ‏ايتاليا ادامه داد كه در آن زمان تحت تسلط استروگوت ها بود.
‏او ارتشش را از راه ‏خشكي به دالماتيه اعزام كرد و سپس به وسيلة كشتي نيرو هاي او تحت فرماندهي ‏بيليزاريوس در سيسيل پياده شدند و ايسلند را نيز بدون مشكل زيادي فتح كردند. پيشروي ‏در ايتاليا ابتدا با پيروزي همراه بود و شهر هاي بزرگي از قبيل ناپل، رم و همچنين ‏پايتخت آن راونا يكي پس از ديگري فتح شدند.
‏گوت ها ظاهراً شكست خوردند. ‏بيليزاريوس در541 از سوي ژوستي نين فراخوانده شد و او پادشاه استروگوت ها را به ‏عنوان زنداني در بند به كنستانتين پل با خود برد. به هر حال استروگوت ها و حمايت ‏كنندگان آن ها به زودي تحت رهبري يك فرد توانمند به نام توتيلا به هم دوباره ‏پيوستند.
‏از جنگ با گوت ها كه محاصره هاي خسته كننده و نزاع و عقب نشيني بود و ‏بتعث تحليل رفتن بيشتر منابع مالي ايتاليا و بيزانس شده بود فقر براي حومة شهرها به ‏وجود آمد.
‏بيليزاريوس از سوي ژوستي نين فرخوانده شد چون نسبت به فرماندهي ‏بيليزاريوس اعتمادش را از دست داده بود و به نظر مي رسيد در اين موقعيت حساس بيزانس

 

دانلود فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود تحقیق تاریخ بیزانس 12 ص