دانلود تحقیق · دسامبر 26, 2023 0

تحقیق تاریخچه ویندوز 11 ص 💯

تحقیق تاریخچه ویندوز 11 ص

 

تحقیق تاریخچه ویندوز 11 ص ,تاریخچه ویندوز 11 ص,دانلود تحقیق تاریخچه ویندوز 11 ص ,تاریخچه,ویندوز,11,ص,تحقیق,تاریخچه,ویندوز

 

تحقیق تاریخچه ویندوز 11 ص

تحقیق-تاریخچه-ویندوز-11-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 17 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

2
‏موضوع :
‏تاریخچه ویندوز
‏تاریخچه ویندوز از ابتدا تا کنون
‏ویندوز، عنوان سیستم‌عاملی است ‏که شرکت مایکروسافت آن را برای رایانه‌های شخصی (PC) ‏تولید کرده است. ‏این سیستم‌عامل، نسخه‌های متعددی دارد که از سال 1983 تاکنون به بازار ‏عرضه شده‌اند.
‏ویندوز، در زمره‏ٔ‏ سیستم‌عاملهای چندوظیفه‌ای (Multi-task) ‏به شمار می‌رود و قابلیت اجرای هم‌زمان چندین برنامه را ‏دارد.
‏ویندوز، اکثر امکانات خود را از طریق واسط کاربری گرافیکی (GUI) ‏عرضه می‌کند. در محیط گرافیکی ویندوز، هر برنامه، در یک کادر یا ‏قاب مشخص اجرا می‌شود که اصطلاحاً آن را پنجره می‌نامند؛ کاربر ‏می‌تواند پنجره‌ها را جابه‌جا کرده و یا اندازه آنها را تغییر دهد. ‏همچنین، برای خروج از یک برنامه هم می‌تواند پنجره‏ٔ‏ حاملِ آن برنامه را ‏ببندد.
‏ویندوز حاوی ساختارهای داخلی شبکه‌ای است که به کاربر امکان ‏می‌دهد تا اگر به شبکه‌ای متصل بود فایلها و داده‌های خود را به اشتراک ‏گذارد. در یک تشکیلات بزرگ، client‌‏های ویندوز برخی به سرورهای یونیکس ‏و NetWare ‏متصل می‌‌شوند. نسخه‌های سرور این سیستم عامل (ویندوز ان‌تی ‏و ۲۰۰۰ و ویندوز پروفشنال اکس‌پی) قابلیت کنترل شبکه‌های کوچک تا بزرگ ‏را با امکانات وسیع دارند.
‏تاریخچه
‏اولین نسخه‏ٔ‏ ویندوز در سال ‏۱۹۸3 ‏عرضه شد (ویندوز ۱.۰). این سیستم‌عامل، یک واسط کاربری گرافیکی و ‏محیطی پنجره‌ای را تحت سیستم عامل دیسکی یا همان DOS ‏فراهم می‌ساخت. ‏ویندوز ۲.۰ نیز در سال ۱۹۹۷ به عنوان ارتقایی (upgrade) ‏بر این ‏سیستم‌عامل روانه‏ٔ‏ بازار شد. این نسخه، بعداً با خصوصیاتی جدید مانند ‏قابلیت روهم قرار گرفتن پنجره‌ها بنام ویندوز/۲۸۶ و بعد ویندوز/۳۸۶ ‏ارایه شد. در سال ۱۹۹۲، ویندوز ۳.۰ ارایه شد که نسبت به نسخه‌های قبلی،
2
‏بسیار متحول شده بود. در سال ۱۹۹۵، شرکت مایکروسافت با ارایه ویندوز ۹۵ ‏تحولی را در ویندوز و سیستم‌عاملهای کامپیوترهای شخصی بوجود آورد. روند ‏ارایه و بهینه‌سازی این سیستم‌عامل، همچنان با ویندوز ۹۸، ME ‏و XP‏، ‏برای رایانه‌های شخصی و ویندوز NT ‏و ۲۰۰۰ برای شبکه‌ها ادامه یافت. ‏امروزه، ویندوز، مشهورترین و پرمصرفترین سیستم‌عامل جهان به شمار ‏می‌رود. مایکروسافت با بروزرسانی و بهینه‌سازی این سیستم‌عامل قصد دارد ‏تا تمام توقعات کاربران از یک سیستم‌عامل مناسب برآورده ‏سازد.
‏امنیت
‏امنیت در سیستم‌عامل ویندوز از مهم‌ترین نقاط ضعف آن ‏بوده است. تحقیقی که تحت نظر کوین میتنیک انجام شد نشان داد که یک ‏سیستم Windows XP ‏حفاظت نشده در اینترنت تنها ۴ دقیقه دوام آورد. ‏همچنین طبق آمار ۸۰‏٪‏ از کاربران Windows ‏حداقل به یک ویروس یا ‏نرم‌افزار جاسوس آلوده هستند.[1][2 ‏تا Windows
‏در سال 1985 ‏مایکروسافت و IBM ‏با هم برای درست کردن و گسترش دادن OS/2 ‏شریک شدند. OS/2 ‏وارد بازار شد با یک سخت افزار ‏ ‏که طراحی آن متعلق به IBM ‏بود و PS/2 ‏نام داشت. کمی بعد در فبریه سال 1986 مایکروسافت دوباره به ‏واشنگتن(ردموند) تغییر مکان داد. یک ماه بعد کمپانی عمومی شد و 61 ‏میلیون دلار در $21.00 در هر سهم بدست آورد. درسال 1989، مایکروسافت در Comdex ‏فراخوان انتشار Windows 3.0 ‏را در سال 1991 داد. در 16 می‌‌سال 1991 ‏بیل گیتس به کارمندان مایکروسافت از جدایی از OS/2 ‏خبر داد و از ‏آن به بعد مایکروسافت روی محصول خود Windows ‏و Windows NT kernel ‏زوم ‏کرد. بعضی از کسانی که با ویندوز مخالف بودند سورپرایز شدند و شروع به ‏گفتن آن کردند که مایکروسافت در حال انجام یک فعالیت غلط است. ولی بعد ‏از انتشار ویندوز ورق برگشت و کاربران OS/2 ‏به سرعت کاهش یافت و ‏کاربران ویندوز با سرعت هر چه تمام تر افزایش یافت و تبدیل به بهترین ‏برنامه برای PC ‏شد. بعضی از عقاید بر این اساس بود که علم درونی ویندوز ‏کرنل رقیب هایش را نابود می‌‌سازد و چنین هم شد. سپس در این حین ‏کمپانی، نرم افزار آفیس را منتشر کرد که حاکم تمام در بیزینس شد و تمام ‏رقبا را عقب زد.
Windows 95
‏نسخه ویندوزی از مایکروسافت که در ‏سال 1995 ساخته شد. ویندوز 95 ماندگاری زیادی نداشت و اکنون تعداد ‏معدودی از این سیستم عامل استفاده می‌‌کنند.
Windows 98
‏نسخه ‏ویندوزی از مایکروسافت که در سال 1998 ساخته شد و در واقع نسخه به روز ‏شده ویندوز 95 می‌‌باشد. (این ویندوز Memphis ‏هم نامیده می‌‌شود) ‏استفاده از این ویندوز به طور گسترده در جهان وجود داشت و هم اکنون هم ‏مورد استفاده می‌‌باشد. از امکانات این می‌‌توان به موارد زیر اشاره ‏کرد:
·‏مرورگر مستقل مایکروسافت
4
·‏توانایی فرستادن و گرفتن ‏نامه‌های الکترونیکی
·‏گرافیک 32 بیتی (FAT32)
·‏حمایت کردن USB
·‏حمایت کردن DVD
Windows ME
Windows Millenium Edition ‏نسخه به روز شده ویندوز 98 که در سال 1999 و 2000 عرضه شد. نسخه ‏ویندوزی از مایکروسافت که در سال 1998 ساخته شد و در واقع نسخه به روز ‏شده ویندوز 95 می‌‌باشد. (این ویندوز Memphis ‏هم نامیده می‌‌شود) ‏استفاده از این ویندوز به طور گسترده در جهان وجود داشت و هم ‏اکنون هم ‏مورد استفاده می‌‌باشد. از امکانات این می‌‌توان به موارد زیر اشاره ‏کرد:
Windows NT
‏سیستم عاملی که در سال 1993 توسط شرکت ‏مایکروسافت ، ارائه گردید. Windows NT ‏ ‏بر خلاف ویندوز به وجود سیستم MS-DOS‏وابسته نیست به عبارت دیگر یک سیستم عامل خودکفا بوده و یک رابط ‏گرافیکی کاربر دارد. Windows NT ‏یک سیستم عامل چند وظیفه‌ای 32 بیتی با ‏ویژگیهای شبکه سازی، چند پردازشی قرینه ای، بندکشی و امنیتی می باشد. ‏این سیستم عامل بر روی سخت افزارهای متنوعی از جمله سیستم‌های برپایه ‏ریزپردازنده‌های 80386 و 80486 و پنتیوم اینتل، ریزپردازنده‌های DEC AlphaAXP‏، ریزپردازنده‌ای MIPS‏، و همچنین در کامپیوترهای چند ‏پردازنده‌ای به اجرا در می‌آید. Windows NT ‏تا 4 گیگا بایت حافظه مجازی ‏را تحت پشتیبانی قرار داده و می‌تواند برنامه‌های کاربردی OS/2‏، MS-DOS‏و POCIX××××× ‏را به اجرا درآورد.
Windows 2000
‏سیستم عاملی ‏برای کامپیوترهای سرور که توسط مایکروسافت در سال 2000 عرضه ‏شد.
‏خانواده Windows 2000 Server
‏سرویس دهندگان NET Enterprise .‏، بر خلاف نام خود که ممکن است این تصور را ایجاد نمایند که صرفا” ‏نیازمند استفاده از Windows .NET Server 2003 ‏می‌‌باشند، می‌‌توانند بر ‏روی خانواده بزرگ Windows 2000 Server ‏اجراء گردند. لازم به یادآوری ‏است که برخی از سرویس دهندگان NET Enterprise .‏، نظیر Exchange Server 2000‏، بر روی نسخه‌های Windows .NET Server 2003‏، اجراء نخواهند شد. ‏برخی از سرویس دهندگان موجود NET Enterprise .‏، همچنان بر روی نسخه ‏ویندوز NT server 4.0 ‏اجراء می‌‌گردند، این نوع سرویس دهندگان دارای ‏ویرایش‌های خاصی می‌‌باشند که امکان استفاده از ActiveDirectory ‏را ‏برای آنان فراهم می‌‌نماید. تعداد نرم افزارها و محصولاتی که می‌‌توان ‏آنها را بر روی Windows NT ‏اجراء نمود، بتدریج به سمت صفر میل خواهد ‏کرد. در این مقاله فرض می‌‌شود که شما حداقل از نسخه Windows 2000 Server‏، استفاده می‌‌نمائید. ویندوز 2000 دارای سه نسخه متفاوت سرویس
4
‏دهنده است. تعداد نسخه‌های فوق را می‌‌توان از لحاظ فنی به چهار نسخه ‏نیز تعمیم داد .(در صورتیکه سیستم عامل سرویس گیرنده Windows 2000 Professional ‏را نیز در نظر بگیریم). هر نسخه بمنظور اهدافی خاص طراحی ‏و دارای مجموعه‌ای ازپتانسیل‌ها و قابلیت‌های مختص بخود است . نسخه ‏استاندارد سرویس دهنده 2000، «Windows 2000 Server»‏، نامیده می‌‌شود. ‏نسخه فوق، نسخه پایه سیستم عامل بوده و شامل تمامی قابلیت‌ها و ‏پتانسیل‌های لازم و مورد نیاز سرویس دهندگان NET Enterprise .‏، است. هر ‏کامپیوتر مبتنی بر سیستم عامل Windows 2000 Server ‏دارای ویژگی‌هایی ‏نظیر: یک کنترل کننده Domain ‏مربوط به ActiveDirectory ‏و سرویس‌های ‏ارتباطی شبکه است. نسخه فوق، دارای محدودیت‌های مختص بخود است. حمایت ‏از حداکثر چهار پردازنده و چهار گیگابایت حافطه اصلی (RAM)‏، نمونه‌هایی ‏از محدودیت‌های نسخه فوق، می‌‌باشد. زمانیکه برنامه‌ها اجراء می‌‌گردند ‏به آنها یک فضاء ثابت حافظه و بمیزان دو گیگا بایت نسبت داده می‌‌شود. ‏در صورتیکه کامپیوتر دارای حافظه فیزیکی کمتری باشد، سیستم عامل از ‏فضائی بر روی دیسک که Swap file ‏و یا page file ‏نامیده می‌‌شود برای ‏ایجاد حافظه مجازی، استفاده می‌‌نماید.
Windows 2000 Datacenter Server
‏نسخه جامع و بسیار بزرگ ویندوز 2000، Windows 2000 Datacenter Server ‏نامیده می‌‌شود. این نسخه حداکثر شصت و چهار ‏گیگابایت حافظه اصلی (RAM) ‏و سی و دو پردازنده را حمایت می‌‌نماید. ‏نسخه فوق دارای تمامی قابلیت‌های کلاسترینگ نسخه Advanced Server ‏و ‏سایر پتانسیل‌های استاندارد می‌‌باشد. ‏از نسخه فوق ،در محیط‌هایی با ‏قابلیت‌های محاسباتی و عملیاتی بسیار بالا، استفاده می‌‌گردد. علاوه بر ‏آمار شگفت انگیز نسخه فوق در رابطه با میزان حافظه و تعداد پردازنده، ‏ماکروسافت ادعا نموده است که زمان فعالیت بدون خرابی (Uptime) ‏سیستم ‏عامل فوق، 99.999 % است. در صورتیکه قصد تهیه این نسخه ویندوز را داشته ‏و بدنبال قیمت آن می‌‌باشید، هرگز در این راه موفق نخواهید شد. چون شما ‏نمی‌توانید نسخه‌ای از آن را خریداری نمائید. ماکروسافت، صرفا«نسخه فوق ‏را به تولید کنندگان سخت افزار سرویس دهنده (معمولا» OEM ‏نامیده شده و ‏اقتباس شده از Original Equipment Manufactures ‏است) عرضه می‌‌نماید. ‏شرکت‌های تولید کننده، پیکربندهای خاصی را در رابطه با سخت افزار سرویس ‏دهنده انجام و بمنظور سازگاری با DataCenter Server ‏آن را بررسی، تست و ‏در ادامه سرویس دهندگان فوق، به شرکت‌های متقاضی بهمراه سیستم عامل Datacenter Server ‏فروخته می‌‌گردد. سیستم و نحوه پشتیبانی Datacenter‏، ‏نسبت به سایر نسخه‌های ویندوز نیز متفاوت است. ماکروسافت حمایت فنی ‏مستقیمی در رابطه با نسخه فوق را ارائه نمی‌دهد. در مقابل، OEM‏، کانال ‏ارتباطی و پشتیبانی لازم را با مشتریان مربوطه، برقرار خوادهد کرد. یکی ‏از نکات مهم پشتیبانی Datacenter‏، عدم مجاز بودن اعمال تغییرات و اصلاح

 

دانلود فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود تحقیق تاریخچه ویندوز 11 ص