دانلود تحقیق · دسامبر 26, 2023 0

تحقیق تاثیر تورم در بورس 65 ص (قابل ویرایش) 💯

تحقیق تاثیر تورم در بورس 65 ص (قابل ویرایش)

 

تحقیق تاثیر تورم در بورس 65 ص (قابل ویرایش),تاثیر تورم در بورس 65 ص,دانلود تحقیق تاثیر تورم در بورس 65 ص (قابل ویرایش),تاثیر,تورم,در,بورس,65,ص,تحقیق,تاثیر,تورم,بورس,(قابل,ویرایش)

 

تحقیق تاثیر تورم در بورس 65 ص (قابل ویرایش)

تحقیق-تاثیر-تورم-در-بورس-65-ص-(قابل-ویرایش)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 56 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏1
‏1
‏فصل اول
‏کلیات
‏بورس
‏اگر چه عبارت بورس واژه‌اي پركاربرد است اما تا حدودي مبهم مي‌نمايد. غالباً به سهام شركت‌ها در هر كشور اطلاق مي‌گردد. به عنوان مثال يك سرمايه‌گذار در ايالات‌متحده بورس را مجموعه سهام شركت‌هاي موجود در اين كشور مي‌داند. ‏براي نمونه اين بازار در ايالات‌متحده شامل بورس سهام شهر نيويورك كه به اختصارNyse‏ناميده مي‌شود، انجمن ملي بها گذاري خودكار سهام توسط دلال‌ها سهام NADAQ‏، بورس سهام آمريكا در شيكاگو Amex ‏مي‌باشد.
‏در معناي وسيع آن، بازار بورس به كل سهام موجود در تمام كشورها اطلاق مي‌گردد.
‏تجارت
‏در اصل بازار بورس به صورت علني و در تالاري كه بدين‌منظور در نظر گرفته شده بود برگزار مي‌گردد. اما امروزه تجارت سهام بيشتر از طريق كامپيوتر و به صورت آن‌لاين بين فروشنده و خريدار صورت مي‌گيرد.
‏شركت‌هاي بزرگ اغلب در چندين مكان به تجارت مي‌پردازند. براي مثال، سهام شركت Exxon Mobile ‏در استراليا، فرانكفورت، بلژيك، لندن، بوينس‌آيرس و نيويورك خريد و فروش مي‌گردد.
‏مالكيت
‏در سال‌هاي دور، در سرتاسر جهان، خريداران و فروشندگان سهام، سرمايه‌گذاران و تجاري بودند كه به صورت شخصي و انفرادي به داد و ستد مي‌پرداختند، با گذشت زمان بازارها به سوي نهادگرايي حركت كردند و خريداران و فروشندگان به صورت موسساتي درآمده‌اند، (مثال: سازمان امور بازنشستگي، شركت‌هاي بيمه، شركت‌هاي تعاوني سرمايه‌گذاري در سهام، گروه‌هاي سرمايه‌گذار و بانك‌ها) افزايش سرمايه‌گذاري به صورت سازماني و نهادي سبب ايجاد ملاحظات حرفه‌اي و شغلي شده و اين نوع بازارها را تحت نظم و كنترل قانوني درآورده است
‏2
‏1
‏1
.
‏خصوصيات بازار بورس در سرتاسر جهان با يكديگر متفاوت است. براي نمونه، اكثريت سهام در بازارهاي بورس ژاپن در دست شركت‌هاي مالي و كمپاني‌هاي صنعتي است در صورتي كه در ايالات‌متحده آمريكا و كشور انگليس اين مقدار در دست اشخاص و افراد است.
‏تاريخچه بورس
‏در قرن 12 ميلادي در فرانسه Courtier dechange ‏به اداره و نظارت بر ديون جوامع كشاورزي به نمايندگي از بانك‌ها مربوط بود و افراد شاغل در اين محل را مي‌توان اولين دلالان بورس ناميد.
‏در قرن 13 ميلادي، تجار Bruges ‏در خانه شخصي به نام vander bourse ‏جمع مي‌گرديدند و در سال 1309 آنجا را به صورت يك موسسه درآوردند كه Bruges Bourse ‏ناميده مي‌شد.
‏اين ايده به سرعت در فلاندر (نام ناحيه‌اي در قرون وسطي كه بخشي از شمال خاوري فرانسه و جنوب بلژيك امروزي را دربرمي‌گرفت) و بخش‌هاي همسايه گسترش يافت و Bourses ‏به زودي در شهرهاي گنت و آمستردام گشايش يافت‏ . .
‏در اواسط قرن 13، بانكداران ونيزي شروع به تجارت اوراق قرضه دولتي نمودند. در سال 1351 دولت ونيز شايعات در حال انتشار را كه هدفش كاهش قيمت اوراق قرضه دولتي بود را بي‌اساس و بي‌اعتبار خواند.
‏شهرهاي پيزا كه برج پيزا در آن است. ورونا، جنوا و فلورانس نيز در قرن 14، تجارت اين نوع اوراق را آغاز كردند. اين امر در اين شهرها امكان‌پذير بود بدين‌علت كه اين شهرها مستقل بوده و توسط دوك اداره نمي‌شد بلكه اداره آنها به دست شورايي از بوميان اين شهرها بود‏ .‏
‏كشور هلند بعدها شركت‌هاي سهامي با مسووليت محدود را در بورس بنيان نهاد كه به سهامداران امكان فعاليت و در معاملات تجاري و سهيم شدن در سود و زيان اين شركت‌ها را مي‌داد‏ . .
‏در سال 1602 كمپاني هند شرقي شعبه كشور هلند اولين اوراق بهادار و سهام را در بازار بورس آمستردام منتشر كرد. اين كمپاني اولين شركتي است كه سهام و اوراق قرضه خود را صادر نمود.
‏بازارهاي بين‌المللي
‏اولين بازار بورسي كه به طور مستمر فعاليت مي‌كرد Amesterdam beurs ‏در اوايل قرن 17 ميلادي بود. هلندي‌ها در پيش‌فروش سهام، امتياز خريد و فروش سهام به بهاي از پيش تعيين شده و… پيشرو بودند
‏3
‏1
‏1
.
‏امروزه بازارهاي بورس در تمام كشورهاي قدرتمند اقتصادي وجود دارد و بزرگترين اين بازارها در كشورهاي چين، ايالات‌متحده ژاپن و در اروپا قرار دارد.
‏شاخص بورس
‏نوسان قيمت بازار يا بخشي از آن در سيستمي كه شاخص بازار بورس ناميده مي‌شود ثبت مي‌گردد.
‏سند مشتق‏1
: Option ‏قراردادي است كه به سرمايه‌گذار حق خريد يا فروش اوراق‌قرضه را مثل سهام و… با قيمت توافق شده در يك دوره زماني مشخص و بدون الزام مي‌دهد.
Future )‏قراردادهاي آتي يا سلف): قراردادي است كه سرمايه‌گذار را ملزم به خريد و فروش اوراق قرضه با قيمت توافق شده در يك دوره زماني مشخص، مي‌نمايد‏ .‏ .‏
‏اين نوع بازارها در قياس با بازارهاي سهام‌هاي داراي حق تقدم ريسك‌پذيري بالاتري دارند.
Leverage strategies
‏استراتژي‌هاي سرمايه‌گذاري (سرمايه‌گذاري با پول قرضي(
‏سهامي كه كارگزار بورس مالك آن نيست‏ به صورت سلف فروش و يا وجه‌الضمان داد و ستد مي‌گردد.
‏سلف فروش
‏در اين سيستم، كارگزار بورس سهام را قرض مي‌گيرد (معمولاً از بنگاه دلالي كه سهام مشتري و يا سهام خود را به طور قسطي نگاه مي‌دارد) و بعد آن را در بازار به فروش مي‌رساند. به اين اميد كه قيمت‌ها كاهش يابد. سپس كارگزار سهام را دوباره خريداري مي‌كند. در صورتي كه قيمت‌ها كاهش يافته باشد سود كرده و در صورتي كه قيمت‌ها افزايش يافته باشد ضرر مي‌كند.
‏بودجه خرید
‏در اين سيستم كارگزار پول با بهره قرض گرفته تا سهام بخرد و اميد به افزايش قيمت‌ها دارد. در اكثر كشورهاي
‏1.Derivative instruments
‏2. Margin buying
‏4
‏1
‏1
‏صنعتي قوانيني وجود دارد كه تأكيد مي‌كند اگر قرض براساس وثيقه و وجه‌الضمان از سهام ديگري باشد كه كارگزار مالك آن است حداكثر مي‌تواند درصد معيني از ارزش سهام‌ها متعلق به كارگزار باشد.

 

دانلود فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود تحقیق تاثیر تورم در بورس 65 ص (قابل ویرایش)