دانلود تحقیق · دسامبر 26, 2023 0

تحقیق بررسی علل موثردرافت تحصیلی ریاضی ابتدایی 💯

تحقیق بررسی علل موثردرافت تحصیلی ریاضی ابتدایی

 

تحقیق بررسی علل موثردرافت تحصیلی ریاضی ابتدایی ,بررسی علل موثردرافت تحصیلی ریاضی ابتدایی,دانلود تحقیق بررسی علل موثردرافت تحصیلی ریاضی ابتدایی ,بررسی,علل,موثردرافت,تحصیلی,ریاضی,ابتدایی,تحقیق,بررسی,موثردرافت,تحصیلی,ریاضی,ابتدایی

 

تحقیق بررسی علل موثردرافت تحصیلی ریاضی ابتدایی

تحقیق-بررسی-علل-موثردرافت-تحصیلی-ریاضی-ابتداییلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 95 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏بررس‏ی‏ علل موثردرافت تحص‏ی‏ل‏ی‏ ر‏ی‏اض‏ی‏ ابتدا‏یی‏
‏مسئله‏ چيست ؟

‏مسئله‏ به موقعيتي اطلاق مي شود كه در آن فرد چيزي را طلب مي كند ، ولي نمي داند كه چگونه به طور مستقيم به آن دست يابد . براي كسب مهارت در حل مسئله ، فرد بايد تمرينهاي زيادي انجام دهد . كودكان انتظار دارند كه حل كردن مسئله را صرفا” با حل كردن و بدون هيچ راهنما‏يي‏ و يا بحث در اين زمينه ياد بگيرند .
‏مسايل‏ در درجه اول موجب تكرار و تمرين مطالب تدريس شده مي گردند ، به كمك رياضيات مي توان كم و بيش (( جهان واقعي )) را در ذهن به نظم آورد .
‏چگونه‏ مي توان حل م‏سئله را به شيوه مؤثري آموزش داد‏؟
‏از‏ آنجا كه آموزش و همينطور يادگيري حل مسئله كار دشواري است ، محققان در سالهاي اخير توجه بسياري به آن معطوف داشته اند . بر مبناي اين تحقيق مي توان چندين زمينه قابل تعميم را مشخص كرد .
‏راهبردهاي‏ حل مسئله را مي توان صراحتا” آموزش داد .
‏زمان‏ :
‏دانش‏ آموزان بايد براي (( هضم كردن )) و تفكر كافي در مورد مسئله ، يعني زمان براي درك موضوع ، زمان براي كشف مسير حل و زمان براي فكر كردن به جواب كاملا” وقت داشته باشند . بعلاوه معلمان بايد دانش آموزان را تشويق كنند كه در صورت تمايل بيش از
‏رها‏ كردن مسئله ، زمان بيشتري را براي كاركردن روي آن صرف كنند .
‏طرح‏ درس :
‏فعاليتهاي‏ آموزش در زمان بايد از طريق برنامه ريزي هماهنگ شوند تا دانش آموزان فرصت پرداختن به مسايل متعدد را داشته باشند .

‏بررس‏ی‏ علل موثردرافت تحص‏ی‏ل‏ی‏ ر‏ی‏اض‏ی‏ ابتدا‏یی‏
‏مسئله‏ چيست ؟

‏مسئله‏ به موقعيتي اطلاق مي شود كه در آن فرد چيزي را طلب مي كند ، ولي نمي داند كه چگونه به طور مستقيم به آن دست يابد . براي كسب مهارت در حل مسئله ، فرد بايد تمرينهاي زيادي انجام دهد . كودكان انتظار دارند كه حل كردن مسئله را صرفا” با حل كردن و بدون هيچ راهنما‏يي‏ و يا بحث در اين زمينه ياد بگيرند .
‏مسايل‏ در درجه اول موجب تكرار و تمرين مطالب تدريس شده مي گردند ، به كمك رياضيات مي توان كم و بيش (( جهان واقعي )) را در ذهن به نظم آورد .
‏چگونه‏ مي توان حل م‏سئله را به شيوه مؤثري آموزش داد‏؟
‏از‏ آنجا كه آموزش و همينطور يادگيري حل مسئله كار دشواري است ، محققان در سالهاي اخير توجه بسياري به آن معطوف داشته اند . بر مبناي اين تحقيق مي توان چندين زمينه قابل تعميم را مشخص كرد .
‏راهبردهاي‏ حل مسئله را مي توان صراحتا” آموزش داد .
‏زمان‏ :
‏دانش‏ آموزان بايد براي (( هضم كردن )) و تفكر كافي در مورد مسئله ، يعني زمان براي درك موضوع ، زمان براي كشف مسير حل و زمان براي فكر كردن به جواب كاملا” وقت داشته باشند . بعلاوه معلمان بايد دانش آموزان را تشويق كنند كه در صورت تمايل بيش از
‏رها‏ كردن مسئله ، زمان بيشتري را براي كاركردن روي آن صرف كنند .
‏طرح‏ درس :
‏فعاليتهاي‏ آموزش در زمان بايد از طريق برنامه ريزي هماهنگ شوند تا دانش آموزان فرصت پرداختن به مسايل متعدد را داشته باشند .

‏راهبردهاي‏ حل مسائل :
‏1- مسئله را درك كنيد .
‏2- نقشه اي براي حل آن طرح كنيد .
‏3- نقشه را اجرا كنيد .
‏4- براي امتحان كردن جواب به دست آمده به عقب برگرديد .
‏اين‏ مدل مبنايي براي حل مسئله تشكيل مي دهد كه در بيشتر كتابهاي رياضي مدارس ابتدايي مورد استفاده قرار مي گيرد . بنابراين دانش آموزان ، ديدن ، طرح نقشه ، عمل ، وارسي را مي آموزند .
‏ براي حل مسايل بايد به اين شعار توجه داشت : همان طور كه مسئله را
‏ مي خوانيد سعي كنيد آن را حل كنيد .
‏1- اقدام كردن 2- يك طرح يا دياگرام بكشيد .
‏3- به دنبال الگو بگرديد . 4- جدول رسم كنيد .
‏5- همه امكانها را به طور اصولي برشماريد . 6- حدس بزنيد و امتحان كنيد .
‏7- خواسته ها ، مفروضات و اطلاعات مورد نياز را مشخص كنيد .
‏8- يك جمله باز بنويسيد .
‏9- مسئله اي حل كنيد كه از مسئله اصلي ساده تر يا با آن هم ارز باشد .
‏10- ديدگاه خود را نسبت به مسئله تغيير دهيد .

‏استفاده‏ از مواد آموزشي دست ساز :
‏تحقيقات‏ نشان داده است كه در دروسي كه در آنها از مواد آموزشي دست ساز استفاده
‏ مي شود نسبت به دروسي كه فاقد اين مواد آموزشي هستند از احتمال بيشتري براي ارائه فعاليتهاي رياضي برخوردارند . وقتي كه بچه ها مواد آموزشي دست ساز را به كار مي برند ، رياضيات را بهتر درك مي كنند .
‏ارزشيابي‏ :
‏ارزشيابي‏ بايد بخش مكملي در آموزش رياضيات باشد . بايد مشخص شود كه آيا آنچه كه ما فكر مي كنيم هر كودك بايد ياد بگيرد . امتحانات معياريابي يا مهارت به شما كمك مي كند كه كودك را بر حسب توانايي فردي او مورد ارزشيابي قرار دهيد .
‏نظر‏ سنجي از والدين ، كه در فرمهاي پرشده يا جلسات اوليا و مربيان عنوان مي شود ، راهنماييهاي مفيدي در زمينه آنچه كه كودكان آموخته اند ، در اختيار مي گذارند .
‏تشخيص‏ :
‏براي‏ پرداختن به نيازهاي كودكان جهت يادگيري رياضيات ، نخست بايد نقاط قوت و ضعف آنها را مشخص كرده از جمله خط مشيهاي تشخيص در رياضيات ، مي توان به موارد زير اشاره كرد :
‏1- مطمئن شويد كه ضعف رياضي يك كودك ضعفي واقعي است .
‏2- به خاطر داشته باشيد كه هر كودك پيش از آن كه از نظر اداراكي به رشد نهايي برسد . از مراحل متعدد رشد عبور مي كند .
‏3- قوه تشخيص خود را با استفاده بدون تعصب از مواد آموزشي دست ساز تقويت كنيد .
‏4- در تشخيص خود ، جنبه هايي را كه براي دانش آموزان مهيج هستند ، فراموش نكنيد .
‏5- براي جفت و جور كردن تصاوير ذهني درست كودك انعطاف پذير و شكيباباشيد .

 

دانلود فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود تحقیق بررسی علل موثردرافت تحصیلی ریاضی ابتدایی