دانلود تحقیق · دسامبر 26, 2023 0

تحقیق بررسي عملكرد عمليات بانكداري بدون‌ربا 21 ص 💯

تحقیق بررسي عملكرد عمليات بانكداري بدون‌ربا 21 ص

 

تحقیق بررسي عملكرد عمليات بانكداري بدون‌ربا 21 ص ,بررسي عملكرد عمليات بانكداري بدون‌ربا 21 ص,دانلود تحقیق بررسي عملكرد عمليات بانكداري بدون‌ربا 21 ص ,بررسي,عملكرد,عمليات,بانكداري,بدون‌ربا,21,ص,تحقیق,بررسي,عملكرد,عمليات,بانكداري,بدون‌ربا

 

تحقیق بررسي عملكرد عمليات بانكداري بدون‌ربا 21 ص

تحقیق-بررسي-عملكرد-عمليات-بانكداري-بدون‌ربا-21-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 27 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏232‏ ‏ ‏ مجموعه خلاصه پايان نامه های مرتبط با بانک کشاورزی
‏232
‏1
‏«بررسي عملكرد عمليات بانكداري ‏بدون‌ربا‏»‏
‏(‏هزينه‌يابي‏ عقد ‏قرض‌الحسنه‏ و كارسنجي آن در‏ ‏ ‏بانك كشاورزي استان مركزي‏)
‏1- ‏مقدمه
‏در قانون عمليات بانکي ‏بدون‏‌‏ربا‏ که از ابتداي سال 1363 در‏ ‏کشور به مورد اجرا گذاشته شد، جايگاه بانک به عنوان م‏ؤ‏سسه‏‌‏اي پولي يا مالي تعريف نشده است‏،‏ اما با مطالعه اهداف و وظايفي که براي آن شمرده شده‏،‏ پي مي‏‌‏بريم که قانونگذار‏،‏ بانک را م‏ؤ‏سسه‏‌‏اي جامع مي‏‌‏پندارد که همه فعاليت‏‌‏هاي مربوط به م‏ؤ‏سسات پولي و مالي را انجام مي‏‌‏دهد. در حال حاضر انواع سپرده‏‌‏ها در نظام بانکداري ايران به سه دسته تقسيم مي‏‌‏شوند؛ سپرده ‏قرض‏‌‏الحسنه‏ جاري، سپرده ‏قرض‏‌‏الحسنه‏ پس‏‌‏انداز و سپرده سرمايه‏‌‏گذاري مدت‏‌‏دار.
‏سپرده ‏قرض‏‌‏الحسنه‏ جاري از جهت ماهيت حقوقي و نحوه عملکرد مانند سپرده ديداري در بانک
‏232‏ ‏ ‏ مجموعه خلاصه پايان نامه های مرتبط با بانک کشاورزی
‏232
‏3
‏‌‏هاي سنتي است. سپرده پس‏‌‏انداز از سپرده‏‌‏هاي رايج نظام بانکي ربوي است و ويژگي آن اين است که اشخاص حقيقي و گاه حقوقي، وجوه مازاد بر هزينه‏‌‏هاي جاري خود را براي مدت نامعين به چنين حسابي واريز کرده و در قبال آن دفترچه پس‏‌‏انداز دريافت مي‏‌‏کنند تا به هنگام نياز وجوه مذکور را دريافت کنند. در بانک‏‌‏هاي سنتي عموما‏ً‏ به اينگونه سپرده‏‌‏ها بهره تعلق مي‏‌‏گيرد. در بانکداري ‏بدون‏‌‏ربا‏ پرداخت بهره ممنوع است، ليکن براي تشويق سپرده‏‌‏گذاران، اولويت‏‌‏ها، امتيازات و جوايزي در نظر مي‏‌‏گيرند.
‏ماهيت سپرده ‏قرض‏‌‏الحسنه‏ جاري و ‏قرض‏‌‏الحسنه‏ ‏پس‏‌‏انداز‏، عقد قرض است و مطابق مفاد عقد قرض مالکيت وجوه به بانک منتقل مي‏‌‏شود. اين انتقال مالکيت، اختياراتي را براي بانک به وجود مي‏‌‏آورد که آثارش در تخصيص اين منابع ظاهر مي‏‌‏شود‏؛‏ به اين ترتيب که بانک‏‌‏ها با لحاظ کردن ذخاير قانوني و احتياطي، بخشي از اين وجوه را به اعطاي وام
‏232‏ ‏ ‏ مجموعه خلاصه پايان نامه های مرتبط با بانک کشاورزی
‏232
‏4
‏قرض‏‌‏الحسنه‏ اختصاص داده، بخش ديگر را از طريق ساير عقود بانکي به کار گرفته و کسب سود مي‏‌‏کنند. قانون و دستورالعمل‏‌‏هاي عمليات بانکي ‏بدون‏‌‏ربا‏ نيز تلويحاً اين موضوع را پذيرفته‏‌‏اند‏،‏ به طوري که بانک‏‌‏ها مطابق دستورالعمل‏‌‏هاي اجرايي قانون عمليات بانکي ‏بدون‏‌‏ربا‏ مجاز شده‏‌‏اند حداکثر ده درصد از کل تسهيلات اعطايي سالانه خود را در قالب ‏قرض‏‌‏الحسنه‏ پرداخت نمايند، مشروط به اين که از جمع کل سپرده‏‌‏هاي ‏پس‏‌‏انداز‏ ‏قرض‏‌‏الحسنه‏ تجاوز ننمايد.
‏در رابطه با سپرده سرمايه‏‌‏گذاري مدت‏‌‏دار، مطابق قانون عمليات بانکداري ‏بدون‏‌‏ربا‏ ماهيت عقد در اين گونه حساب‏‌‏ها وکالت است؛ لذا اين منابع به ملکيت بانک در‏ ‏نمي‏‌‏آيد و از اين رو بانک‏‌‏ها ملزمند به عنوان وکيل سپرده‏‌‏گذاران عمل نموده و سپرده‏‌‏هاي اين حساب را در قالب عقود اسلامي به گونه‏‌‏اي به‏‌‏کار‏ ‏گيرند که بيشترين منافع را براي موکلين خود حاصل نماي‏ن‏د. سود حاصله از محل اين منابع با رعايت سهم بانک پس از کسر هزينه
‏232‏ ‏ ‏ مجموعه خلاصه پايان نامه های مرتبط با بانک کشاورزی
‏232
‏4
‏‌‏ها و حق‏‌‏الوکاله بين صاحبان اين گونه سپرده تقسيم مي شود.
‏طبق ماده 16 آيين‏‌‏نامه فصل سوم قانون عمليات بانکي ‏بدون‏‌‏ربا‏، وام ‏قرض‏‌‏الحسنه‏ در موارد زير پرداخت مي‏‌‏گردد:‏
‏الف: تامين وسائل و ابزار و ساير امكانات لازم براي ايجاد كار جهت كساني كه فاقد اين گونه امكانات مي‏‌‏باشند در شكل تعاوني.
‏ب: كمك به امر افزايش توليد با تاكيد بر توليدات كشاورزي، دامي و صنعتي.
‏ج: رفع احتياجات ضروري.
‏اعطاي ‏قرض‌الحسنه‏ در‏ ‏خصوص بند الف، طبق ماده 2 دستورالعمل اجرايي، به شركت‏‌‏هاي تعاوني توليدي و خدماتي به منظور ايجاد كار اختصاص ‏مي‏‌‏يابد‏.
‏اعطاي ‏قرض‌الحسنه‏ مذكور در بند ب، به كارگاه‏‌‏ها و‏ ‏واحدهاي توليدي متعلق به اشخاص حقيقي و حقوقي به منظور كمك به افزايش توليد، در موارد ذيل، اختصاص ‏مي‏‌‏يابد‏:

 

دانلود فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود تحقیق بررسي عملكرد عمليات بانكداري بدون‌ربا 21 ص