دانلود تحقیق · دسامبر 26, 2023 0

تحقیق برخرود با کودک در خانه و مدرسه 💯

تحقیق برخرود با کودک در خانه و مدرسه

 

تحقیق برخرود با کودک در خانه و مدرسه ,برخرود با کودک در خانه و مدرسه,دانلود تحقیق برخرود با کودک در خانه و مدرسه ,برخرود,با,کودک,در,خانه,و,مدرسه,تحقیق,برخرود,کودک,خانه,مدرسه

 

تحقیق برخرود با کودک در خانه و مدرسه

تحقیق-برخرود-با-کودک-در-خانه-و-مدرسهلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 4 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏برخرود با کودک در خانه و مدرسه
‏ هريك از شما خبرهاي تكان دهنده اي را در روزنامه هاو يا از ساير رسانه ها درباره ي مشكلات و مسايل كودكان و نوجوانان خوانده ياشنيده ايد . به نظرشما علت چيست ؟
o‏ عدم آگاهي دست اندركاران تعليم و تربيت نسبت به نقش و وظايف خود ؟
o‏ عدم توجه به روان شناسي كودك ؟‌
o‏ تكراركوركورانه روش هاي تربيتي نادرست ؟
o‏ عدم توجه به روش هاي برقراري رابطه انساني ؟
o‏ و …
‏محيط مطلوب پس از زمينه ي مناسب وراثتي , مهمترين و ضروري ترين نياز براي رشد يك انسان محسوب مي شود. اگر ما در نقش ‍” معلم ـ مربي“ توانستيم خود را بسازيم و با كودك درست رفتار كنيم , كودك هم درست رفتار مي كند .( انعكاس رفتار)* دراين راستا ميان كودك و مربي بايد فضايي انساني , صميمانه و صادقانه بوجود آورد و سعي كرد به طور عملي و عيني يك الگو و سرمشق مطلوب براي كودك بود. آنچنان كه طبق ضرب المثل معروف : ” دوصدگفته چو نيم كردار نيست .“ ,‌كودك بيشترين اثر را از اعمال و كردار ما مي پذيرد تا گفتار ما .
‏سخن از آموزش اصول برقراري ارتباط انساني ,‌بهداشت رواني ,‌پيشگيري و ساختن انسان ها است . با آغاز دوره ي آموزش رسمي , حساس ترين ايام يك دانش آموز در محيط آموزشگاه سپري مي شود . از اين رو قابل تعجب نيست كه ريشه ي اكثر مشكلات رفتاري و ناهنجاري هاي عاطفي ,‌اجتماعي و رواني را بايد در همين محيط جستجو كرد. خشونت و پرخاشگري ,‌ناسزاگويي ,‌فرار از مدرسه ,‌افت تحصيلي , ترك تحصيل ,‌اعتياد و نظاير آن جلوه هايي از عدم برقراري ارتباط درست با كودكان و نوجوانان است . زماني كه با يك پديده ـ ي رفتاري روبه رو مي شويم , شايسته است سه مرحله را طي كنيم :
‏1. شناسايي كامل و همه جانبه ي آن پديده ي رفتاري (‌جلوگيري از جزيي نگري )
‏2. توجه به ريشه يابي و علت يابي رفتار ( طرح چراها)
‏3. انديشيدن به راه يابي ( چه بايد كرد ؟‌ چه راه حلي ؟‌ چه اقدامي ؟ و …)
‏حال بايد كودك و نوجوان را باور نمود و اوراپذيرفت . داشتن يك رابطه ي خوب و انساني مقدماتي ترين و ضروري ترين مرحله ي كار با كودك يا نوجوان است .
‏•‏ انعكاس رفتار : كودكان چگونه رفتار مي كنند ؟ همانطور كه با آنها رفتار مي شود .
‏ـ اگر سلوك و رفتار با كودك همراه با نام خدا و ياد خداباشد , كودك خداشناسي را مي آموزد .
‏ـ‌اگر سلوك و رفتار با كودك همراه درستي و صداقت باشد , كودك درستكاري و راستگويي را مي آموزد .
‏ـ اگر سلوك و رفتار با كودك همراه با بردباري و تحمل باشد , كودك صبر و استقامت را مي آموزد .
‏ـ اگر سلوك و رفتار با كودك همراه عدالت و مساوات باشد , كودك عدالت خواهي را مي آموزد .
‏ـ اگر به رفتارهاي درست كودك توجه شود يا پاداش داده شود ,‌ فردي قدرشناس بار مي آيد .
‏ـ ‌اگر سلوك و رفتار با كودك همراه دشمني و خصومت باشد , كودك عنادورزي و كينه توزي را مي آموزد .
‏ـ‌ و ….
‏اهميت و ضرورت برقراري رابطه ي انساني :
‏ داشتن رابطه ي انساني و درست , با كودك و نوجوان ,‌حياتي ترين مرحله ي كار و اثربخش ترين عامل موفقيت در تعليم و تربيت او محسوب مي شود .
‏ رابطه ي انساني موفق , رابطه اي است كه تغييرات مطلوب را در فرد ايجاد مي كند و بين دونفر تفاهم لازم را بوجود مي آورد . نخست شما با كودك رابطه برقرار مي كنيد و سپس تعليم و تربيت او آغاز مي شود .
‏ زماني كه از رابطه يا ارتباط صحبت مي شود , سخن از ارتباط دو انسان است كه بطور متقابل و دوجانبه بايكديگر رابطه دارند . منظور ازارتباط اين است كه مربيان و معلمان احساسات ,‌انتظارات و ‌نگرش هاي خود نسبت به دانش آموزان را بيان مي كنند و به طور متقابل احساسات ,‌ انتظارات و نگرش هاي او را درك مي كنند و مورد توجه قرار مي دهند .
‏ بنابراين اگر رابطه ” مربي ـ معلم “ با دانش آموز نادرست است ,‌قبل از هرگونه اقدامي بايد ريشه يابي كنيم . چرا؟
‏ كودكي كه با او رابطه ي انساني ,‌رفاقت و دوستي برقرار شده است , احساس امنيت رواني ,‌اعتماد به نفس و پذيرش مي كند . ‌از اين رو مهارت برقراري ارتباط , رابطه ي انساني با انسان ديگر است . بنابراين :‌
‏برقراري رابطه انساني با كودك , ضروري ترين و حياتي ترين مرحله ي تعليم و تربيت به شمار مي آيد و
‏بدانيد كه نوجوان امروز , كودك ديروز و جوان فردا است .
‏اصول برقراري ارتباط :
‏1. اصل دانايي
‏2. اصل آموزش پذيري و تربيت پذيري
‏3. اصل آشناسازي با واقعيت ها
‏4. اصل اعتدال
‏5. اصل اغماض و انعطاف پذيري
‏6. اصل الگوپذيري و تقليد
‏7. اصل اهميت بازي
‏8. اصل ايجاد امنيت رواني
‏9. اصل برخورد مثبت و مثبت فكر كردن
‏10. اصل برقراري ارتباط عاطفي و كلامي
‏11. اصل پاسخگويي به پرسش هاي كودك و نوجوان
‏12. اصل پذيرش و احترام متقابل
‏13. اصل پرهيز از برچسب زدن و پيش داوري
‏14. اصل پرهيز از خجالت دادن و سرزنش كردن
‏15. اصل پرهيز از دستور دادن و تهديد كردن
‏16. اصل پرهيز از مشاجره
‏17. اصل تشويق و تاييد كردن
‏18. اصل تعديل انتظارها باتوانايي هاي كودك و نوجوان
‏19. اصل توجه به تفاوت ها و شباهت هاي فردي
‏20. اصل توجه به نيازهاي همه جانبه
‏21. اصل ثبات عاطفي
‏22. اصل خود تصميم گيري و مشاركت
‏23. اصل خودشناسي
‏24. اصل خودنمايي مطلوب و ابراز وجود
‏25. اصل رازداري
‏26. اصل شناخت و آگاهي
‏27. اصل شكيبايي و بردباري
‏28. اصل صداقت و اعتماد
‏29. اصل عامل بودن و عمل گرايي
‏30. اصل قاطع و جدي بودن
‏31. اصل محبت
‏32. اصل مستقل سازي
‏33. اصل مسووليت پذيري
‏34. اصل مهار احساسات
‏35. اصل هماهنگي عاملان تربيت
‏سخن آخر :‌
‏ سخن آخر اين كه هيچگاه از ياد خدا غافل نشويد و بدانيد كه كودك امانت الهي نزد شما است و شما موظف هستيد از اين امانت الهي به بهترين وجه مراقبت و نگهداري كنيد .
‏ درارتباط با كودك همواره بايد خداوند متعال را ناظر و حاضر دانست و درگفتار و رفتار اين اعتقاد را بايد نشان داد . ( اصل خدامحوري ) از سوي ديگر بايد عاشق بود و كودك را دوست داشت . دريك كلام بايد :‌
‏ باكودك و نوجوان رفيق بود و با او براساس رفق و مدارا رفتار كرد . معلمان و مربيان و مديران موفق كساني هستند كه با اطرافيان خود رابطه انساني برقرار مي كنند و همواره توكلشان به خدا است و از حضرت دوست ياري مي جويند .

 

دانلود فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود تحقیق برخرود با کودک در خانه و مدرسه