دانلود تحقیق · دسامبر 26, 2023 0

تحقیق بخشي در مورد عظمت و شخصيت حضرت فاطمه الزهراء(س) مطرح شده در مجلس عزاداري آن حضرت 💯

تحقیق بخشي در مورد عظمت و شخصيت حضرت فاطمه الزهراء(س) مطرح شده در مجلس عزاداري آن حضرت

 

تحقیق بخشي در مورد عظمت و شخصيت حضرت فاطمه الزهرا(س) مطرح شده در مجلس عزاداري آن حضرت ,بخشي در مورد عظمت و شخصيت حضرت فاطمه الزهرا(س) مطرح شده در مجلس عزاداري آن حضرت,دانلود تحقیق بخشي در مورد عظمت و شخصيت حضرت فاطمه الزهرا(س) مطرح شده در مجلس عزاد,,,

 

تحقیق بخشي در مورد عظمت و شخصيت حضرت فاطمه الزهراء(س) مطرح شده در مجلس عزاداري آن حضرت

تحقیق-بخشي-در-مورد-عظمت-و-شخصيت-حضرت-فاطمه-الزهراء(س)-مطرح-شده-در-مجلس-عزاداري-آن-حضرتلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 23 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏حرف اول
‏چندي پيش دريكي از مقالات كه پيرامون آيه شريفه «و ما علي الرسول الا البلاغ» به رشته تحرير درآمده بود خواندم كه رسالت انديشمندان و عالمان عرصة دين چيزي جز ابلاغ معارف الهي نيست و تكليف آنان فقط عرضه اين معارف عميق است و در قبال پذيرش يا عدم پذيرش آن از سوي عموم مسؤوليتي ندارند.
‏درباب اين مقاله، اگر چه آيات قرآن مؤيد اين مطلب هستند كه خداوند هر كه را بخواهد هدايت مي‌كند، اما اصل مسأله تبليغ منافاتي با اين ندارد كه از شيوه‌هاي صحيح و كارآمد تبليغ كه متناسب با سطوح مختلف فكري جامعه است بهره بگيريم. هر يك از افراد در فضايي رشد مي كنند كه مقتضيات خاص خود را دارد و به طبع آن، اولويت ها و دغدغه‌هاي ذهني آنان پيرامون مباحث ديني با يكديگر متفاوت است و همين تفاوت هاست كه رسالت مبلغين را سخت تر مي كند. درحاليكه يكي به دنبال كسب معارف قرآن است و از تفاسير آن استفاده مي كند، ديگري در جستجوي مسيري براي تهذيب و تزكيه نفس است و در اين بين هستند كساني كه ذهنشان در گيرودار سؤالات بي جواب پيرامون مباحث اعتقادي در حوزه دين است.
‏1
‏مكتب حضرت امير عليه السلام با سابقه اي كه در زمينه ارائه معارف ديني به صورت تخصصي دارد، با وقفه اي طولاني كه در روند آن بوجود آمد، همت گمارده است تا فصل جديدي از فعاليت هاي خود را در نشر فرهنگ تشيع آغاز كند كه دربرگيرنده سطوح مختلف و دغدغه هاي متفاوت است و نيز به صورتي تخصصي عرضه خواهد گرديد. در پايان با عرض تسليت شمس فروزان عالم امكان، حضرت صديقه طاهره (س) و با تقديم اين مجموعه به حضور خوانندگان محترم، از الطاف و عنايات آن حضرت و مدد مي گيريم تا در اين راه قرين توفيقات الهي باشيم.
‏الحمدلله الذي جعلنا من المتمسكين بولاية علي ابن ابيطالب (ع)
‏منابع و مآخذ :
‏قرآن كريم، سوره انسان آيه 7
‏قرآن كريم، سوره كوثر، آيات 1 تا آخر
‏قرآن كريم، سوره نجم، آيه 3
‏1
‏صحيح بخاري، ج 4 ص 210 باب مناقب قرابت رسول الله
‏كشف الغمه، اربلي
‏فاطمه الزهراء شادماني دل پيامبر، احمد رحماني همداني، صص 260-189
‏الهي نامه، عطار نيشابوري، ص 217
‏الاتقان، سيوطي، ج پ ص 141
‏فاطمه الزهراء شادماني دل پيامبر، احمد رحماني همداني، ص 497
‏نهج البلاغه، ترجمه دكتر سيد جعفر شهيدي، ص 237

‏نهج الحياة
‏1
‏محمد دشتي
‏موسسه تحقيقاتي اميرالمومنين (ع)، قم، 1372، ش، وزيري، 420 صفحه
‏اين كتاب سخنان و رواياتي كه اعمال و اخلاق و ساير شئون حضرت زهرا را نقل كرده به صورت موضوعي و به ترتيب حروف الفبا ذكر كرده است.
‏در خاتمه كتاب فهرست موضوعي جالبي ترتيب داده كه به راحتي مي‎‏توان به همه موضوعات دست يافت. در حقيقت نام ديگر آن فرهنگ سخنان فاطمه (س) است.
‏شرح خطبه حضرت زهرا (س) ج 1 و 2
‏سيد عزالدين حسيني زنجاني
‏دفتر تبليغات اسلامي، قم، 1370 ش، رقعي
‏اين كتاب از تاليفات عالم بزرگوار آيت الله حسيني زنجاني است كه پيرامون خطبه فدك مي‎‏باشد. هر فصل قطعه اي از خطبه را دربرگرفته و شرح داده شده است. ابتدا ترجمه عبارات و سپس توضيح مفردات و سپس ذكر نكات و دقايق جملات آن به رشته تحرير درآمده است.

 

دانلود فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود تحقیق بخشي در مورد عظمت و شخصيت حضرت فاطمه الزهراء(س) مطرح شده در مجلس عزاداري آن حضرت