کامپیوتر و IT · دسامبر 26, 2023 0

تحقیق با موضوع پست الكترونیكی و نیاز كتابخانه ها و مراكز اطلاع رسانی به آن 💯

تحقیق با موضوع پست الكترونیكی و نیاز كتابخانه ها و مراكز اطلاع رسانی به آن

 

تحقیق با موضوع پست الكترونیكی و نیاز كتابخانه ها و مراكز اطلاع رسانی به آن 20صفحه قالب ورد قابل ویرایش

 

تحقیق با موضوع پست الكترونیكی و نیاز كتابخانه ها و مراكز اطلاع رسانی به آن

تحقیق با موضوع پست الكترونیكی و نیاز كتابخانه ها و مراكز اطلاع رسانی به آن

دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 17 کیلو بایت
تعداد صفحات 20
برای فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

توضیحات:

تحقیق با موضوع پست الكترونیكی و نیاز كتابخانه ها و مراكز اطلاع رسانی به آن

20صفحه قالب ورد قابل ویرایش

بخشی ازمتن:

چکیده
مقاله حاضر به تعریف ، تاریخچه وکاربرد پست الکترونیکی دربخشهای مختلف کتابخانه ازجمله کاربرد آن در واحد مرجع، واحد انتخاب وسفارش ، سازماندهی اطلاعات ، تهیه مجلات الکترونیکی،اشاعه اطلاعات ،گروهای مباحثه ونیاز کتابداران به آن می پردازد ودرپایان مزایا و مشکلات استفاده از پست الکترونیکی در کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی ذكر شده است.
کلید واژه ها
پست الکترونیکی – کتابخانه ها و مراکزاطلاع رسانی – پست الكترونیكی ، انتخاب وسفارش- پست الكترونیكی ، سازماندهی اطلاعات- پست الكترونیكی ،كتابداران- اشاعه اطلاعات – گروه های بحث الكترونیكی
مقدمه
هزاران سال است که دیگر ، دیدار و گفتگوی حضوری تنها برآورنده نیاز انسان به ارتباط نیست و بشر همواره به دنبال سریع ترین راه برای برقراری ارتباط بوده است ، شبکه ها بر اساس همین تمایل انسان به برقراری ارتباط با دیگران بنا نهاده شده اند.(مدیری،1376،49)
پست الکترونیکی یکی از مهمترین و پراستفاده ترین خدمات شبکه ارتباطی اینترنت محسوب می شود و قابلیت ارسال و دریافت هرنوع پیام اعم از متن ، تصویر ، صوت ،… را به شکل الکترونیکی ( رقومی ) دارد. پست الکترونیکی شباهت زیادی به پست معمولی دارد. پست الکترونیکی همچون پست معمولی دارای فرستنده ، گیرنده ، محمل و پیام است با این تفاوت که تمامی اجزای آن کامپیوتری می باشد. (شیری ، 1378 ، 32 )
پست الکترونیکی ، امکان ارتباط همزمان افراد را فراهم می سازند ، به عبارت دیگر فرستنده هر وقت بخواهد پیام خود را ارسال می کند و گیرنده نیز هروقت بخواهد پیام مورد نظر را بخواند. در واقع لازم نیست فرستنده و گیرنده پیام ، ارتباط همزمان داشته باشند. هنگام ارسال یک نامه الکترونیکی ، پیام از یک رایانه به رایانه دیگر می رود تا به مقصد برسد و در مقصد به صندوق پستی سیستم گیرنده می رود و در یک فایل(inbox) ذخیره می شوند.

چکیدهمقاله حاضر به تعریف ، تاریخچه وکاربرد پست الکترونیکی دربخشهای مختلف کتابخانه ازجمله کاربرد آن در واحد مرجع، واحد انتخاب وسفارش ، سازماندهی اطلاعات ، تهیه مجلات الکترونیکی،اشاعه اطلاعات ،گروهای مباحثه ونیاز کتابداران به آن می پردازد ودرپایان مزایا و مشکلات استفاده از پست الکترونیکی در کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی ذكر شده است.کلید واژه هاپست الکترونیکی – کتابخانه ها و مراکزاطلاع رسانی – پست الكترونیكی ، انتخاب وسفارش- پست الكترونیكی ، سازماندهی اطلاعات- پست الكترونیكی ،كتابداران- اشاعه اطلاعات – گروه های بحث الكترونیكیمقدمههزاران سال است که دیگر ، دیدار و گفتگوی حضوری تنها برآورنده نیاز انسان به ارتباط نیست و بشر همواره به دنبال سریع ترین راه برای برقراری ارتباط بوده است ، شبکه ها بر اساس همین تمایل انسان به برقراری ارتباط با دیگران بنا نهاده شده اند.(مدیری،1376،49)پست الکترونیکی یکی از مهمترین و پراستفاده ترین خدمات شبکه ارتباطی اینترنت محسوب می شود و قابلیت ارسال و دریافت هرنوع پیام اعم از متن ، تصویر ، صوت ،… را به شکل الکترونیکی ( رقومی ) دارد. پست الکترونیکی شباهت زیادی به پست معمولی دارد. پست الکترونیکی همچون پست معمولی دارای فرستنده ، گیرنده ، محمل و پیام است با این تفاوت که تمامی اجزای آن کامپیوتری می باشد. (شیری ، 1378 ، 32 )پست الکترونیکی ، امکان ارتباط همزمان افراد را فراهم می سازند ، به عبارت دیگر فرستنده هر وقت بخواهد پیام خود را ارسال می کند و گیرنده نیز هروقت بخواهد پیام مورد نظر را بخواند. در واقع لازم نیست فرستنده و گیرنده پیام ، ارتباط همزمان داشته باشند. هنگام ارسال یک نامه الکترونیکی ، پیام از یک رایانه به رایانه دیگر می رود تا به مقصد برسد و در مقصد به صندوق پستی سیستم گیرنده می رود و در یک فایل(inbox) ذخیره می شوند.

فهرست برخی ازمطالب:

چکیده

کلید واژه ها

مقدمه

پست الکترونیکی چیست ؟

تاریخچه استفاده از پست الکترونیکی

کاربرد پست الکترونیکی در کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی

پست الکترونیکی بعنوان ابزاری برای انتخاب و سفارش

دیگر کاربردهای پست الکترونیکی در واحد تهیه و شفارش :

کاربرد پست الکترونیکی و سازماندهی اطلاعات (فهرستنویسی و رده بندی)

کاربرد پست الکترونیکی در واحد نشریات

کابرد پست الکترونیک در بخش اشاعه اطلاعات

شیوه های استفاده از پست الکترونیکی در خدمات اشاعه اطلاعات

گروههای مباحثه کتابداری و اطلاع رسانی

مجلات الکترونیکی

گروههای خبری

کاربرد پست الکترونیک در واحد امانت

کتابداران و پست الکترونیکی

مزایای پست الکترونیکی در کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی

مشکلات و معایب استفاده از پست الکترونیکی

نتیجه گیری

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود تحقیق با موضوع پست الكترونیكی و نیاز كتابخانه ها و مراكز اطلاع رسانی به آن