تحقیق · دسامبر 26, 2023 0

تحقیق ايران خودرو يا ايران ناسيونال سابق 36 ص 💯

تحقیق ايران خودرو يا ايران ناسيونال سابق 36 ص

 

تحقیق ايران خودرو يا ايران ناسيونال سابق 36 ص ,ايران خودرو يا ايران ناسيونال سابق 36 ص, تحقیق ايران خودرو يا ايران ناسيونال سابق 36 ص ,ايران,خودرو,يا,ايران,ناسيونال,سابق,36,ص,تحقیق,ايران,خودرو,ايران,ناسيونال,سابق

 

تحقیق ايران خودرو يا ايران ناسيونال سابق 36 ص

تحقیق-ايران-خودرو-يا-ايران-ناسيونال-سابق-36-صلینک و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 39 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏مقدمه
‏ايران خودرو يا ايران ناسيونال سابق ابتدا در اوايل دهه 40 با ورود كليه قطعات از خارج ميني بوس كومر را با ظرفيت 12 سرنشين و به تعداد 100 دستگاه توليد كرد كه متاسفانه هم اكنون نمونه اي از آن وجود ندارد .
‏ايران ناسيونال در سال 1345 با عقد قرار دادي با كمپاني كرايسلر انگلستان امتياز سواري هيلمن هانتر را بدست آورده و در سال 46 تاسيسات خودروسازي پيكان با ظرفيت سالانه 6 هزار دستگاه استقرار يافت در سال 54 بدليل قديمي بودن پيكان تصميم گرفته شد توليد آن متوقف شود كه به علت همزماني با انقلاب بدون نتيجه ماند.
‏در واقع پيكان اولين تجربه ايران از توليد خودرو انبوه بود در ابتدا كليه قطعات اين خودرو از تالبوت انگلستان خريداري و فقط در ايران عمليات مونتاژ ، جوشكاري و رنگ آميزي روي ان صورت مي گرفت . از سال 1347 ايران خودرو ساخت بسياري از قطعات از جمله قالب اتاق ، بدنه و درب ها و صندلي و …‏. را در ايران آغاز كرده و تا جايي پيش رفت كه هم اكنون 98 در صد آن را در داخل كشور مي سازد اين خودرو طي سه دهه عمر خود در ايران د رمدلهاي كار ، دولوكس ، تاكسي ، جوانان ، وانت و استيشن توليد شده است . از ديگر توليدات ايران خودرو ناسيونال خودرو سواري هيلمن با موتور اونجر بود كه شباهت زيادي به پيكان داشته و فقط طي سالهاي 57-55 توليد شد .
‏در نهايت پس از جنگ و در سالهاي 65 خط توليد پيكان كلاً از تالبوت خريداري و به ايران انتقال يافت و اكنون نيز توليد مي شود . اما از سوي ديگر شركت ايران خودرو كه در اواسط 50 درنظر داشت تا خط توليد پژو را وارد كرده و با وقوع انقلاب و جنگ اين تصميم را تا سال 99 به عقب انداخته بود و با پايان جنگ همكاريهاي گسترده اي را با پژو آغاز كرد و در سال 69 اين خودرو با همكاري پژو و دو محصول پيكان 1800 با موتور پژو 405 و پژو 405 GL‏ كه به عنوان خودرو سال 1987 جايگزين پژو 405 GL‏ شد . ايران خوردو در سال 77 پيكان آردي با تركيب موتور پيكان و اتاق پژو 405GL‏ و در سال 78 پيشرفته ترين خودرو و توليديش يعني پرشيا را به همراه استيشن 405 GLX‏ به بازار به عرضه كرد و همچنين در سال 70 تعدادي محدود پژو 205 به طور آزاميشي توليد كرد . و در ادامه فعاليتهاي خود خودروي ملي سمند را در اواسط سال 80 در عيد سعيد غدير خم به وسيله رئيس جمهور خط توليد آن افتتاح شد و در اوايل 81 سري جديد آن به بازار عرضه شد .
‏تعميرگاه ايران ناسيونال
‏اين تعميرگاه در خيابان امير كبير اصفهان واقع شده است كه اين مركز از سال 1357 تا كنون بر پا بوده و اين تعميرگاه مجهز به دستگاههاي هيدوليك و پنوماتيك و دستگاههاي مكانيكي مي باشد .
‏و اين مركز مجهز به كارگاهاي صافكاري ، برقكاري ، نقاشي اتومبيلهاي مختلف مي باشد . و اين دوره كارآموزي كه بنده در خدمت ايشان بوده ام باعث افزايش معلومات من شده و اميدوارم كه كليه دانشجويان محترم اين واحد درسي كه به صورت عملي بوده را جدي گرفته و براي دوران كاري خود توشه خوبي از اين دوره داشته باشند.
‏در آخر بايد خاطر نشان كنم كه شركت ايران خودرو براي استادكاران و تكنسينهاي خود كلاسهاي آموزشي هم برقرار مي كند و درهر نوبت نمايندگيها استادكاران و تكنسينهاي خود را براي گذراندن اين دوره هاي مي فرستد و به تجربه و تخصص آنها مي افزايند و با امتحاني كه در اخر هر دوره از انها مي يگرند مدرك درجه 1و 2و يا سه به انها مي دهند حال اگر مدرك درجه 1و 2 بگيرند هزينه آن كلاسها بر عهده نمايندگي است كه بايد بپردازدو اگر مدرك درجه 3 بگيرند بايد خود استادكارن و يا تكنسينها بپردازند .
‏نوع محصولات توليدي و خدماتي : در نمايندگي ايران خودروي كلاچاي تعمير محصولات ايران خودرو از قبيل پيكان انواع پژوها RD,405, 206‏ ، پرشيا و پارس و خودروهاي سمند انجام مي شود و ثبت نام براي انواع محصولات ايران خودرو انجام مي شود و از خدمات ديگري كه اين مركز ارائه مي دهد فروش لوازم يدكي و يك نمايشگاه اتومبيل كه همان محصولات ايران خودرو است . بنا به گفته مدير عامل شركت سياستهاي شركت به سياستهاي شركت ايران خودرو است . و اگر در آينده بخوهد شركت را توسعه دهند قسمت فني آن را بيشتر توسعه خواهند داد و با اضافه كردن وسايل و تجهيزات افزايش نيروي كار خواهند بود.
‏ارزيابي بخشهاي مرتبط با رشته عملي كار آموز : درواحد فني نمايندگي بيشتر كارهايي تعميراتي انجام مي شد بيشترمطالبي كه در دانشگاه به طور تئوري خوانده بودم و كمي هم به طور عملي كار كرده بودم در انجا بيشتر به طور عملي كار كردم و باز و بسته كردن قطعات و آشنايي بيشتر با انها پيدا كردم و از نظر عملي مهارت بيشتري پيدا كردم . بنده در اين نمايندگي بيشتر وقت خود را در قسمت فني گذرانده ام و در كنار استادكاران مختلف به افزايش تجربه خود كوشش كردم و چيزهايي هم بلد نبوده ام از استاد كاران سئوال كردم و نكات كليدي كار انها را در حد توان و وقت ياد گرفته ام و بعد از يكي دو هفته با آشنايي كامل با ان محيط زير دست اندركاران كار كرده و خودم به تنهايي اقدام به باز و بسته كردن وسائل كرده ام در اين نمايندگي بنده با وسايل كه در دانشگاه موجود نبود است آشنا شدم (دستگاه تنظيم موتور به طور كامپيوتري و تنظيم سوخت و دستگاه تنظيم فرمان )و با مراحل تعمير ماشين و نكات ايمني و اخلاقي آنجا آشنا شده ام و تجربه داشتن رفتار و برخورد مناسب با مشتريان را ياد گرفته ام .

 

 فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود تحقیق ايران خودرو يا ايران ناسيونال سابق 36 ص