تحقیق · دسامبر 26, 2023 0

تحقیق انواع ستونها 14 ص 💯

تحقیق انواع ستونها 14 ص

 

تحقیق انواع ستونها 14 ص ,انواع ستونها 14 ص, تحقیق انواع ستونها 14 ص ,انواع,ستونها,14,ص,تحقیق,انواع,ستونها

 

تحقیق انواع ستونها 14 ص

تحقیق-انواع-ستونها-14-صلینک و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 14 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏انواع ستونها:
‏سه دسته فرم برای ستونهای یک خانه مستقل (خانوادگی) در کارهای معماری باستانی یونان دیده شده: نوع Doric‏ که قدیم ترین فرم یونانی است و در Parthenon ‏ در آتن دیده شده است. این نوع ستونها گوشه های خیاره مانندی دارند، بالای آن هموار و دایره ای شکل است یا سرستون دارند و هیچ پایه جداشده ای ندارند.
‏ ستونهای Ionic‏ توسط اشکال طومار مانند روی سرستون شان، شناخته می شوند و بسیار شبیه به نوک چکش می باشد. ستونهای Ionic‏ روی پایه های مدور قرار داشتند.
‏ستونهای corinthian‏، آخرین نوع ستونهای یونانی بودند که تاثیر ستونهای مصری بر سرستون آن کاملاً مشهود است و شبیه به یک زنگ واژگون است. سرستون ها همچنین بوسیله زیتون یا برگ بو یا کنگر زینت می شدند. پایه این دسته ستونها نیز شبیه به ستونهای Ionic‏ بوده است.
‏در دوران مدرن بعدی، شمایل این دسته ستونها با یکدیگر ترکیب شده است. تاثیر ستونهای یونانی عمدتاً در Greek revival‏، سبک نئوکلاسیک و خانه های جنوبی colonial‏ دیده می شود. گونه های نئوکلاسیک (که از اواخر 1800 و اوایل 1900 ارائه می شد) از این ستونها بود که معمولاً نازک تر بوده و شیار نداشتند. اگرچه ستونهای چین دار یونانی به شکل وسیعی در مهندسی معماری مدرن دیده می شوند، بعضا، نمونه های دیگری از ستونها نیز به کار می روند.
‏ستونهای مصری به نظر می رسد که پس از تکثیر گل های کنار محلی در اطراف رود نیل، طراحی شده است. این ستونها در قسمت بالایی حالت مخروطی داشته اند و معمولاً به وسیله نخل خرما تزئین می شدند که در نزدیکی سرستونهای آن قرار می گرفت. اشکال دیگر که شامل حلقه های افقی بودند، ‏¼‏ تا ‏¾‏ از محور استوانه را می گرفتند. گونه های مختلف این دست ستونهای مصری در خانه های revival‏ ‏که در اواسط 1800 ساخته شده، زیاد به چشم می خورد.
‏ستونهای Romanesque‏ توسط معمار آمریکایی هنری هایسون ریچاردسون در اواسط 1800 به کار رفت تا طاقهای عظیم رومی را در خانه های Romanesque revival‏، سرپا نگه دارد.
‏این ستونها پهن و کوتاه و مستطیلی شکل عموماً روی پایه های عظیم ذوزنقه ای شکل قرار می گرفتند و اکثراً سرستونهای گلدار و تزئین شده ای داشتند. ستونهای پایه ای ساده تر، معمولاً تهشان پهن تر از سرشان بوده و در خانه های هنرمندان یا میسیون ها به چشم می خورده است.

 

 فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود تحقیق انواع ستونها 14 ص