دانلود تحقیق · دسامبر 26, 2023 0

تحقیق امنيت و صرفه جويي با شبكه هاي خصوصي مجازي 33 ص 💯

تحقیق امنيت و صرفه جويي با شبكه هاي خصوصي مجازي 33 ص

 

تحقیق امنيت و صرفه جويي با شبكه هاي خصوصي مجازي 33 ص ,امنيت و صرفه جويي با شبكه هاي خصوصي مجازي 33 ص,دانلود تحقیق امنيت و صرفه جويي با شبكه هاي خصوصي مجازي 33 ص ,امنيت,و,صرفه,جويي,با,شبكه,هاي,خصوصي,مجازي,33,ص,تحقیق,امنيت,صرفه,جويي,شبكه,خصوصي,مجازي

 

تحقیق امنيت و صرفه جويي با شبكه هاي خصوصي مجازي 33 ص

تحقیق-امنيت-و-صرفه-جويي-با-شبكه-هاي-خصوصي-مجازي-33-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 40 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏فهرست
‏امنيت و صرفه جويي با شبكه هاي خصوصي مجازي
VPN‏ چيست ؟
‏رمز گذاري
‏سيستم هاي كد گذاري با كليد خصوصي (متقارن)
‏سيستم هاي رمز گذاري با كليد عمومي (غير متقارن)
‏امنيت پروتكل اينترنت
‏تاييد داده و كاربر
‏اهداف و انواع VPN‏ ها
‏خلاصه اي از مزايايVPN
‏فوائد صرفه جويي در هزينه
‏نتيجه گيري
‏شبكه خصوصي سازي
‏مكانيزم اعتبار سنجي
‏انواع VPN‏ ها
‏مشخصه ها در برنامه كاربردي
‏تونل بندي
‏پيوندهاي خارجي
‏امنيت و صرفه جويي با شبكه هاي خصوصي مجازي
)‏ VPN(Virtual Private Network
‏در اقتصاد جديد امروز، تجارت هاي كوچكي كه با تجارتهاي منطقه اي و محلي سرو‏ر‏ كار دارند بايد بازارهاي جهاني و منطقه اي را مد نظر قرار دهند. بسياري از شركتها داراي امكانات و لوازمي هستند كه در اطراف كشور و يا دنيا پراكنده مي باشند. در همان لحظه ملاحظات امنيتي و حفاظت شبكه ها ازدسترسي هكرها و حملات
‏1
Dos‏ و ارسال اطلاعات بر روي اينترنت بسيار شايع و متداول است بر طبق آنكه شركتها فعاليت محلي، ملي يا جهاني داشته باشند آنها همگي يك چيز را احتياج دارند، راهي براي نگهداري سريع، مطمئن و قابل اعتماد در ارتباطات در محلي كه دفاتر و كارگران در آنجا مستقر هستند.
‏تاكنون چنين ارتباطي تنها از طريق استفاده از خطوط اجاره اي تلفني و استفاده از شبكه با گسترده زياد (WAN)‏ قابل اجرا بود. خطوط اجاره اي شركتها را قادر مي‏‌‏سازد كه شبكه هاي خصوصي را در گسترده هاي جغرافيايي مخت‏ل‏ف توسعه و گسترش دهيد. علاوه بر اين شبكه WAN‏ مزاياي زيادي را بر روي شبكه هاي عمومي مانند اينترنت فراهم مي كند و مي توان اطمينان، بازده و امنيت را در اين نوع شبكه ها به ارمغان بياورد. متاسفانه خطوط اجاره اي براي نگهداري گران قيمت هستند زيرا هزينه هاي بالايي در زمينه فاصله ميان شركتها دارند.
‏همانگونه كه محبوبيت اينترنت افزايش مي يابد تجارتها به سمت آن متمايل مي شوند و بعنوان يك راه مقروه به صرفه از آن شبكه هاي خود را توسعه مي دهند. اين محبوبيت مداوم اينترنت به سير تكاملي شبكه هاي خصوصي مجازي سوق داده ‏ مي شود.
‏يك VPN‏ اتصالي است كه اجازه مي دهد داده هاي خصوصي بطور محرمانه اي از طريق يك شبكه مشترك و يا عمومي ارسال شوند همانند اينترنت. در حقيقت يكي از نيروهاي جلو برنده و حامي VPN‏ اينترنت و حضور جهاني آن مي باشد. باوجود VPN‏ ها لينكهاي ارتباطي ميان كاربران و سايتها مي تواند به سرعت در دسترس باشد در حالي كه ارزان و ايمن در سراسر دنيا وجود دارد. بدين ترتيب VPN‏ ها سازمانهايي را براي گسترش خدمات شبكه اي خود به ادارات زير شاخه و كاربران از راه دور در اختيار قرار مي دهند. مانند كارمندان در حال سفر، ارتباطات از راه دور شركاء استراتژيك- كه اين كارتوسط ايجاد يك WAN‏ خصوصي از طريق اينترنت مي باشد.
‏3
‏با تمامي اين مزايا تجارتهاي كوچك اغلب مشتاق هستند تا سودهاي بوجود آمده از طريق VPN‏ ها را بدست آورند. بهر حال آنها مشتاق هستند تا در ابتدا بيشتر ياد بگيرند ‏.
VPN‏ ‏چيست ؟
‏مفهوم اصلی VPN‏ چیزی جز برقراری یک کانال ارتباطی خصوصی برای دسترسی کاربران راه دور‏به منابع شبکه نیست . در این کانال که بین دو نقطه بر قرار می شود ، ممکن است که مسیرهای مختلفی عبور کند اما کسی قادر به وارد شدن به این شبکه خصوصی شما نخواهد بود .
‏در یک ارتباط VPN‏ شبکه یا شبکه ها می توانند به هم متصل شوند و از طریق کار بران از راه دور به شبکه به راحتی دسترسی پیدا می کنند . اگر این روش از ارائه دسترسی کاربران از راه دور باروش خطوط اختصاصی فیزیکی مقایسه کنیم ، می بینیم که ارائه یک ارتباط خصوصی از روی اینترنت به مراتب از هر روش دیگری ارزانتر تمام می شود.
‏يك VPN‏ تركيبي از سخت افزار و نرم افزاري است كه به كارمندان بسيار، ارتباطات از راه دور شركاء تجاري و سايتهاي از راه دور اجاز مي دهد تا يك واسط غير امنيتي يا عمومي مانند اينترنت را بكار گيرد تا به يك اتصال خصوصي و امن بوسيله يك شبكه ميزبان دسترسي پيدا كنند. با گسترش VPN‏ از طريق اينترنت اتصالات خصوصي مجازي مي توانند از تقريباً هر جايي در جهان در دسترس باشند.
‏ از منظر يك كاربر، يك اتصال VPN‏ يك اتصال نقطه به نقطه ميان كامپيوتر كاربران و سرور شركت مي باشد. طبيعت شبكه هاي داخلي مياني با كاربر‏ ‏نا همخوان است زيرا بنظر مي آيد كه داده ها در حال ارسال از طريق يك لينگ اختصاصي ويژه مي باشد. بنابراين اتصال امن از طريق شبكه هاي مياني براي كاربر تحت عنوان يك ارتباط شبكه خصوصي امن به نظر مي رسد عليرغم اين حقيقت كه اين ارتباط از طريق شبكه مياني عمومي در حال اتفاق افتادن است از اين رو آنرا شبكه خصوصي مجازي نام نهاده اند.
‏3
‏شكل 1 يك مثال از VPN‏ را نشان مي دهد.
‏امنيت VPN
‏از آنجا كه اينترنت ايجاد VPN‏ ها را از هر نقطه اي تسهيل نموده است، شبكه ها احتياج به امكانات امنيتي قوي براي جلوگيري از دسترسي غيرمجاز به شبكه هاي خصوصي دارند تا اطلاعات خصوصي را در هنگام گردش در شبكه هاي عمومي حفاظت كنند. در نتيجه شركتهايي كه انتظاراتي در خصوصي سازي بر روي شبكه هاي خود دارند انتظارات مشابهي در خصوص اينترنت نيز دارند متاسفانه در هنگامي كه داده در بين كاربر و دفتر متحرك آن در حال حركت و جابجايي است ممكن است از تعداد 25 يا بيشتري سرور در اطراف دنيا عبور كند قبل از اين كه بتواند به مقصد نهايي خود برسد با وجود اين تعداد بالقوه از چشم هاي كاوشگر داده را بايد از طريق يك سري علائم رمزگذار شده بطور امن مبادله كرد.
‏رمزگذاري
‏يك عنصر كليدي در راه حلهاي VPN‏ تهيه و تدارك خصوصي سازي داده مي باشد بدون يك شيوه روشن براي خصوصي كردن داده ها، اطلاعات عبوري در كانالهاي ناامن مانند اينترنت بصورت متنهاي واضح نقل و انتقال مي يابند.
‏داده هايي كه بصورت متنهاي واضح منتقل مي شوند مي توانن‏د‏ ديده شوند و يا دزديده شوند كه اين امر از طريق برنامه هاي استراق سمع يا وسايلي كه نقل و انتقال داده را رصد مي كنند صورت مي گيرد ابزارهايي مانند آناليز كننده هاي پروتكل يا ابزارهاي رفع اشكال شبكه ها در سيستم عاملهاي امروزي مي توانند به آساني اطلاعات واضح را در هنگام نقل وانتقال ببينند.

 

دانلود فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود تحقیق امنيت و صرفه جويي با شبكه هاي خصوصي مجازي 33 ص