دانلود تحقیق · دسامبر 26, 2023 0

تحقیق افزایش سلامتی جسمانی و روانی دانش آموزان 19 ص 💯

تحقیق افزایش سلامتی جسمانی و روانی دانش آموزان 19 ص

 

تحقیق افزایش سلامتی جسمانی و روانی دانش آموزان 19 ص ,افزایش سلامتی جسمانی و روانی دانش آموزان 19 ص,دانلود تحقیق افزایش سلامتی جسمانی و روانی دانش آموزان 19 ص ,افزایش,سلامتی,جسمانی,و,روانی,دانش,آموزان,19,ص,تحقیق,افزایش,سلامتی,جسمانی,روانی,دانش,آموزا,,,

 

تحقیق افزایش سلامتی جسمانی و روانی دانش آموزان 19 ص

تحقیق-افزایش-سلامتی-جسمانی-و-روانی-دانش-آموزان-19-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 24 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏افزایش سلامت جسمانی و روانی دانش آموزان‏………..‏………………….‏………‏…………. &‏ 1
‏افزایش سلامتی جسمانی و روانی دانش آموزان
‏ـ‏ ‏كليد‏ ‏واژه‏ ‏ها‏ :
‏پيشرفت‏ ‏تحصيلي،‏ ‏رغبت،‏ ‏هدايت‏ ‏تحصيلي‏ ، سلامت جسمانی , سلامت روانی , دانش آموز
‏ـ‏ ‏مقدمه‏ :
‏يكي‏ ‏از‏ ‏برنامه‏ ‏هاي‏ ‏راهنمايي‏ ‏و‏ ‏مشاوره‏ ‏در‏ ‏مدرسه،‏ ‏هدايت‏ ‏تحصيلي‏ ‏است‏. ‏هدايت‏ ‏تحصيلي‏ ‏يك‏ ‏جريان‏ ‏منظم‏ ‏است،‏ ‏كه‏ ‏هدف‏ ‏خاصي‏ ‏را‏ ‏دنبال‏ ‏مي‏ ‏كند‏ ‏و‏ ‏ابتدا‏ ‏و‏ ‏انتهاي‏ ‏مشخصي‏ ‏ندارد‏. ‏از‏ ‏طريق‏ ‏هدايت‏ ‏تحصيلي‏ ‏به‏ ‏فرد‏ ‏كمك‏ ‏مي‏ ‏شود‏ ‏تا‏ ‏خود‏ ‏را‏ ‏بشناسد،‏ ‏با‏ ‏خصوصيات‏ ‏رشته‏ ‏هاي‏ ‏مختلف‏ ‏و‏ ‏نيازهاي‏ ‏جامعه‏ ‏آشنا‏ ‏گردد،‏ ‏رشته‏ ‏مناسبي‏ ‏را‏ ‏انتخاب‏ ‏كند‏ ‏و‏ ‏بطور‏ ‏موفقيت‏ ‏آميزي‏ ‏در‏ ‏آن‏ ‏رشته‏ ‏تحصيل‏ ‏كند‏. ‏هدايت‏ ‏تحصيلي‏ ‏از‏ ‏دوره‏ ‏ابتدايي‏ ‏مي‏ ‏تواند‏ ‏پي‏ ‏ريزي‏ ‏گردد،‏ ‏در‏ ‏دوره‏ ‏راهنمايي‏ ‏و‏ ‏دبيرستان‏ ‏استعدادهاي‏ ‏دانش‏ ‏آموز‏ ‏كشف‏ ‏و‏ ‏رشته‏ ‏هاي‏ ‏مختلف‏ ‏تحصيلي‏ ‏شناخته‏ ‏شود‏ ‏تا‏ ‏در‏ ‏نهايت‏ ‏دانش‏ ‏آموز،‏ ‏رشته‏ ‏متناسب‏ ‏با‏ ‏علاقه‏ ‏و‏ ‏استعداد‏ ‏خود‏ ‏را‏ ‏انتخاب‏ ‏كند‏. ‏راهنمايي‏ ‏شغلي‏ ‏هم‏ ‏هر‏ ‏چند‏ ‏از‏ ‏دوره‏ ‏ابتدايي‏ ‏پي‏ ‏ريزي‏ ‏مي
‏افزایش سلامت جسمانی و روانی دانش آموزان‏………..‏………………….‏………‏…………. &‏ 2
‏ ‏گردد،‏ ‏اما‏ ‏رسماً‏ ‏در‏ ‏پي‏ ‏هدايت‏ ‏تحصيلي‏ ‏ادامه‏ ‏پيدا‏ ‏مي‏ ‏كند‏.
‏ ‏ـ‏ ‏بيان‏ ‏مسئله‏ :
‏پژوهش‏ ‏حاضر‏ ‏قصد‏ ‏بررسي‏ ‏برنامه‏ ‏هدايت‏ ‏تحصيلي‏ ‏را‏ ‏دارد‏. ‏ارزشيابي‏ ‏و‏ ‏بررسي‏ ‏هر‏ ‏برنامه‏ ‏اي‏ ‏يكي‏ ‏از‏ ‏اركان‏ ‏لازم‏ ‏براي‏ ‏رشد‏ ‏آن‏ ‏برنامه‏ ‏است‏. ‏مسئله‏ ‏كلي‏ ‏اين‏ ‏است‏ ‏كه‏ ‏آيا‏ ‏برنامه‏ ‏هدايت‏ ‏تحصيلي‏ ‏موفق‏ ‏بوده‏ ‏است‏ ‏يا‏ ‏نه؟‏ ‏و‏ ‏آيا‏ ‏به‏ ‏هدف‏ ‏نهايي‏ ‏خود‏ ‏كه‏ ‏همان‏ ‏كمك‏ ‏به‏ ‏دانش‏ ‏آموز‏ ‏براي‏ ‏انتخاب‏ ‏بهينه‏ ‏رشته‏ ‏تحصيلي‏ ‏است،‏ ‏رسيده‏ ‏است‏ ‏يا‏ ‏نه؟
‏ ‏ـ‏ ‏اهداف‏ :
‏هدف‏ ‏اصلي‏ ‏تحقيق‏ ‏حاضرمشخص‏ ‏كردن‏ ‏رابطه‏ ‏پيشرفت‏ ‏تحصيلي‏ ‏با‏ ‏هدايت‏ ‏تحصيلي‏ ‏است‏. ‏از‏ ‏جمله‏ ‏اهداف‏ ‏فرعي‏ ‏تحقيق‏ ‏،‏ ‏بررسي‏ ‏هدايت‏ ‏تحصيلي‏ ‏و‏ ‏تبيين‏ ‏اثر‏ ‏بخشي‏ ‏فعاليتهاي‏ ‏مشاوره‏ ‏،‏ ‏تجزيه‏ ‏هدايت‏ ‏تحصيلي‏ ‏به‏ ‏بخشهاي‏ ‏مختلف‏ ‏و‏ ‏تعيين‏ ‏متغيرهاي‏ ‏مختلف‏ ‏مي‏ ‏باشد‏


‏ـ‏ ‏فرضيه‏ ‏هاي‏ ‏تحقيق‏:
‏هدايت‏ ‏تحصيلي‏ ‏با‏ ‏پيشرفت‏ ‏تحصيلي‏ ‏رابطه‏ ‏دارد‏ ‏ـ‏ ‏بين‏ ‏نمرات‏ ‏راهنمايي‏ ‏مرتبط‏ ‏با‏ ‏رشته‏ ‏انتخابي‏ ‏و‏ ‏پيشرفت‏ ‏تحصيلي‏ ‏رابطه‏ ‏وجود‏ ‏دارد‏ ‏ـ‏ ‏بين‏ ‏نمرات‏ ‏دبيرستان‏ ‏مرتبط‏ ‏با‏ ‏رشته‏ ‏انتخابي‏ ‏و‏ ‏پيشرفت‏ ‏تحصيلي‏ ‏رابطه‏ ‏وجود‏ ‏دارد‏ ‏ـ‏ ‏بين‏ ‏امتياز‏ ‏نمرات‏ ‏در‏
‏افزایش سلامت جسمانی و روانی دانش آموزان‏………..‏………………….‏………‏…………. &‏ 3
‏رشته‏ ‏انتخابي‏ ‏و‏ ‏پيشرفت‏ ‏تحصيلي‏ ‏رابطه‏ ‏وجود‏ ‏دارد‏ ‏ـ‏ ‏بين‏ ‏امتياز‏ ‏مشاوره‏ ‏اي‏ ‏در‏ ‏رشته‏ ‏انتخابي‏ ‏و‏ ‏پيشرفت‏ ‏تحصيلي‏ ‏رابطه‏ ‏وجود‏ ‏دارد‏.

‏ـ‏ ‏جامعه‏ ‏و‏ ‏نمونه‏ :
‏جامعه‏ ‏مورد‏ ‏مطالعه‏ ‏در‏ ‏اين‏ ‏پژوهش‏ ‏عبارتست‏ ‏از‏ ‏دانش‏ ‏آموزان‏ ‏دختر‏ ‏و‏ ‏پسر‏ ‏سال‏ ‏دوم‏ ‏دبيرستان‏ ‏در‏ ‏سطح‏ ‏اداره‏ ‏كل‏ ‏آموزش‏ ‏و‏ ‏پرورش‏ ‏شهرستانهاي‏ ‏استان‏ ‏تهران‏ . ‏از‏ ‏اين‏ ‏تعداد‏ 500 ‏نفر‏ ‏آزمودني‏ ‏با‏ ‏استفاده‏ ‏از‏ ‏روش‏ ‏نمونه‏ ‏گيري‏ ‏چند‏ ‏مرحله‏ ‏اي‏ ‏انتخاب‏ ‏شده‏ ‏اند‏.

‏ـ‏ ‏ابزار‏ ‏گرد‏ ‏آوري‏ ‏داده‏ ‏ها‏ :
‏فرم‏ ‏شماره‏ ‏يك‏ ‏هدايت‏ ‏تحصيلي‏ ‏به‏ ‏اضافه‏ ‏كارنامه‏ ‏تحصيلي‏ ‏ترم‏ ‏سوم‏ ‏دانش‏ ‏آموزان،‏ ‏ابزار‏ ‏اصلي‏ ‏تحقيق‏ ‏حاضر‏ ‏بوده‏ ‏اند‏.
‏ـ‏ ‏روش‏ ‏تجزيه‏ ‏و‏ ‏تحليل‏ ‏اطلاعات‏ :
‏جهت‏ ‏تجزيه‏ ‏و‏ ‏تحليل‏ ‏داده‏ ‏ها‏ ‏از‏ ‏روشهاي‏ ‏توصيفي،‏ ‏فراواني،‏ ‏درصد،‏ ‏ميانگين‏ ‏و‏ ‏واريانس‏ ‏نمرات‏ ‏مختلف‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏بخش‏ ‏استنباطي‏ ‏از‏ ‏روش‏ ‏رگرسيون‏ ‏و‏ ‏تحليل‏ ‏واريانس‏ ‏بهره‏ ‏گرفته‏ ‏شده‏ ‏است‏.
‏قر‏ی‏ب‏ ‏بر‏ 51% ‏از‏ ‏جمع‏ی‏ت‏ ‏ا‏ی‏ران‏ ‏ز‏ی‏ر‏ 19 ‏سال‏ ‏هستند‏ ‏،‏ ‏در‏ ‏دبستان‏ ‏تا‏ ‏دب‏ی‏رستان‏ ‏تحص‏ی‏ل‏ ‏م‏ی‏‌‏کنند‏ ‏و‏
‏افزایش سلامت جسمانی و روانی دانش آموزان‏………..‏………………….‏………‏…………. &‏ 4
‏مهارت‏‌‏ها‏ی‏ ‏آنها‏ ‏کامل‏ ‏نشده‏ ‏است‏. ‏در‏ ‏نت‏ی‏جه‏ ‏در‏ ‏شرا‏ی‏ط‏ ‏سن‏ی‏ ‏آس‏ی‏ب‏ ‏پذ‏ی‏ر‏ ‏در‏ ‏معرض‏ ‏ابتلا‏ ‏به‏ ‏ب‏ی‏مار‏ی‏‌‏ها‏ی‏ ‏عفون‏ی‏ ‏خطرناک‏ ‏،‏ ‏حوادث‏ ‏،‏ ‏سوانح‏ ‏و‏ ‏خشونت‏ ‏قرار‏ ‏دارند‏. ‏بنابرا‏ی‏ن‏ ‏ن‏ی‏از‏ ‏به‏ ‏توجه‏ ‏خاص‏ ‏و‏ ‏تام‏ی‏ن‏ ‏بهداشت‏ ‏و‏ ‏سلامت‏ ‏عموم‏ی‏ ‏در‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏قشر‏ ‏عظ‏ی‏م‏ ‏از‏ ‏جمع‏ی‏ت‏ ‏پو‏ی‏ا‏ ‏و‏ ‏آ‏ی‏نده‏ ‏ساز‏ ‏کشور‏ ‏امر‏ی‏ ‏ضرور‏ی‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏ارتقا‏ ‏سطح‏ ‏بهداشت‏ ‏جامعه‏ ‏و‏ ‏مملکت‏ ‏نقش‏ ‏اساس‏ی‏ ‏خواهد‏ ‏داشت‏.
‏وظ‏ی‏فه‏ ‏اصل‏ی‏ ‏حفظ‏ ‏سلامت‏ ‏کودکان‏ ‏و‏ ‏نوجوانان‏ ‏بر‏ ‏عهده‏ ‏والد‏ی‏ن‏ ‏است‏ ‏ول‏ی‏ ‏همگام‏ ‏با‏ ‏آن‏ ‏مسئول‏ی‏ن‏ ‏خدمات‏ ‏بهداشت‏ی‏ ‏ودرمان‏ی‏ ‏به‏ ‏خصوص‏ ‏متول‏ی‏ان‏ ‏بهداشت‏ ‏مدارس‏ ‏در‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏وظ‏ی‏فه‏ ‏مهم‏ ‏سه‏ی‏م‏ ‏م‏ی‏ ‏باشند‏ ‏و‏ ‏به‏ ‏عهده‏ ‏ا‏ی‏شان‏ ‏است‏ ‏تا‏ ‏بتوانند‏ ‏با‏ ‏تشخ‏ی‏ص‏ ‏سر‏ی‏ع،‏ ‏نقا‏ی‏ص‏ ‏جسم‏ی‏ ‏و‏ ‏روان‏ی‏ ‏دانش‏ ‏آموزان‏ ‏را‏ ‏برا‏ی‏ ‏درمان‏ ‏شناسا‏یی‏ ‏کنند‏.
‏هم‏ ‏اکنون‏ ‏واحد‏ ‏سلامت‏ ‏نوجوانان‏ ‏،‏ ‏جوانان‏ ‏و‏ ‏مدارس‏ ‏در‏ ‏معاونت‏ ‏بهداشت‏ی‏ ‏وزارت‏ ‏بهداشت،‏ ‏درمان‏ ‏و‏ ‏آموزش‏ ‏پزشک‏ی‏ ‏تشک‏ی‏ل‏ ‏شده‏ ‏است‏ ‏و‏ ‏مسئول‏ی‏ن‏ ‏که‏ ‏برنامه‏‌‏ها‏یی‏ ‏جامع‏ ‏برا‏ی‏ ‏ارز‏ی‏اب‏ی‏ ‏وضع‏ی‏ت‏ ‏بهداشت‏ ‏مدارس‏ ‏و‏ ‏سلامت‏ ‏دانش‏ ‏آموزان‏ ‏تدو‏ی‏ن‏ ‏کرده‏ ‏است‏. ‏واحد‏ ‏بهداشت‏ ‏مدارس‏ ‏ن‏ی‏ز‏ ‏در‏ ‏وزارت‏ ‏آموزش‏ ‏و‏ ‏پرورش‏ ‏طرح‏‌‏ها‏ ‏و‏ ‏برنامه‏‌‏ها‏یی‏ ‏هماهنگ‏ ‏با‏ ‏وزارت‏ ‏بهداشت‏ ‏،درمان‏ ‏و‏ ‏آموزش‏ ‏پزشک‏ی‏ ‏ارا‏ی‏ه‏ ‏کرده‏ ‏است‏.
‏برنامه‏‌‏ها‏ی‏ ‏مل‏ی‏ ‏و‏ ‏همگان‏ی‏ ‏زمان‏ی‏ ‏بهتر‏ی‏ن‏ ‏تاث‏ی‏ر‏ ‏را‏ ‏خواهند‏ ‏داشت‏ ‏که‏ ‏اول‏ی‏ن‏ ‏و‏ ‏کوچکتر‏ی‏ن‏ ‏واحدها‏ی‏

 

دانلود فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود تحقیق افزایش سلامتی جسمانی و روانی دانش آموزان 19 ص