دانلود تحقیق · دسامبر 26, 2023 0

تحقیق استراتژی طراحی شبکه 💯

تحقیق استراتژی طراحی شبکه

 

تحقیق استراتژی طراحی شبکه ,استراتژی طراحی شبکه,دانلود تحقیق استراتژی طراحی شبکه ,استراتژی,طراحی,شبکه,تحقیق,استراتژی,طراحی,شبکه

 

تحقیق استراتژی طراحی شبکه

تحقیق-استراتژی-طراحی-شبکهلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 27 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏ا‏ستراتژی طراحی شبکه‏ ‏ (بخش اول )‏
‏استفاده از شبکه های کامپيوتری در‏ ‏ چندين سال اخير رشد و به موازات آن سازمان ها‏ ‏ و موسسات متعددی اقدام به برپاسازی شبکه نموده اند. هر شبکه کامپيوتری می بايست با توجه به شرايط‏ ‏و سياست های هر سازمان ، طراحی و در ادامه پياده سازی گردد .شبکه ها ی کامپيوتری زيرساخت لازم برای استفاده از منابع فيزيکی و منطقی را در يک سازمان فراهم می نمايند . بديهی است در صورتی که زيرساخت فوق به درستی طراحی نگردد،‏ ‏ در زمان استفاده از شبکه با مشکلات متفاوتی برخورد نموده‏ ‏و می بايست هزينه های زيادی‏ ‏ به منظور نگهداری‏ ‏ و تطبيق آن با خواسته ها ی مورد نظر( جديد) ، صرف گردد ( اگر خوش شانس‏ ‏ باشيم و مجبور نشويم که از اول همه چيز را مجددا” شروع نمائيم !)‏ ‏ . يکی از علل اصلی در بروز اينچنين مشکلاتی ،‏ ‏ به طراحی شبکه پس از پياده سازی آن برمی گردد. ( در ابتدا شبکه را پياده سازی می نمائيم و بعد سراغ طراحی می رويم ! ) .
برپاسازی هر شبکه کامپيوتری تابع مجموعه سياست هائی‏ ‏ است که با استناد به آنان در ابتدا طراحی منطقی شبکه‏ ‏ و در ادامه طراحی فيزيکی ، انجام خواهد شد . پس از اتمام مراحل طراحی ، امکان پياده سازی شبکه‏ ‏ با توجه به استراتژی تدوين شده ، فراهم می گردد.
در زمان طراحی يک شبکه‏ ‏، سوالات متعددی مطرح می گردد :‏ ‏
‏برای طراحی يک شبکه از کجا می بايست شروع کرد ؟
‏چه پارامترهائی‏ ‏ را می بايست در نظر گرفت ؟‏
‏هدف از برپاسازی يک شبکه چيست ؟
3
‏انتطار کاربران از يک شبکه چيست ؟‏ ‏
‏آيا‏ ‏ شبکه موجود ارتقاء می يابد و يا‏ ‏ يک شبکه از ابتدا طراحی می گردد ؟
‏چه سرويس ها و خدماتی بر روی شبکه، ارائه خواهد شد‏ ‏ ؟
‏و …
‏سوالات فوق ، صرفا” نمونه هائی در اين زمينه بوده که می بايست پاسخ آنان متناسب با واقعيت های موجود در هر سازمان ، مشخص گردد . ( يکی از اشکالات ما استفاده از پاسخ های ايستا در مواجهه با مسائل پويا است !) .
در اين مقاله قصد داريم به بررسی پارامترهای لازم در خصوص‏ ‏ تدوين‏ ‏ يک استراتژی مشخص به منظور طراحی شبکه پرداخته تا از اين طريق امکان‏ ‏ طراحی منطقی ، طراحی فيزيکی‏ ‏ و در نهايت‏ ‏ پياده سازی مطلوب يک شبکه کامپيوتری ، فراهم گردد .
‏مقدمه
‏قبل از طراحی فيزيکی شبکه ، می بايست در ابتدا و بر اساس يک فرآيند مشخص ، خواسته ها‏ ‏ شناسائی و آناليز گردند. چرا قصد ايجاد شبکه را داريم و اين شبکه می بايست چه سرويس ها و خدماتی را ارائه نمايد ؟‏ ‏ به چه منابعی نيار می باشد ؟ برای تامين سرويس ها و خدمات مورد نظر اکثريت کاربران ،‏ ‏ چه اقداماتی می بايست انجام داد ؟‏ ‏ در ادامه می بايست به مواردی همچون پروتکل مورد نظر برای استفاده در شبکه ، سرعت شبکه‏ ‏ و از همه مهم تر، مسائل امنيتی‏ ‏ شبکه پرداخته گردد. هر يک از مسائل فوق ، تاثير خاص خود را در طراحی منطقی يک شبکه به دنبال خواهند داشت .يکی ديگر از پارامترهائی‏ ‏ که معمولا” از طرف مديريت سازمان دنبال و به آن اهميت داده می شود ، هزينه نهائی برپاسازی شبکه است . بنابراين لازم است در زمان طراحی منطقی شبکه به بودجه در نظر گرفته شده نيز توجه نمود .
در صورتی که قصد ايجاد يک شبکه
3
‏ ‏ و تهيه نرم افزارهای جديدی وجود داشته باشد ، زمان زيادی صرف بررسی توانمندی نرم افزارها ، هزينه های مستقيم و غير مستقيم‏ ‏ آنان ( آموزش کاربران ، کارکنان شبکه و ساير موارد ديگر ) ، خواهد شد .در برخی موارد ممکن است تصميم گرفته شود که از خريد نرم افزارهای جديد صرفنظر نموده‏ ‏ و نرم افزارهای قديمی را ارتقاء داد. تعداد زيادی از برنامه های کامپيوتری که با استفاده از زبانهائی نظير : کوبال ، بيسيک و فرترن نوشته شده اند ،‏ ‏ ممکن است دارای قابليت های خاصی در محيط شبکه بوده که استفاده از آنان نيازمند بکارگيری پروتکل های قديمی‏ ‏ باشد.‏ ‏ در چنين مواردی لازم است به چندين موضوع ديگر نيز توجه گردد :
‏هزينه ارتقاء هزاران خط کد نوشته شده قديمی توسط نسخه های جديد و پيشرفته همان زبان های برنامه نويسی ،‏ ‏چه ميزان است ؟
‏هزينه‏ ‏ ارتقاء برنامه ها به يک زبان برنامه نويسی شی گراء چه ميزان است ؟
‏آيا به منظور صرفه جوئی در هزينه ها ، می توان بخش های خاصی از شبکه را ارتقاء و از سخت افزارها و يا نرم افزارهای خاصی برای ارتباط با عناصر قديمی شبکه استفاده نمود؟‏
5
‏با توجه به هزينه و زمان ارتقاء برنامه های نوشته شده قديمی توسط‏ ‏ زبان های جديد برنامه نويسی ، ممکن است تصميم گرفته شود که فعلا” و تا زمانی که نرم افزارهای جديد نوشته و جايگزين گردند از‏ ‏ نرم افزارهای موجود حمايت و پشتيبانی شود. در اين رابطه ممکن است بتوان از يک بسته نرم افراری به عنوان گزينه ای جايگزين در ارتباط‏ ‏ با‏ ‏ برنامه های قديمی نيز استفاده نمود. در صورتی که می توان با اعمال تغييراتی اندک‏ ‏ و ترجمه کد منبع برنامه ، امکان اجرای برنامه را بر روی يک سيستم عامل جديد فراهم نمود ، قطعا” هزينه مورد نظر بمراتب کمتر از حالتی است که برنامه از ابتدا و متناسب با خواسته های جديد ، بازنويسی گردد. يکی ديگر از مسائلی که می بايست در زمان ارتقاء‏ ‏ يک برنامه جديد مورد توجه قرار گيرد ، آموزش کاربرانی است که از نرم افزار فوق استفاده می نمايند .
‏برنامه ريزی برای‏ ‏ طراحی منطقی شبکه‏ ‏
‏برای طراحی منطقی شبکه ، می توان از يک و يا دونقطه کار خود را شروع کرد: طراحی و نصب يک شبکه جديد و يا‏ ‏ ارتقاء شبکه موجود. در هر دو حالت ، می بايست اطلاعات مورد نياز در خصوص چندين عامل اساسی و مهم را قبل از طراحی منطقی شبکه ، جمع آوری نمود. مثلا” با توجه به سرويس ها و خدماتی که قصد ارائه آنان به سرويس گيرندگان شبکه را داريم ، می بايست‏ ‏ به بررسی و آناليز الگوهای ترافيک در شبکه پرداخته گردد . شناسائی نقاط حساس و بحرانی (در حد امکان )‏ ‏ ، کاهش ترافيک موجود با ارائه مسيرهای متعدد به منابع و‏ ‏ تامين سرويس دهندگان متعددی که مسئوليت پاسخگوئی به داده های مهم با هدف

 

دانلود فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود تحقیق استراتژی طراحی شبکه