دانلود تحقیق · دسامبر 26, 2023 0

تحقیق آژانسهای مسافرتی 19ص 💯

تحقیق آژانسهای مسافرتی 19ص

 

تحقیق آژانسهای مسافرتی 19ص ,آژانسهای مسافرتی 19ص,دانلود تحقیق آژانسهای مسافرتی 19ص ,آژانسهای,مسافرتی,19ص,تحقیق,آژانسهای,مسافرتی

 

تحقیق آژانسهای مسافرتی 19ص

تحقیق-آژانسهای-مسافرتی-19صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 21 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

2
‏آژانسهای مسافرتی
‏امروزه صنعت جهانگردی با رشد روزافزون خود به یکی از صنایع پردرآمد در بازار جهانی ‏بدل گشته است.
‏روزانه بیش از ‏۵‏ میلیون مسافر عادی در سراسر جهان به پرواز در می ‏آیند که سهم عمده ای از ایشان جهانگردان هستند. در عین حال تهیه مقدمات یک سفر ‏توریستی بسیار ساده شده است بطور مثال یک انگلیسی که میخواهد تعطیلات خود را در ‏آفریقا بگذراند، می تواند از طریق اینترنت هتلی را در نیجریه رزرو نماید و یا با ‏انتخاب یک تور مسافرتی ارزان قیمت، در سواحل کیپ تاون (Cape Town) ‏به آفتاب گرفتن ‏مشغول شود.
‏امروزه همه کشورها سعی دارند که سهم بیشتری از این بازار کسب کنند و ‏در این گیر و دار سهم کشور ما- ایران- از این بازار با تمامی جاذبه های طبیعی و ‏تاریخیش بسیار اندک است. به هرحال تعطیلات نوروزی در راه است و اکثر خانواده ها با ‏توجه به تعطیلاتی به نسبت طولانی پیش رو، در حال برنامه ریزی برای سفرهای داخلی یا ‏خارجی هستند و بسیاری از ایشان چه از نظر تهیه بلیط و چه از لحاظ استفاده از تورهای ‏داخلی و خارجی، از شرکتهای خدمات مسافرتی سود میبرند. با توجه به این مساله در این ‏مطلب به بررسی ساختار و خدمات قابل ارائه شرکتهای خدمات مسافرتی هوایی و جهانگردی ‏می پردازیم.
‏بطورکلی شرکتهای خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در سه شاخه کلی ‏فعالیت میکنند که مجوزهای صادره از ارگان مربوط نیز بر همین اساس صادر میگردد
3
:
‏1- ‏صدور بلیط مسافرت 2- گردشگری ‏–‏ سیاحتی 3- مسافرتهای زیارتی 1 – صدور بلیط ‏مسافرت در این بخش، شرکتها با توجه به قرارداد های موجود با خطوط هوایی داخلی و ‏خارجی، قادر به ارائه بلیط پروازهای داخلی و خارجی هستند. این امر با گسترش اینترنت ‏در ایران تسهیل گشته و این شرکتها با استفاده از آن به راحتی قادر به رزرو بلیط ‏برای تمامی خطوط هوایی و پروازهای الحاقی هستند.
2- ‏گردشگری ‏–‏ سیاحتی مغمولا ‏بیشترین فعالیت این شرکتها به ارائه خدمات گوناگون در زمینه گردشگری میباشد که برخی ‏از آنها عبارتنداز: ‏•‏ برگزاری تورهای داخلی و خارجی ‏•‏ رزرو هتل در ایران و سایر ‏کشورها ‏•‏ خدمات اخذ ویزا ‏•‏ سرویسهای ویژه از قبیل کرایه اتومبیل با راننده یا بی ‏راننده یا خدمات مترجم و راهنما در این بخش، خدمات به دو بخش اصلی مسافران ورودی و ‏خروجی تقسیم میگردد : ارائه خدمات به مسافران خروجی : این خدمات به مسافران ایرانی ‏اختصاص دارد که که قصد خروج از کشور را دارند و حجم عمده فعالیت این شرکتها در این ‏قسمت متمرکز گردیده است. در این بخش شرکتها با همکاری مراکز خدماتی کشور مقصد، قادر ‏به ارائه خدمات مذکور هستند. در زمینه طراحی تورهای گردشگری خارجی، این خدمات شامل ‏امور مربوط به تهیه بلیط هواپیما، اخذ ویزا، رزرو هتل،فراهم کردن امکان بازدید از ‏نقاط دیدنی و یا مراکز خرید است.
‏یکی دیگر از خدمات این شرکتها، راه اندازی ‏تورهای ویژه مانند بازدید از نمایشگاههای معتبر، فستیوالها و مواردی از این قبیل
3
‏است که کلیه پیش بینیها و برنامه ریزی لازم از قبیل امور مربوط به مسافرت، اقامت و ‏بازدید از نمایشگاههای فوق را پوشش میدهد. در حال حاضر این سرویس با اقبال عمومی ‏روبرو گردیده و به نحو فزاینده ای رو به رشد میرود. در کنار این خدمات، این شرکتها ‏اقدام به طراحی تورهای داخلی نیز مینمایند که شامل مسافرت، اقامت و بازدید از مناطق ‏دیدنی ایران است.
‏ارائه سرویس به مسافرین ورودی : این خدمات به خارجیان علاقمند ‏به بازدید از ایران اختصاص دارد. برای فعالیت در این بخش، شرکتهای ایرانی یا با ‏داشتن قرارداد با شرکتهای خارجی برگزار کننده این تورها، به سرویس دهی میپردازند و ‏یا خود راساً تورهای ویژه بازدید از ایران را طراحی و برگزار مینمایند. اخذ روادید ‏ورودی، رزرو هتل و پیش بینی امکانات بازدید از نقاط دیدنی از جمله این خدماتند. در ‏عین حال، خارجیان مقیم ایران نیز جزو مسافرین ورودی محسوب شده و خدمات مسافرتی برای ‏این عده، تمام موارد مذکور را شامل میشود. این بخش که متاسفانه از نظر حجم قابل ‏مقایسه با بخش مسافرین خروجی نیست از نظر کمک به شناسایی و ارزآوری کمک بزرگی به ‏کشور است.
3- ‏مسافرتهای زیارتی شرکتهای فعال در این زمینه به ارائه خدمات ‏مسافرتهای زیارتی مخصوص زیارت عتبات عالیات میپردازند که عموما در کشورهای سوریه و ‏عراق واقع هستند.سفر حج عمره و تمتع نیز از جمله سفرهای پر مسافر محسوب ‏میشوند.البته با تغییر رژیم عراق و علاقه عمومی به زیارت اماکن مقدسه واقع در این
5
‏کشور، حجم عمده این مسافرتها در طول سال به این کشور اختصاص یافته است. لازم به ذکر ‏است که ویزای زیارتی قوانین صدور و استفاده خاص خود را دارا بوده و برای مثال با در ‏دست داشتن ویزای زیارتی حج، مسافران قادر به سفر به شهرهای همسایه مانند ریاض، ‏نخواهند بود.
‏کشور ایران هم با توجه به تعدد اماکن مقدس و متبرک فراوان در ‏فهرست سفرهای زیارتی کشورهای مسلمان قرار دارد و حجم به نسبت زیادی از مسافرین ‏ورودی را زوار تشکیل میدهند.
‏آژانس‌های ‏مسافرتی درجه‌بندی می‌شوند
‏تهران-ایسکانیوز: ‏گروه مطالعاتی طرح درجه‌بندی و تعیین ضوابط درجه‌بندی دفاتر خدمات مسافرتی ازسوی ‏انجمن صنفی دفاتر سفر و گردشگری استان تهران و با همکاری معاونت گردشگری سازمان ‏میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فعالیت خود را آغاز کرد.
‏به گزارش روز ‏پنج شنبه گروه دریافت خبر ایسکانیوز‏٬‏ این گروه 22 نفره متشکل از 2 استاد دانشگاه، 5 ‏کارشناس ارشد جهانگردی، یک حقوقدان، 2 کارشناس مالی و اداری، 2 کارشناس هوانوردی، 2 ‏کارشناس امور زیارتی و 4 نفر از پیشکسوتان صنف دفاتر مسافرتی، یک کارشناس ‏اکوتوریسم، یک کارشناس IT ‏و 2 عضو هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر مسافرتی است.
‏از ‏اهداف این طرح می‌توان به ضابطه‌مند شدن حوزه فعالیت‌های دفاتر مسافرتی، شناسایی ‏معیار و شاخص‌هایی برای درجه‌بندی دفاتر مسافرتی، تهیه منشوری برای دفاتر خدمات

 

دانلود فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود تحقیق آژانسهای مسافرتی 19ص