دانلود تحقیق · دسامبر 26, 2023 0

تحقیق آهن چوب آبهای آلوده 💯

تحقیق آهن چوب آبهای آلوده

 

تحقیق آهن چوب آبهای آلوده ,آهن چوب آبهای آلوده,دانلود تحقیق آهن چوب آبهای آلوده ,آهن,چوب,آبهای,آلوده,تحقیق,آبهای,آلوده

 

تحقیق آهن چوب آبهای آلوده

تحقیق-آهن-چوب-آبهای-آلودهلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 15 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏فاضلاب یا پساب
‏دید کلی
‏آب ‏شرط وجود حیات می‌باشد و اکثر ‏قریب به اتفاق واکنشهای شیمیایی در محیط آبی صورت می‌گیرد. آب به علت پاره خواص ‏ویژه اساسی نقش تنظیم کننده‌ای در طبیعت داشته و آن را در برابر تغییرات ناگهانی ‏دما حفظ می‌کند. آب بعد از مصارف گوناگون (خانگی ، ‏کشاورزی ‏و ‏صنعتی ‏و …) تبدیل به پساب می‌شود. برای جلوگیری از ‏آلودگی ‏آب ‏و ‏محیط ‏زیست ‏توسط این پسابها باید راهکارهایی برا ی تصفیه و استفاده مجدد از آنها ‏اتخاذ کرد.
‏طبقه بندی آبهای آلوده
‏آبهای آلوده‌ای که پس از تصفیه دوباره می‌توان ‏استفاده کرد :
‏آبهای آلوده‌ای که در کارخانجات و مراکز صنعتی تولید شده و به شدت سمی هستند و ‏نمی‌توان برای مصارف خانگی استفاده کرد و برای برگشت دوباره به محیط زیست باید به ‏صورت دقیق تصفیه شوند.
‏آبهایی که مصارف خاصی داشته و قابل استفاده مجدد نمی‌باشند. مانند آبهای ‏صنایع ‏نوشابه سازی.
‏انواع فاضلابها
‏فاضلابهای ‏صنعتی
‏فاضلابهایی هستند که از صنایع مختلف حاصل می‌شوند و نسبت به نوع ‏صنایع ، ترکیبات شیمیایی مختلفی دارند و وقتی وارد دریاها می‌شوند باعث آلودگی آب و ‏مرگ ‏آبزیان ‏می‌گردتد.
‏مواد شیمیایی موجود در فاضلابهای صنعتی
‏بسته به نوع کارخانه‌ها و محصول ‏تولیدی آنها ترکیبات شیمیایی و درصد آنها در پسابهای صنعتی متفاوت است اما از
‏2
‏مهمترین این ترکیبات می‌توان به ‏آرسنیک ‏، ‏سرب ‏، ‏کادمیم ‏و ‏جیوه ‏می‌توان اشاره ‏کرد. این مواد از طریق پساب کارخانجات ‏تهیه ‏کاغذ ‏، ‏پلاستیک ‏، ‏مواد ‏دفع آفات نباتی ‏، ‏استخراج ‏معادن ‏وارد آبهای جاری و محیط زیست می‌شود.
‏از مهمترین فجایع آلودگی ‏با ‏جیوه ‏به فاجعه ‏آلودگی ‏آب رودخانه ‏میناماتا در ‏ژاپن ‏با ترکیبات ‏ارگانومرکوریک ‏که به عنوان ‏کاتالیزور ‏در کارخانه پلاستیک سازی استفاده می‌شود می‌توان اشاره کرد که طی آن مردم اطراف ‏رودخانه ‏به مرض اسرار آمیزی میتلا شدند که ناشی از وجود جیوه فراوان در بدن آنهابود و ‏هزاران نوزاد ناقص الخلقه و فوت تعدادی از مردم نتیجه آلودگی آب با پساب این ‏کارخانه بود.
‏فاضلابهای کشاورزی
‏در این فاضلابها ‏سموم ‏کشاورزی ‏مانند هیدروکربنهای هالوژنه ، DDT ‏آلودین ، ‏ترکیبات ‏فسفردار ‏نظیر ‏پاراتیون ‏وجود دارد. مخصوصا ‏ترکیبات ‏هالوژنه ‏بسیار خطرناک هستند و هنگامی که توام با ‏آب ‏کشاورزی ‏در لایه‌های زمین نفوذ نمایند یا به بیرون از محیط کشاورزی هدایت ‏شوند، باعث ایجاد ‏فاضلابهای ‏کشاورزی ‏فوق‌العاده خطرناک می‌شوند.
‏فاضلابهای ‏شهری
‏این فاضلابها از مصرف خانگی آب حاصل می‌شود. در این پسابها انواع ‏موجودات ریز ، ‏میکروبها ‏و ‏ویروس‌ها ‏و چند ‏نوع ‏مواد ‏شیمیایی ‏معین وجود دارد که عمده‌ترین آن ‏آمونیاک ‏و نیز مقداری ‏اوره ‏می‌باشد. این ‏فاضلابها باید از مسیرهای سر بسته به محل تصفیه هدایت گردند. جهت خنثی سازی محیط ‏قلیایی این فاضلابها که محیط مناسب برای رشد و نمو میکروبهاست از ‏کلر ‏استفاده می‌شود.
‏3
‏انواع آلاینده‌های موجود در فاضلابهای شهری
‏آلاینده‌های ‏بیولوژیکی : ‏از دفع پسابهای بیمارستانی و ‏مراکز ‏بهداشتی ‏شهری ناشی می‌شود.
‏آلاینده‌های ‏شیمیایی : ‏بیشتر آلاینده های شیمیایی از دفع پسابهای خانگی شامل مصرف ‏شوینده هاست که روز به روز مصرف آنها بیشتر می‌شود. این آلاینده‌ها به علت وجود ‏عامل حلقوی در
‏امروزه در کشور ‏ژاپن و آمریکا ‏شوینده ‏حلقوی ‏را تبدیل به خطی نموده‌اند که قابل تجزیه بیولوژیکی در تصفیه خانه‌ها ‏است. ولی در اکثر کشورها به علت ارزان بودن (LABS) ‏هنوز هم از این ماده در صنعت ‏شوینده‌ها استفاده می‌شود.
‏سایر آلوده کننده‌ها : ‏مواد جامد و ‏رسوبات ‏، ‏مواد ‏رادیواکتیو ‏، ‏مواد ‏نفتی ‏و ‏آلوده ‏کننده های حرارتی ‏مثل نیروگاهها.
‏آلودگی آب درجهان
‏حدود 69 % آب مصرفی جهان صرف ‏کشاورزی ‏و عموما ‏آبیاری ‏می‌شود. 23 % به مصرف صنایع می‌رسد و مصارف خانگی تنها حدود 8 % را شامل می‌شود. در ‏کشورهای توسعه یافته کشاورزی و صنایع بیشترین مصرف آب را داشته و بالاترین نقش را ‏در ‏آلودگی ‏آبها ‏دارد.
‏تصفیه آب و فاضلابها
‏آب و فاضلابها برای استفاده و برای برگشت به محیط یا ‏استفاده مجدد نیاز به تصفیه دارند. روشهای مختلفی برای تصفیه آبها و فاضلابها وجود ‏دارد که بسته به مصارف آب و نوع آلودگی از این روشها استفاده می‌شود.
‏عمده‌ترین‌ روشهای تصفیه آب عبارت‌اند از:
‏تصفیه ‏مکانیکی آب
‏4
‏تصفیه ‏شیمیایی آب
‏تصفیه ‏آب به روش اسمز معکوس
‏تصفیه ‏بیوشیمیایی آب
‏فیلتراسیون ‏آب ‏فاضلاب و پس آبهای مراکز صنعتی ، کشاورزی و همینطور محلهای مسکونی از ‏آلوده کننده‌های عمده آبهای زیرزمینی و آبهای سطحی بویژه آبهای رودخانه‌ها ، دریاها ‏و دریاچه‌ها هستند. با این فاضلابها و همینطور عوامل مؤثر در آلودگی فاضلاب و پس ‏آبها آشنا می‌شویم.
‏پتانسیل و ظرفیت اکسیداسیون ، معیاری برای تعیین آلودگی فاضلابها
‏پتانسیل ‏و ‏ظرفیت ‏اکسیداسیون ‏آبها ، یکی از معیارهای مهم آلودگی آنهاست. بطوری که می‌دانیم ‏اکسیژن ‏محلول در ‏آب ‏، عامل اساسی زندگی و رشد ‏حیوانات و گیاهان است. زندگی این موجودات بستگی به حداقل اکسیژن محلول در آب دارد. ‏ماهی بیش از سایر جانداران و بی مهره‌گان در درجه دوم و باکتریها کمتر از تمام ‏موجودات آبزی به اکسیژن محلول در آب نیاز دارند. در یک آب معمولی که ماهی در آن ‏پرورش می‌یابد، غلظت اکسیژن محلول نباید کمتر از 5 میلیگرم در لیتر باشد و این ‏مقدار در آبهای سرد به 6 میلیگرم در لیتر افزایش می‌یابد.
‏در صورتی که مقدار ‏اکسیژن محلول در آب کمتر از حداقل مجاز برای زندگی جانداران آبزی باشد، آن آب ، ‏آلوده تلقی می‌گردد. وجود ‏مواد ‏آلی ‏در آب ، موجب مصرف و تقلیل مقدار اکسیژن محلول می‌گردد. غالب ترکیبات ‏آلی موجود در آب دارای ‏کربن ‏هستند و فعل و ‏انفعال مهمی که در محیط آبی به کمک باکتریهای خاصی انجام می‌پذیرد به ترتیب زیر

 

دانلود فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود تحقیق آهن چوب آبهای آلوده