پزشکی · دسامبر 26, 2023 0

تحقیق آفازی (آنومی)، فراهم كردن منبع برای تمرینات بالینی، تحقیقات در آفازی و همچنین تحقیقات روان زبان شناختی 💯

تحقیق آفازی (آنومی)، فراهم كردن منبع برای تمرینات بالینی، تحقیقات در آفازی و همچنین تحقیقات روان زبان شناختی

 

از آن جائیكه عمومی‌ترین و رایج‌ترین عارضه و علامت در آفازی، آنومی1 یا نام پریش است، نیاز به یك آزمون استاندارد در این زمینه (به طور خاص) احساس می‌شود

 

تحقیق آفازی (آنومی)، فراهم كردن منبع برای تمرینات بالینی، تحقیقات در آفازی و همچنین تحقیقات روان زبان شناختی

تحقیق آفازی (آنومی)، فراهم كردن منبع برای تمرینات بالینی، تحقیقات در آفازی و همچنین تحقیقات روان زبان شناختی

دسته بندی پزشکی
فرمت فایل doc
حجم فایل 93 کیلو بایت
تعداد صفحات 88
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

فصل اول

معیار سازی تست نامیدن در مقوله‌های اسامی و افعال……………………………………………….

1-1 بیان مسئله ………………………………………………………………………………………………

2-1 كاربردهای عمومی …………………………………………………………………………………….

3-1 تعریف مفاهیم ………………………………………………………………………………………….

فصل دوم (مباحث نظری)………………………………………………………………………………

1-2 مقدمه……………………………………………………………………………………………………..

2-2 مدل پردازش واژگانی…………………………………………………………………………………

3-2 مكانیسم‌ها ………………………………………………………………………………………………

– سطح بازشناسی………………………………………………………………………………………..

– پردازش معنایی…………………………………………………………………………………………

– برونداد واژگان…………………………………………………………………………………………

4-2 آسیب‌ها………………………………………………………………………………………………….

– سطح بازشناسی………………………………………………………………………………………..

– درونداد واژگانی……………………………………………………………………………………….

– پردازش معنایی…………………………………………………………………………………………

– برونداد واژگانی………………………………………………………………………………………..

5-2 كاربردهای كلینیكی مدل‌واژگانی…………………………………………………………………….

– جدول ارزیابی تكالیف واژگانی…………………………………………………………………….

فصل سوم (معرفی تست)……………………………………………………………………………………………

1-3 مقدمه……………………………………………………………………………………………………..

2-3 موارد كاربردی مجموعه……………………………………………………………………………….

3-3 ساختار تست……………………………………………………………………………………………

– انتخاب گزینه…………………………………………………………………………………………..

– طبقه‌بندی اطلاعات قراردادی……………………………………………………………………….

– شكل دستوری افعال در مجموعه……………………………………………………………………

4-3 ساختار لیست‌های تطبیق داده شده………………………………………………………………….

– بسامد…………………………………………………………………………………………………….

– سن فراگیری……………………………………………………………………………………………

– میزان آشنایی……………………………………………………………………………………………

– شاخصهای دیگر……………………………………………………………………………………….

– قابلیت تصویر…………………………………………………………………………………………..

– پیچیدگی بینایی………………………………………………………………………………………..

5-3 زیرگروه لیست‌ها……………………………………………………………………………………….

6-3 اطلاعات بدست آمده از شركت‌كنندگان سن بدون آسیب مغزی……………………………..

7-3 نحوه استفاده و اجرای این مجموعه بعنوان یك وسیلة ارزیابی ……………………………….

8-3 فرمهای معرفی………………………………………………………………………………………….

9-3 راهنمائی‌هایی برای ارزیابی و آزمودن بیماران آفازیك………………………………………….

10-3 ارزیابی رفتارهای بیمار آفازیك……………………………………………………………………

فصل 4 (اجرای تست)………………………………………………………………………………………………..

1-4 ساختار تست شی و عمل…………………………………………………………………………….

– شماره آیتم………………………………………………………………………………………………

– هدف…………………………………………………………………………………………………….

– پاسخ اولیه……………………………………………………………………………………………….

– مدت زمان ارائه پاسخ…………………………………………………………………………………

– یادآوری…………………………………………………………………………………………………

2-4 شرایط تحصیلی و سنی شركت‌كنندگان……………………………………………………………

3-4 جداول ارزیابی………………………………………………………………………………………….

– نامیدن اسامی……………………………………………………………………………………………

– نامیدن افعال…………………………………………………………………………………………….

فصل 5 (بحث و نتیجه‌گیری)……………………………………………………………………………..

1-5 تهیه جدول آماری………………………………………………………………………………………

2-5 نتیجه‌گیری……………………………………………………………………………………………….

3-5 جداول نتایج…………………………………………………………………………………………….

  • تست نامیدن اسامی……………………………………………………………………………………..
  • تست نامیدن افعال………………………………………………………………………………………

واژه‌نامه………………………………………………………………………………………………………. منابع………………………………………………………………………………………………………………………

فصل 1

1-1بیان مسأله

از آن جائیكه عمومی‌ترین و رایج‌ترین عارضه و علامت در آفازی، آنومی[1] یا نام پریش است، نیاز به یك آزمون استاندارد در این زمینه (به طور خاص) احساس می‌شود. از این رو هدف ما از تهیه تست مذكور، فراهم كردن منبعی برای تمرینات بالینی، تحقیقات در آفازی و همچنین تحقیقات روان – زبان شناختی[2] می‌باشد. بعلاوه از آنجا كه بیشتر تست‌های به كار برده شده در این زمینه بر نامیدن اسامی تأكید دارند، در تمرینات بالینی به نوعی نیاز به ارزیابی كاملتر شناخت فصل احساس می‌شود و تأكید بر طراحی در جاهایی وجود دارد كه بطور خاص، نقایص فعلی را مورد توجه قرار می‌دهند.

2-1 كاربرد‌های مجموعه

در تحقیقات روان بازشناختی كه روی افراد بزرگسال انجام می‌شود ممكن است از داده‌هایی استفاده شود كه با نظام بازنمائی ذهنی اسامی و افعال[3] در واژگان ارتباط دارند. یعنی كه به كاربردن الگوهایی از قبیل: تصاویر متحرك (انیمیشن)، نامیدن واژگان مكتوب، تكالیف، قضاوت واژگانی[4]، مطالعات اولیه و … . همچنین موارد هماهنگ شده در مجموعه برای مطالعات تصویربرداری مغزی[5] در گروه بیماران آفای و افراد غیر آسیب مغزی مفید خواهد بود.

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود تحقیق آفازی (آنومی)، فراهم كردن منبع برای تمرینات بالینی، تحقیقات در آفازی و همچنین تحقیقات روان زبان شناختی