اقتصاد · دسامبر 26, 2023 0

تاثير عامل اقتصاد و ابعاد آن بر کنش احتمالي نظامي آمریکا علیه ایران 51 ص 💯

تاثير عامل اقتصاد و ابعاد آن بر کنش احتمالي نظامي آمریکا علیه ایران 51 ص

 

تاثير عامل اقتصاد و ابعاد آن بر کنش احتمالي نظامي آمریکا علیه ایران 51 ص ,تاثير عامل اقتصاد و ابعاد آن بر کنش احتمالي نظامي آمریکا علیه ایران 51 ص,دانلود تاثير عامل اقتصاد و ابعاد آن بر کنش احتمالي نظامي آمریکا علیه ایران 51 ص ,تاثير,عامل,اقتصاد,و,ا,,,

 

تاثير عامل اقتصاد و ابعاد آن بر کنش احتمالي نظامي آمریکا علیه ایران 51 ص

تاثير-عامل-اقتصاد-و-ابعاد-آن-بر-کنش-احتمالي-نظامي-آمریکا-علیه-ایران-51-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 47 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏35
‏دانشگاه علامه طباطبائي
‏دانشکده حقوق و علوم سياسي- ‏گروه روابط بين الملل
‏موضوع تحقيق :
‏«‏تاثير عامل اقتصاد و ابعا‏د‏ آن بر کنش احتمالي نظامي
‏آ‏مريکا عليه ايران ‏»
‏درس سياست خارجي امريکا
‏فهرست مطاب
‏عنوان صفحه
‏مقدمه ‏ ‏3
‏چهار چوب نظري ‏6
‏فصل اول
‏ژ‏ئواکونوميک خليج فارس ‏16
‏عوامل همگرايي و همکاري ‏18
‏همکاري هاي اقتصادي کشورهاي خليج فارس ‏20
‏توليدات نفتي و غير نفتي ‏21
‏منابع
‏فصل دوم
‏سياست خارجي امريکا در خليج فارس ‏ ‏26
‏اهداف ‏سياست خارجي امريکا و منافع آن در خليج فارس ‏29
‏اهداف سياسي ‏30
‏اهداف اقتصادي ‏31
‏اهداف امنيتي ‏–‏ نظامي ‏32
‏1
‏ايران و سياس‏ت‏ خارجي امريکا ‏32
‏برنامه هسته اي ايران و اقدام احتمالي نظامي امريکا ‏34
‏کشور هاي عربي خليج فارس ‏و اقدامات امريکا ‏37
‏جامعه بين الملل و راه حل هاي منطقي و مديريت بحران هسته اي ايران ‏41
‏نتيجه گيري ‏45
‏منابع
‏3
‏مقدمه
‏از آنجائيکه هسته اصلي اين موضوع پژوهشي ، تاکيد و توضيح فايده بودن مکتب اقتصادي و بويژه ليبراليسم در ارائه راه حل هاي منطق‏ي‏ و انساندوستانه براي م‏ع‏ضلات و مشکلات بشري در تمام ابعاد و جنبه هاي آن است . سعي شده در روند نگارش اين تحقيق و تمام نقاط آن از مکتب اقتصادي و تاثير آن بر توجيه و جهت دهي سياست کشورها استفاده شود و ‏اميدوارم ‏در جاي مناسب قرار گرفته باشد . در واقع در محدوده ‏روابط بين الملل ، ‏بهره گيري ‏از راهکارهاي غير نظامي براي تحقق ‏اهداف ‏طراحي شده در وسيع‏‌‏ترين م‏عن‏ا ، ‏فزونترين در صد تحقق ‏و در محدود ترين ديدگاه ، کمترين ميزان ناکار آمدي را قلم مي زند که ريشه در توانمندي عاملان آن دارد . و متاسفانه چنين پيامدهاي در صحنه بين المللي با وجود طيف وسيع از همکاري و وابستگي ، پيامدهاي خشونت بار هم ديده مي شود ، ‏و اين بخاطر وجود بعضي از اعضاي قدرت طلب و جنگجو و خود خواه ‏مي باشد ، ولي باز هم گيتي ‏ع‏لو از اعضاي بسيار‏ي‏ از خير خواه و مسالمت آميز و ذات نيک امتياز دارد‏. خلاصه‏، تلاش شده است که در اين تحقيق ، از ايده ها و ارزش هاي ليبرال گرا براي ‏مطابقت دادن اين مکتب با کارآمدي آن در ابطال کار آمدي اقدام نظامي و اثبات فعال بودن همکاري و گفتگو در حل بحران ها بين بازيگران بين الملل‏ي‏ مورد استفاده قرار گيرد . بنابر اين ابتدا با تشريح و توضيح نظريه اقتصادي (ليبراليسم ) و اهميت آن در حل معضلات اقتصادي ‏–‏ سياسي ‏–‏ امنيتي و غيره و در کل هسته اين نظريه را بررسي کرديم و در جاي خود قرار داده ايم . در فصل اول تحقيق ، ژئوپ‏و‏ل‏ي‏تيک و ژئواکونوميک خليج فارس و اهميت آن در تشويق همکاري و گسترش روابط اقتصادي بين کشورهاي منطقه ، در فصل دوم به سياست خارجي امريکا ‏در منطقه خليج فارس اختصاص داده شد که بحث مهم تحقق را دارا است . سپس اهداف سياست ‏خارجي امريکا در منطقه تشريح ‏و باز بيني شد . در ادامه اين فصل ‏بر‏ ‏دو ‏بازيگر ‏مهم فرضيه يعني ايران و امريکا ‏تاکيد شد و راه هاي مناسب براي رفع مشکل و حل بحران بين هر دو مورد بررسي قرار گرفت . و بخش مهم ديگر اين فصل به اهميت امني بودن خليج فارس جهت تحقق منافع کشورهاي منطقه بدون خونريزي و شکل‏‌‏گيري فاجعه ناگوار پرداخته شد و در نهايت واکنش جامعه بين الملل و موضع گيري آن از چنين اقدام امريکايي و ارائه راه حل هاي مناسب و منطقي براي حل بحران در منطقه بسيار حساس از جهان مطالعه و بررسي شد . در مجموع
‏3
‏، هدف از اين تحقيق .
‏اثبات فرضيه بر اساس چارچوب تئوريک مذبور و کارآمدي آن در دور شدن از تحمل فاجعه هاي ناگوار انساني و مادي مي باشد . و به عبارت ساده تر ، تاثير فعال جنبه ها اقتصادي ‏–‏ تجاري و ارزش هاي ان بر تکيه کردن بر راه حل هاي مسالمت اميز و همکاري و ابطان نمودن کارآمدي رفتار خشونت ‏آميز ‏و نظامي در حل مسائل ‏سياسي ‏–‏ اقتصادي ، امنيتي مي باشد ، اثبات شود .
‏اين واقعيت پر واضح است که کليتي جغرافيايي ، اقتصادي و فرهنگي که به رهبري آمريکا غرب ناميده مي شود در بسياري از حيطه ها نقش تعيين کننده دارد . امروزه الگوهاي معيار و شکل دهنده ماهيت حيات سياسي ‏–‏ دموکراسي ليبرال به عنوان يک نيروي حيات بخش روند هاي حاکم بر حيات اقتصادي ‏–‏ زوال اهميت برجسته اقتصادي مرزهاي مالي و سمبل هاي حياتي فرهنگي بين الملل شدن فرهنگي پويا ‏–‏ نوپاي مردم پسند ، معادلات شکل دهنده حيات نظامي به م‏ث‏ابه کسب و کار . نشانگر تفوق همه جانبه ديدگاه ‏هاي ليبراليسم سياسي و اقتصادي به رهبري امريکا ‏هستند . با توجه به اين واقعيت است که کشورها نگرش هم‏س‏و در اين زمينه ها دارند و نبايد از خاطر دور ساخت که به جهت ويژگي نظام بين الملل تمايزات و اختلافات بين کشورها وجود دارد که البته اين اختلافات و تضادها تنها در گستره اولويت ها ‏روش ها و فرايند است و در رابطه با ماهيت ها همسويي وجود ‏دارد . بنابر اين در سياسيت هاي موفق کشورها در تعامل با يکديگر در درجه اول منافع خود را لحاظ مي کنند و ابزار متفاوت بدست آوردن آن به کار مي گيرند .
‏سئوال تحقيق :‏ عامل اقتصاد و ابعاد آن چه تاثيري بر استفاده امريکا از خيار نظامي عليه ايران خواهد داشت .
‏فرضيت :‏ عامل اقتصاد و ابعاد آن باعث محدوديت استفاده امريکا از خيار نظامي براي متوقف ساختن برنامه هسته اي ايران مي شود .

 

دانلود فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود تاثير عامل اقتصاد و ابعاد آن بر کنش احتمالي نظامي آمریکا علیه ایران 51 ص