اقتصاد · دسامبر 26, 2023 0

اقتصاد کلان و بررسی گردشگری آن 53 ص 💯

اقتصاد کلان و بررسی گردشگری آن 53 ص

 

اقتصاد کلان و بررسی گردشگری آن 53 ص ,اقتصاد کلان و بررسی گردشگری آن 53 ص,دانلود اقتصاد کلان و بررسی گردشگری آن 53 ص ,اقتصاد,کلان,و,بررسی,گردشگری,آن,53,ص,اقتصاد,کلان,بررسی,گردشگری

 

اقتصاد کلان و بررسی گردشگری آن 53 ص

اقتصاد-کلان-و-بررسی-گردشگری-آن-53-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 48 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏0
‏موضوع تحقیق :
‏اقتصاد کلان‏ ‏ و بررسی گردشگری آن
‏فهرست مطالب
‏عنوان
‏صفحه
‏1
‏ا‏قتصاد
‏2
‏اقتصاد کلان
‏3
‏بحران اقتصاد‏ی
‏5
‏رکود اقتصاد‏ی
‏6
‏اقتصاد کلان س‏ی‏اس‏ی‏ و سرما‏ی‏ه‏ دار‏ی
‏10
‏سرما‏ی‏ه
‏20
‏بورس اوراق بهادار و اقتصاد کلان
‏29
‏آ‏نچه از سرمايه گذاري نمي دانيد
‏36
‏کارشناسان نظر م‏ی‏‌‏دهند‏: تأس‏ی‏س‏ شعب بانک در خارج؛ عامل چرخش ‏ی‏ا‏ فرار سرما‏ی‏ه
‏37
‏پولهاي سرگردان به چه سمتي روان است؟
‏42
‏منابع
‏47
‏اقتصاد
‏اقتصاد‏ دانشی است که با توجه به کمبود کالا و ابزار تولید و نیازهای نامحدود بشری به تخصیص بهینه کالاها و تولیدات می‏‌‌‏پردازد. پرسش بنیادین برای دانش اقتصاد مسئله حداکثر شدن رضایت و مطلوبیت انسانهاست. این دانش به دو بخش اصلی اقتصاد خرد و کلان تقسیم می‏‌‏شود.
‏آدام اسمیت‏ پدر علم اقتصاد می‏‌‌‏باشد. امروزه این علم با استفاده از مدلهای ریاضی از سایر علوم انسانی فاصله گرفته است. برای نمونه ‏نظریه بازی‏‌‏ها‏ که با استفاده از ‏توپولوژی‏ در حال گسترش است. در زمینه اقتصاد کلان نیز ‏معادلات دیفرانسیل‏ و ‏بهینه‏ سازی توابع ‏مطلوبیت‏ ‏انتگرال‏ با محدودیت ‏معادلات دیفرانسیل‏ معروف به معادلات ‏هامیلتونی‏ رواج دارد.
‏اقتصاد خرد
‏3
‏اقتصاد خرد به بررسی رفتار اقتصادی انسانها و بنگاههای اقتصادی می‏‌‌‏پردازد و درصدد است تا ‏رفتار عقلایی‏ در انسانها را شناسایی کند. با توجه به محدودیتهای موجود (مثلا ‏درآمد‏) انسانها و ‏شرکت‏های اقتصادی مایلند که بیشترین استفاده را ببرند و منابع خود را به بهترین شکل ممکنه استفاده کنند. رفتار یک یا گروهی از انسانها در ارتباط با ‏کالا‏ یا کالاهای خاصی به اقتصاد خرد مربوط می‏‌‏شود. توابع ‏عرضه‏ و ‏تقاضا‏ و ‏نقطه تعادلی‏ (نقطه ‏ناش‏ در ‏نظریه بازی‏‌‏ها‏) توابع ‏تولید‏ و ‏هزینه‏, نیز ‏فایده‏ در این بخش جای می‏‌‏گیرد.
‏اقتصاد کلان
‏اقتصاد کلان به بررسی مسایل اقتصادی در سطح ‏کلان‏ ‏ملی‏ یا ‏جهانی‏ می‏‌‌‏پردازد. مسایلی از قبیل ‏تورم‏, ‏رکود اقتصادی‏, ‏بحران اقتصادی‏, ‏بیکاری‏, ‏فقر‏ و ‏اقتصاد توسعه‏ در این بخش مورد بررسی قرار می‏‌‏گیرد.
‏بر خلاف اقتصاد خرد رفتارهای فردی شکل دهنده اقتصاد کلان نمی‏‌‏باشد هر چند که از جمع رفتارهای فردی شکل گرفته است. ‏کینز‏ پدر علم اقتصاد نوین نمونه بارزی را از اثرات رفتار واحدی را در عرصه کلان و خرد ارایه داده است که به تناقض ‏پس‏‌‏انداز‏ مشهور است. اگر افراد به صورت انفرادی پس انداز کنند در سالهای بعد دارای امکانات و قدرت مالی بیشتری خواهند بود و خواهند توانست که از سرمایه جمع شده خود استفاده کنند ولی اگر تمامی افراد جامعه همزمان پس‏‌‏انداز خود را افزایش دهند و بخش بیشتری از درآمد خود را پس انداز نمایند ‏مصرف‏ کل اقتصاد پایین می‏‌‏آید و این امر موجب کاهش ‏تولید‏ نیز خواهد شد که این امر به کاهش درآمد افراد در آینده منجر می‏‌‏شود. از اینرو افزایش پس انداز برای اشخاص مفید می‏‌‏تواند باشد ولی برای ‏جامعه‏ به صورت کلی تأثیرات متفاوتی نسبت به تأثیرات فردی آن دارد.
‏نمونه دیگر: اگر شرکتی یک یا چند تن از ‏پرسنل‏ خود را با ‏ماشین‏‌‏آلات‏ جایگزین نماید بی شک سود خواهد کرد و به نفع آن شرکت خواهد بود ولی اگر تمامی شرکتها به یکباره به این کار مبادرت ورزند بیکاری افزایش می‏‌‌‏یابد و موجب کاهش درآمد ملی و در نتیجه کاهش تقاضا برای تولیدات شرکتها شده و سود شرکتها را کاهش می
‏3
‏‌‌‏دهد. از اینرو تأثیرات سطح کلان می‏‌‏تواند با تأثیرات در سطح خرد متضاد باشد.
‏مکاتب اقتصادی
‏اخلاق گرایی (مکتب اسکولاستیک )
‏مکتب سودا گری ( مرکانتیلیسم )
‏مکتب اصالت طبیعت ( فیزیوکراسی )
‏مکتب کلاسیک (سنت‏‌‏گرایی)
‏مکتب تاریخی قدیم
‏سوسیالیسم تخیلی
‏نیو کلاسیسم (مارژینالیسم یا نهایی گرایی)
‏مکتب مارشال
‏مکتب کینز
‏نئو لیبرالیسم
‏نیو کینزیسم
‏مکتب شیکاگو (مانیتاریسم یا پول محوری)
‏مکتب سوسیالیسم
‏بحران اقتصادی
‏بحران اقتصادی‏ در نظر اول عبارت است از پیدا شدن “اضافه تولید” یعنی پرشدن بازار از کالاهائی که مشتری قادر به پرداخت ندارد. وقتی در بازار مشتری نباشد و کالاها فروش نرود طبعا” تولید کالاها نیز کاهش یافته و متوقف می‏‌‌‏شود و به دنبال آن تعطیل کارخانه‏‌‏ها و بیکاری وسیع و میلیونی کارگران بیش می‏‌‌‏آید که به نوبه خویش فروش کالاها را باز هم دشوارتر کرده و بر عمق بحران می‏‌‌‏افزاید. سیستم اعتباری سرمایه داری از کار باز می‏‌‌‏ماند، بدهکاران توان پرداخت بدهی خود را در سر موعد از دست می

 

دانلود فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود اقتصاد کلان و بررسی گردشگری آن 53 ص