اقتصاد · دسامبر 26, 2023 0

اصول و تنظیم وكنترل بودجه دولتی 💯

اصول و تنظیم وكنترل بودجه دولتی

 

دولت كه نهاد اصلی و پایه در هر سیستم سیاسی است زمینه اصی عملكرد بودجه می‌باشد برحسب تحولاتی كه در زندگی اقتصادی جوامع روی داده حدود و وظایف دولت‌ها هم تغییر كرده‌است هر قدر دولت‌ها در برابر جامعه وظایف بیشتری را عهده‌دار گردند به همان نسبت مالیه عمومی و بودجه اهمیت بیشتری پیدا كرده‌است و دامنة قوانین مالی وسیع‌تر می‌گردد، هنگامی كه گروهی از افراد

 

اصول و تنظیم وكنترل بودجه دولتی

اصول و تنظیم وكنترل بودجه دولتی

دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل doc
حجم فایل 37 کیلو بایت
تعداد صفحات 47
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

اصول و تنظیم وكنترل بودجه دولتی

فصل اول

كلیات بودجه و نقض دولت در اقتصاد

نظام

اجزاء

نظام اجتماعی

مجموعه نقشها

دوره ابتدایی

دولیت و سیر تحول وظایف آن

تحولات صنعت

نظام سیاسی- مجموعه‌ای از نقشها كه برای ایجاد امنیت در جامعه بوجود می‌آید و در مواقع ضروری نیز می‌تواند از خشونت نیز استفاده كرد.

1- ایجاد امنیت

از نظر سنت‌آگوستین منشاء اصلی تشكیل دولت 2- نظم و قانون

3- عدالت

دولت كه نهاد اصلی و پایه در هر سیستم سیاسی است زمینه اصی عملكرد بودجه می‌باشد برحسب تحولاتی كه در زندگی اقتصادی جوامع روی داده حدود و وظایف دولت‌ها هم تغییر كرده‌است.

هر قدر دولت‌ها در برابر جامعه وظایف بیشتری را عهده‌دار گردند به همان نسبت مالیه عمومی و بودجه اهمیت بیشتری پیدا كرده‌است و دامنة قوانین مالی وسیع‌تر می‌گردد، هنگامی كه گروهی از افراد شیوه دفاع خود را در غالب سازمان متشكل كرده‌اند دولت پا به عرصه وجود نهاده‌است.

( شیوه زندگی كه دولت در ایجاد آن كوشش كند)

سنت‌آگوستین می‌گوید اگر از دولت عدالت برداشته شود هیچ فرقی بین دولت و یك دسته دزد نیست زیرا گروه دزدان نیز درای رئیس و فرمانروایی هستند، دزدان با یكدیگر سوگند وفاداری خورده‌اند و غنائم طبق قانون بین آنها تقسیم می‌شود و اگر توفیق یابند كه مال ومنال خود را افزایش دهند سرزمینهایی را كه تصرف كند بصورت دولت درمی‌آید با این تفاوت كه در مرحله قبلی یاغی و قانون‌شكن لقب می‌گرفتند و در وضع جدید خود قانون را در دست دارند.

دوره ابتدایی( سیستم فئودال)

در قرون وسطی مالیه عمومی در واقع مالیه خصوصی پادشاهان و دستگاه فئودال بود، هزینه دستگاه فئودال از عواید اتفاقی، حقوق، كمكها، باج، و مالیاتها تأمین می‌شد انجام خدمات عمومی و اجتماعی جزوء وظایف كلیساها و اشخاص و طبقات مختلف بود.

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود اصول و تنظیم وكنترل بودجه دولتی