حقوق · دسامبر 26, 2023 0

آيين دادرسي كيفري doc 💯

آيين دادرسي كيفري doc

 

آيين دادرسي كيفري doc,آيين دادرسي كيفري , آيين دادرسي كيفري doc,آيين,دادرسي,كيفري,آيين,دادرسي,كيفري

 

آيين دادرسي كيفري doc

آيين-دادرسي-كيفري--docلینک و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 75 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏آيين دادرسي كيفري 1 ‏ ‏صفحه ‏1
‏آيين دادرسي كيفري 1
‏جلسه اول
‏آيين دادرسي كيفري شاخه اي از حقوق عمومي داخلي است و سازمان و طريقه اي از كشف جرم و تعقيب آن و اجراي جرم را مورد برسي قرار مي دهد يعني در واقع اتصالي ايجاد مي كند بين جرم و مجازات لازمه تاريخ انجام جرم تا اجراي مجازات تشري‏فاتي را دارد اين تشريفات بر عهده آ. د . ك است .ورق سابق از اين آ.تعريف شده بود كه(اصول محاكمات جزايي عبارت است از ترتيبات و مواعدي كه وضع شده براي كشف و تحقيق جرايم و تعيين مسئوليت مجرمين بر حسب مقررات قانونيه .)
‏ايراداتي بر تعريف فوق وارد است :ميزان .مسئو‏ليت مجرمين بر عهده قانون مجازات اسلامي است و در واقع جزء قواعد ماهوي است ولي در آ.د. آمده كه قواعد شكلي را در بر مي گيرد .كشف جرم به عهده پليس . تحقيق قبلا بر عهده دادسرا بود و حالا مجتمع قضايي .در نتيجه اين تعريف نمي بواند جامع و صحيح باشد .
‏تعريف آ.د.ك.‏ورق.جديد –‏اين اشكالات را تا حدي مرتفع كرده است .
‏م1 مجموعه اصول و مقرراتي است كه براي كشف و تحقيق جرايم و تعقيب مجرمان و نحوه رسيدگي و صدور راي و تجديد نظر و اجراي احكام و تعيين اختيارات مقامات قضايي وضع شده است .
‏اين ماده ايرادي كوچك دارد و آن ا‏ين كه هنوز مشخص نشده است فرد مجرم است و با قبل از صدور راي هم فرد متهم است نه مجرم در نتيجه بايد مي گفت تعقيب متهمان .
‏آقاي آشوري هم تعريف مناسبي ارائه كرده اند كه در كتاب آمده است .
‏قرار منع تعقيب عمل مجرم نباشد –‏دلايل براي توجيه اتهام كاف‏ي نباشد –
‏آيين دادرسي كيفري 1 ‏ ‏صفحه ‏2
‏قرار مجرميت ‏پرونده به دادگاه مي رود .
‏قرار موقوفي تعقيب ‏ – گذشت
‏با توجه به اين قرارها تعريف جديد تعريف خوبي نيست .
‏آ.د.ك.درد و معنا به كار مي رود :1 )در معناي خاص آ.د.ك.شامل قواعد و تشريفاتي است از تاريخ تنظيم صدور ك‏يفر خ‏واست ‏تا اجراي حكم (دادنامه)بايد رعايت شود .
‏برائت
‏مجرميت
‏جرم واقع مي شود كشف جرم دادستان جرم را اعلام كرد بازپرس تحقيق كرد و قرار مجرميت صادر كرد ‏كيفر خواست مي رود به دادگاه رسيدگي مي شود حكم ‏ اج‏راي ا‏حكام
‏2) در معناي عام تشريفات از مرحله اي كه جرم كشف مي شود (كشف جرم ,تحقيق ,تعقيب و اجراي حكم )
‏موضوع آ.د.ك. رسيدگي به حيثيت عمومي جرم است و موضوع تبعي يا فرعي آن –‏ رسيدگي به جنبه خصوصي است .
‏جرايم گاهي اوقات جنبه عمومي دار‏د و ا‏ين حي‏ثيت عمومي ماهيت جرم است و بدون آن جرم واقع نمي شود .گاه علاوه بر جنبه عمومي ,حيثيت خصوصي هم دارد كه بر شاكي خصوصي وارد شده است .موضوع اصلي آ.د.بيشتر حيثيت عمومي جرم است .مثلا‏فقط جنبه عمومي دارد ولي كلاهبرداري ذوالجنتين است .جنبه خصوصي چون ناش‏ي از جرم ‏است استسن‏ائي مورد برسي در آمده است .
‏رابطه آ.د.ك.ح.ح.ارتباطي تنگاتنگ ميان اين دوست ولازم و ملزوم همديگرند هر چند جزاي ماهري و آ.د.شكلي است .آ.د. ك.اتصال بين جرم و مجازات است و تعيين جزا بر عهده حقوق جزاست
‏آ.د.ك.و آ.د.م-ارزش آ.د. ك.بالاتر است زيرا‏ در اين ح‏وضه مسائل‏ حيثيتي و شرافتي مطرح مي شود اما در آ.د.م.مسائل مالي مطرح است و حتي ممكن است سازش شود .

 

 فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود آيين دادرسي كيفري doc