آزمایش تجربی منع بعدی – ازمایش منع بعدی (دو نمونه گزارش کار) 💯

آزمایش تجربی منع بعدی – ازمایش منع بعدی (دو نمونه گزارش کار)

 

آزمایش منع بعدی در روانشناسی تجربی

 

آزمایش تجربی منع بعدی – ازمایش منع بعدی (دو نمونه گزارش کار)

آزمایش تجربی منع بعدی - ازمایش منع بعدی (دو نمونه گزارش کار)

دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 1.935 مگا بایت
تعداد صفحات 25
برای فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

دو نمونه گزارش کار آزمایش منع بعدی

تعداد صفحات: 25 صفحه (دو نمونه گزارش کار)

نوع فایل:WORD

+ فایل هدیه:توضیحات آزمایش منع بعدی (5 صفحه)

فهرست مطالب نمونه اول:

چکیده

هدف

مبانی نظری و آزمایشی

فرضیهها

توصیف آزمایش

آزمودنیها

وسایلآزمایش

اجرای آزمایش

طرح آزمایش

روشهای تحلیل

نتایج

منابع

فهرست مطالب نمونه دوم:

چکیده

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت تحقیق

بیان فرضیه

تعریف نظری وعملیاتی

جامعه آماری و نمونه آماری

روش نمونه گیری وجمع آوری اطلاعات

روش تحقیق

ابزار اندازه گیری

تحلیل نتایج

بحث ونتیجه گیری

منابع

پیوست

بخشی از متن فایل نمونه اول:

ابتدا آزمودنی ها به دو گروه گواه و ازمایشی تقسیم می شوند و پس از ان آزماینده به هر یک از آنها یک شماره می دهد (مثلاً از 1 تا8) و از آنها می خواهد که شماره خود را روی هر سه ورقه ای که در اختیار دارند(شامل: یادگیری فهرستA، یادگیری فهرستB، یادآوری فهرستA) بنویسند.

سپس آزماینده اعلام می کند که می خواهد یک فهرست 12 کلمه ای را پنج بار به صورت های مختلف بخواند و آزمودنی ها باید این 12 کلمه را حفظ کنند، چون بعداً باید به خاطر بیاورند. آزماینده اعلام می کند که ترتیب کلمات مهم نیست بلکه تعداد و درست بودن آنها مهم است.

آزماینده بطور آرام و هر کلمه به فاصله دو ثانیه فهرستAرا به صورتهایA1-A2-A3A4A5می خواند. آزمودنی ها پس از پایانA5، صفاتی را که به خاطر دارند روی یکی از سه ورقه که قبلاً روی آن نوشته اند “یادگیری فهرستA” می نویسند. آزماینده اوراق را جمع آوری می کند.

آزماینده از آزمودنی های گروه کنترل می خواهد که از اتاق خارج شوند. آزماینده قبلاً با دستیار خود صحبت کرده و قرار گذاشته است که او افراد گروه کنترل را سرگرم نماید تا کلمات فهرستAرا با هم در میان نگذارند و در مورد آزمایش صحبت نکنند.

پس از آن گروه کنترل اتاق را ترک کرده و آزماینده فهرستBرا مثل فهرست قبلی برای آزمودنی های گروه آزمایشی می خواند و باز از آنها می خواهد که هرچه به خاطر می آورند روی یکی از اوراق که قبلاً روی آن نوشته اند “یادگیری فهرستB” بنویسند و تحویل دهند. پس از این یادگیری، به گروه آزمایشی پنج دقیقه استراحت داده می شود. گروه کنترل همچنان در بیرون از اتاق به گفتگو با دستیار آزماینده مشغول هستند. هدف از استراحت دادن به گروه آزمایشی این است که اولاً از خستگی آنها جلوگیری شود ثانیاً فاصله زمانی بین یادگیری فهرستAو یادآوری آن طولانی باشد.

پس از استراحت گروه آزمایشی، افراد گروه کنترل به اتاق برمی گردند. آزماینده از همه افراد دو گروه می خواهد تا صفاتی را که از فهرستAبه خاطر دارند روی برگ دیگری که قبلاً رویآن نوشته اند “یادآوری فهرستA” بنویسند و تحویل دهند.

طرح آزمایش

متغییر مستقل این آزمایش عبارتست ازیادگیری های بعدی (فهرستB) ومتغییر وابسته این آزمایشیادگیری های قبلی (فهرستA) می باشد

گروه آزمایشی: یادگیری فهرستA، یادگیری فهرستB، یادآوری فهرستA.

گروه کنترل: یادگیری فهرستA، استراحت، یادآوری فهرستA

نتایج

x=8.25

x=8.25

میانگین های دو گروه در یادگیری فهرستAنشان میدهند دو گروهمعادلند.

x=5.75

x=7

با توجه به اینكه دو گروه در یادگیری فهرستAتفاوت نداشته اند و میانگین گروه آزمایشیدر یاداوری فهرستAبطور معنی داری کمتر از میانگین گروه کنترل است ثابت خواهد شد که یادگیری فهرستBمانع از یادآوری فهرستAشدهاست(منع بعدی).

x=8.25

……………………

بخشی از متن فایل نمونه دوم:

روش تحقیق به صورت آزمایشی می باشد.

گروه آزمایشی: یادگیری فهرست A، یادگیری فهرست B، یادآوری فهرست A.

گروه کنترل: یادگیری فهرست A، استراحت، یادآوری فهرست A.

آزمودنی ها به دو گروه تقسیم می شوند. .آزماینده اعلام می کند که می خواهد یک فهرست 12 کلمه ای را پنج بار به صورت های مختلف بخواند و آزمودنی ها باید این 12 کلمه را حفظ کنند، چون بعداً باید به خاطر بیاورند. آزماینده اعلام می کند که ترتیب کلمات مهم نیست بلکه تعداد و درست بودن آنها مهم است.آزماینده بطور آرام و هر کلمه به فاصله دو ثانیه فهرست A را به صورتهای A1 – A2 – A3A4– A5 می خواند. آزمودنی ها پس از پایان A5، صفاتی را که به خاطر دارند روی یکی از سه ورقه که قبلاً روی آن نوشته اند “یادگیری فهرست A” می نویسند. آزماینده اوراق را جمع آوری می کند.آزماینده از آزمودنی های گروه کنترل می خواهد که از اتاق خارج شوند. آزماینده قبلاً با دستیار خود صحبت کرده و قرار گذاشته است که او افراد گروه کنترل را سرگرم نماید تا کلمات فهرست A را با هم در میان نگذارند و در مورد آزمایش صحبت نکنند.پس از آن گروه کنترل اتاق را ترک کرده و آزماینده فهرست Bرا مثل فهرست قبلی برای آزمودنی های گروه آزمایشی می خواند و باز از آنها می خواهد که هرچه به خاطر می آورند روی یکی از اوراق که قبلاً روی آن نوشته اند “یادگیری فهرست B” بنویسند و تحویل دهند. پس از این یادگیری، به گروه آزمایشی پنج دقیقه استراحت داده می شود. گروه کنترل همچنان در بیرون از اتاق به گفتگو با دستیار آزماینده مشغول هستند. هدف از استراحت دادن به گروه آزمایشی این است که اولاً از خستگی آنها جلوگیری شود ثانیاً فاصله زمانی بین یادگیری فهرست A و یادآوری آن طولانی باشد.پس از استراحت گروه آزمایشی، افراد گروه کنترل به اتاق برمی گردند. آزماینده از همه افراد دو گروه می خواهد تا صفاتی را که از فهرست A به خاطر دارند روی برگ دیگری که قبلاً روی آن نوشته اند “یادآوری فهرست A” بنویسند و تحویل دهد.

ابزار اندازه گیری

دو فهرست A و B که هر یک از دوازده صفت دو بخشی تشکیل شده است. صفات فهرست A با صفات فهرست B مترادف هستند. هر یک از فهرست ها به پنج صورت کاملاً متفاوت تنظیم و به ترتیب شماره گذاری شده اند که در پیوست موجود می باشد.وسه ورق کاغذ به تعدادآزمودنی ها.

تحلیل نتایج

در این آزمون چهار مسئاله مطرح شد.که در هر مسئله دوگروه با هم سنجیده شدند. ونتیجه به شرح زیر می باشد.

درآزمون اول دو گروه آزمایشی و کنترل در یادگیری فهرست الف مورد ازمون قرار گرفتند که میانگین آنها به ترتیب 7و8 به دست آمد ومیانگینها توسط آزمون تی مستقل سنجیده شدند و تفاوت معنی داری در بین آنها دیده نشد. و دو گروه با هم معادل بودند.

در آزمون دوم گروه آزمایشی در یادگیری و یاد اوری فهرست الف مورد مقایسه قرار گرفت و میانگین انها به ترتیب ……………

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود آزمایش تجربی منع بعدی – ازمایش منع بعدی (دو نمونه گزارش کار)