پاورپوینت های علمی · دسامبر 26, 2023 0

آزمایشگاه تکنولوژی مخابرات 💯

آزمایشگاه تکنولوژی مخابرات

 

آزمایشگاه تکنولوژی مخابرات ,آزمایشگاه تکنولوژی مخابرات, آزمایشگاه تکنولوژی مخابرات ,آزمایشگاه,تکنولوژی,مخابرات,آزمایشگاه,تکنولوژی,مخابرات

 

آزمایشگاه تکنولوژی مخابرات

آزمایشگاه-تکنولوژی-مخابراتلینک و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 27 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
دانشجو :
فخرالدین تیموری
استاد :
مهندس حمیدی
آزمایشگاه تکنولوژی مخابرات
Muxabırat Teknolojısının Azmayışqahı
فیلتر( پالایه ) FILTER :
ابزاری برای جداکردن بخشی از طیف فرکانسی یک سیگنال است .فیلترها را ازجهات مختلف طبقه بندی می کنند . مثلا ازیک جهت فیلترها را به دو دسته اکتیو وپسیوطبقه بندی می کنند . ازجهت طیف فرکانسی عبوری نیزفیلترها را بصورت زیر طبقه بندی می کنند.
فیلترهای پایین گذر
فیلترهای بالا گذر
فیلترهای میان گذر
فیلترهای میان نگذر
طیف فرکانسی عبوری آنها به صورت زیر می باشند .
طیف های فرکانسی فوق درعمل قابل دسترسی به صورت فوق نمی باشند وفیلترهای واقعی نمی توانند دارای طیف هایی مثل بالا باشند. آنها به صورت ایده ال موجودند درعمل تیزی منحنی ها مثل بالا نیست و دارای انحنا است . درساختن فیلترها المانهای اکتیویا پسیو ممکن است استفاده شود . درالمانهای پسیو مجموع تعداد خازن وسلف را مرتبه فیلتر می گویند وهرچه بیشتر باشد به مدل ایده ال نزدیکتر است .
اعوجاج یک سیگنال عبارتست از تغییر شکل سیگنال بدلیل محدود بودن یا ثابت نبودن طیف فرکانسی یا خطی نبودن طیف فاز. فيلترها بر اساس تعداد سلف و خازن درجه ي آنها مشخص مي شود .
رفتار فیلترها درمقابل پالس :
مولفه های فرکانس بالا حذف می شوند ولی فرکانسهای پایین باقی می مانند. هرچه پالس باریکتر باشد درتابع SYNC درحوزه فرکانس بزرگتر می شود.
هرچه عرض پالس کمترباشد پهنای باند سیستم باید بزرگتر باشد.
تابع تبدیل برای یک سیستم بدون اعوجاج فقط شامل K برابر شدن یعنی تقویت شدن یا تضعیف شدن و جابجایی زمان ( تاخیرزمانی ) می باشد. یک سیستم بدون اعوجاج تمام مولفه های فرکانسی ورودی را به یک نسبت تضعیف یا تقویت می کند.
فقط کافی است درمحدوده فرکانسی مورد نظر رابطه خطی داشته باشیم و نه درهمه فرکانسها.
برای عبور پاسهای مستطیلی ازفیلتر بدون اعوجاج باید داشته باشیم BF>>1/τmin ویا حداقل Bf>1/2τmin
( Bf پهنای باند فیلتر و τ عرض پالس است )
فیلتردیجیتال :
بااستفاده ازیک میکروپروسسور، محاسبات را انجام می دهد.( حل عددی توسط میکروپروسسور)
درآزمایشهایی که قرار است انجام دهیم هدف آشنایی با فیلترها وبررسی رفتار فیلترها درمقابل پالسهای مستطیلی ( دیجیتال ) است .
فیلترپا یین گذ ر :
فیلتری که فرکانسهای ازصفر تا یک فرکانس مشخص را عبور داده وفرکانسهای بالاتر ازآن فرکانس را عبور ندهد را میان گذرمی گویند . برای تعیین آن فرکانس مشخص که فرکانس قطع نامیده می شود ازشرط 3DB استفاده می کنیم یعنی فرکانسی را که درآن افت سیگنال به اندازه 3DB می شود را به عنوان فرکانس قطع درنظر می گیریم دراین نقطه دامنه سیگنال به اندازه یک برروی رادیکال دومقداردامنه اولیه می رسد به هرحال به منظور آزمایش فیلتر پایین گذر مدارزیر می بندیم . فركانس قطع بالا در فيلتر پايين گذر مهم است.

 

 فایل

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود آزمایشگاه تکنولوژی مخابرات