نکات پوشیدن کفش پاشنه بلند

کفش پاشنه بلند قدتان را بلندتر می‌کند و باعث می‌شود تا پاهای شما کشیده‌تر به نظر برسند و فرم زیباتری داشته باشند. اما چطور از آسیب‌های احتمالی و درد پا جلوگیری کنیم؟

پوشیدن کفش پاشنه بلند

کفش پاشنه بلند بدون شک یک انتخاب مناسب برای داشتن استایل زیبا و رسمی‌تر است و از زمانی که وارد عرصه مد و فشن شده، طرفداران بسیاری را به سمت خود کشانده است. ولی به نظر می‌رسد با آمدن انواع کفش‌های راحتی و تخت، پوشیدن کفش پاشنه بلند برای خانم‌ها سخت‌تر شده و به شکل یک چالش جدی در آمده است. اگر شما هم جزء این دسته افراد و از پوشیدن کفش پاشنه بلند فراری هستید، بدانید که قرار است با خواندن این مطلب مجله دلتا این مسئله را برای همیشه حل کنید. برخی از ترفندهای ساده، به راحتی و دوام بیشتر پا در کفش پاشنه بلند کمک می‌کند.

کفش زنانه

۱- اگر خسته شدید، کفش‌ها را از پا در نیاورید

شاید باورتان نشود ولی زمانی که برای استراحت چند دقیقه‌ای، کفش‌های خود را در می‌آورید، درد پا تشدید می‌شود و التهاب و ورم پا شرایط بدتری پیدا می‌کند. در آوردن کفش پاشنه بلند به این دلیل است که تصور می‌شود پا برای مدت کوتاهی استراحت می‌کند و دوباره به شرایط قبلی باز می‌گردد. ولی وقتی آن را مجدد به پا می‌کنید چون به راحتی دفعه اول درون کفش نمی‌رود، درد و فشار بیشتری احساس می‌کنید.

نکات پوشیدن کفش پاشنه بلند

۲- چند روز با کفش پاشنه بلند راه بروید

اگر عادت به پوشیدن کفش پاشنه بلند ندارید، بهتر است چند روز قبل از مراسم و مهمانی شروع به تمرین کنید. کفش خود را بپوشید و چند دقیقه یا حتی بیشتر درون خانه راه بروید. سعی کنید روز بعد، مدت زمان را بیشتر کنید تا پاهایتان کم کم به شرایط جدید عادت کنند. حتی اگر همیشه از کفش پاشنه بلند استفاده می‌کنید، برای کفش‌های نو این ترفند را انجام دهید.

استایل زنانه

۳- پاشنه‌های پهن‌تر را انتخاب کنید

هر چه پاشنه کفش نازک‌تر باشد، راه رفتن با آن سخت‌تر است و فشار بیشتری به پا وارد می‌شود. برای این که راحتی بیشتری داشته باشید، می‌توانید کفش‌هایی را انتخاب کنید که پاشنه ضخیم‌تری دارند. با این مدل کفش‌ها تعادل هم در حین راه رفتن، راحت‌تر حفظ می‌شود.

۴- از روزنامه استفاده کنید

جنس بعضی از کفش‌ها به نوعی است که پوشیدنشان به سختی انجام می‌شود. برای این که انعطاف و نرمی کفش پاشنه بلند خود را بیشتر کنید، چند تکه روزنامه بردارید و آن‌ها را مچاله کنید. روی روزنامه‌ها آب بپاشید و آن‌ها را درون کفش قرار دهید. کفش‌ها را برای چند روز به همین شکل و در گوشه‌ای از کمد رها کنید. با این روش کفش‌ها نرم‌تر می‌شوند و برای پوشیدن کفش پاشنه بلند خود راحت‌تر خواهید بود. بهتر است این ترفند را یک هفته قبل از روز موعود انجام دهید.

عوارض کفش پاشنه بلند

۵- از کفی مخصوص استفاده کنید

بعضی از پدهای مخصوص کفش یا همان کفی‌های طبی، راحتی بیشتری برای پا تامین می‌کنند. این کفی‌ها بافت نرم‌تری دارند و کف پاها را خسته نمی‌کنند. اگر هم سایز کفشتان کمی بزرگ است، با این روش می‌توانید کفش را به اندازه پای خود برگردانید.

۶- از پودر تالک یا پودر بچه غافل نشوید

پودر تالک در واقع پودر نوعی کانی است که در پودر بچه هم به کار رفته است. این پودر سفید رنگ خاصیت ضد تعریق دارد و باعث نرمی پوست می‌شود. مقداری از پودر بچه را درون کفش پاشنه بلند خود بریزید و مقداری را هم کف پاهای خود بمالید. این راهکار از تعریق و رطوبت پا جلوگیری می‌کند و باعث راحتی بیشتر پاها می‌شود. با استفاده کردن از پودر تالک از تاول زدن انگشتان پا هم خلاص می‌شوید.

کفش پاشنه بلند

۷- از کرم مرطوب کننده استفاده کنید

سلامت پا اهمیت زیادی دارد؛ پس همیشه از مرطوب کننده مخصوص پا استفاده کنید تا پوست کف پا بدون ترک و سالم باشد. قبل از پوشیدن کفش پاشنه بلند کرم مخصوص را روی پوست کف پاهای خود بمالید و آن را مرطوب کنید. بهتر است کرم از نوعی باشد که آب‌رسان و سبک است و نه اینکه پا را چرب کند. چربی باعث لیز خوردن پا درون کفش می‌شود و می‌تواند دردسر ایجاد کند. اگر پوست پا خشک بماند، تاول و زخم سریع‌تر ظاهر می‌شوند.

حال می‌توانید بدون احساس درد در ناحیه پا و آسیب‌های همیشگی، از پوشیدن کفش پاشنه بلند در مهمانی لذت ببرید. هر روش را جداگانه امتحان کنید تا موردی که بیشترین تاثیر را روی شما دارد، به روش همیشگی‌تان تبدیل شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات ست کردن کفش پاشنه بلند، “ست کردن رنگ کفش پاشنه بلند با لباس” را مطالعه کنید.

نظر دهید

پاسخ دهید