صنایع غذایی · دسامبر 26, 2023 0

پژوهش کار آفرینی طرح تیپ شیر پاستوریزه 💯

پژوهش کار آفرینی طرح تیپ شیر پاستوریزه

 

شیر به عنوان یك ماده ی غذایی ارزشمند نخستین و كامل ترین غذای نوزاد انسان و حیوان را تشكیل می دهد و در تمام طول دوران رشد عنصری حیاتی در جیره غذایی و الگوی تغذیه محسوب می شود

 

پژوهش کار آفرینی طرح تیپ شیر پاستوریزه

پژوهش کار آفرینی طرح تیپ شیر پاستوریزه

دسته بندی صنایع غذایی
فرمت فایل doc
حجم فایل 54 کیلو بایت
تعداد صفحات 33
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل
به نام خدا
مقدمه

شیر به عنوان یك ماده ی غذایی ارزشمند نخستین و كامل ترین غذای نوزاد انسان و حیوان را تشكیل می دهد و در تمام طول دوران رشد عنصری حیاتی در جیره غذایی و الگوی تغذیه محسوب می شود .

مواد غذایی مختلفی كه مورد استفاده بشر قرار می گیرند ، عمدتا به عنوان ماده ی غذایی آفریده نشده اند بلكه یك قسمت از یك موجود جاندار و یا زنده بوده و یا مثل تخم مرغ و عسل جهت برآوردن احتیاجات دیگری از قبیل ازدیاد نسل و تغذیه زمستانی می باشند .

مواد غذایی نباتی هر كدام قسمتی از گیاه و نبات مانند میوه – ریشه – ساقه و برگ می باشند ، در حالی كه شیر را به عنوان هدیه ای از مادر به فرزند خویش و به عنوان اولین ماده ی غذایی نوزاد باید شناخت كه تمامی مواد غذایی مورد نیاز بدن را داراست

مواد متشكله شیر و تأثیر عوامل مختلف بر آنها :

شیر را نمی توان به عنوان مخلوطی از پروتئین – چربی = كربوهیدرات – مواد معدنی و ویتامین ها معرفی نمود . چون مخلوط نمودن این مواد هیچ موقع شیر را به وجود نخواهد آورد و آزمایشات مختلف انجام یافته در این مورد نیز تا به حال نتیجه ای نداده است . مواد متشكله شیر از حالت خیلی ساده تا خیلی پیچیده ( كمپلكس ) كه تركیب و ساختمان قسمتی از آن ها هنوز به طور كامل مشخص و روشن نیست ، عبارتند ار :

«« پروتئین ها – چربی ها – كربوهیدرات ها – مواد معدنی و ویتامین ها »»

تحقیقات زیادی كه در این زمینه انجام شده و حتی تحقیقات سال های اخیر هم هنوز نتوانسته اند تركیبات شیر را با تمام جزئیات آن روشن نماید .

طی روزهای نخست زایمان به لحاظ ایجاد دگرگونی گسترده در تركیبات آن را « آغوز »

می خوانند .

تغذیه نوزاد با « آغوز » بسیار مهم و ضروری است . وجود « فیزیم » زیاد در « آغوز » آن را ملین می كند و به این ترتیب در تمیز شدن روده های ننوزاد و جلوگیری از تجمع میكروب های مضر نقش اساسی دارد . به همین دلیل وجود پاتن و مواد ایمنی ساز كارشناسان علوم تغذیه مصرف آغوز كاملا طبیعی می دانند . همین كارشناسان در تشریح تفاوت های موجود بین شیر و آغوز می گویند . میزان پروتئین و چربی و در نهایت ماده ی خشك در آغوز بیشتر از شیر است و همچنین به خاطر تفاوت تركیب پروتئین های آغوز با تركیب پروتئین های شیر آغوز در مقابل مایه پنیر حساس نبوده و منعقد نمی شود ، بنابراین از آغوز نمی توان پرورش معمول پنیر تهیه كرد و شیر مانند بسیاری از مواد غذایی دیگر خواص خود را به مدت زیادی نمی تواند حفظ كند . شیر به خودی خود حتی اگر در بهداشتی ترین شرایط نیز دوشیده شود ، دارای میكروب است حتی اگر دام از سلامت كامل برخوردار باشد .

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود پژوهش کار آفرینی طرح تیپ شیر پاستوریزه