پاورپوینت · دسامبر 26, 2023 0

پاورپوینت بررسی آبله مرغان 💯

پاورپوینت بررسی آبله مرغان

 

پاورپوینت بررسی آبله مرغان در 17 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات کامل

 

پاورپوینت بررسی آبله مرغان

پاورپوینت بررسی آبله مرغان

دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 565 کیلو بایت
تعداد صفحات 17
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

پاورپوینت بررسی آبله مرغان در 17 اسلاید قابل ویرایش

اسلاید ? :

شرح بیماری

آبله‌مرغان توسط ویروس واریسلا زوستر که از خانواده هرپس ویروس است ، ایجاد می‌شود. این ویروس بعد از ایجاد آبله‌مرغان، ، در همه افراد به صورت نهفته ، درمسیر رشته های عصبی كه از نخاع خارج می شوند ، جایگزین می شود و فعالیت مجدد آن منجر به بیماری زونا یا هریس زوستر می گردد. این ویروس از راه قطره های ریز در هوا یا تماس با ضایعات پوستی ، از فرد بیمار انتقال می یابد .
اسلاید ? :

علایم عمومی

ضایعات پوستی كه علامت اصلی بیماری هستند ، ابتدا روی پوست صورت و سینه ظاهر می گردند ، و بعد سایر قسمتهای بدن نیز مبتلا می شوند . ضایعات اولیه شامل ماكولوپاپولهای قرمز( مانند جوش ) شدیدا خارش دار است كه درنهایت تبدیل به ویزكولهای حاوی مایع روشن تبدیل می شود.سپس این ضایعات دلمه بسته و بهبود می یابند. و در یك زمان همه ی انواع ضایعات روی پوست پدیدار می گردد. ضایعات را می توان روی مخاط دهان و دستگاه تناسلی نیز مشاهده كرد .

اسلاید ? :

انتقال یا سرایت بیماری

محتمل ترین راه سرایت بیماری از طریق سیستم تنفسی و ترشحات تنفسی است . راه دیگر انتقال ، تماس مستقیم با ضایعات پوستی بیمار مبتلا به آبله مرغان یا زونا است .میزان انتقال در تماسهای خانوادگی ??-??% است .
اسلاید ? :

عوارض آبله مرغان

عفونت پوست : شایع ترین عارضه ی عفونی آبله مرغان، اضافه شدن عفونت ثانویه باكتریال برروی ضایعات پوستی است . علت این عفونت ، خراشیدگی آنها بدنبال خاراندن می باشد. همچنین بعضی اوقات جای تاول ، اگر كه تاول عفونی باشد ، روی پوست باقی می ماند.

سایر عوارض عبارتند از عفونت مغز یا پرده های مغز بوسیله ی ویروس واریسلا زوستر، التهاب قلب ، قرینه ، مفاصل ، كبد و پانكراس .
اسلاید ? :

پیشگیری

درحال حاضر نمی توان از آن پیشگیری به عمل آورد .سرم حاوی پادتن برعلیه این ویروس ، برای افرادی كه خطر بیماری خطرناك در آنها وجود دارد ( مثلا افرادی كه داروهای ضد سرطان و یا داروهای سركوب كننده ی ایمنی مصرف میكنند )، استفاده می شود . اخیرا یك واكسن جدید برای این بیماری مورد تایید قرار گرفته است .

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود پاورپوینت بررسی آبله مرغان