پزشکی · دسامبر 25, 2023 0

مقاله درمورد سکته قلبی و عوارض آن 💯

مقاله درمورد سکته قلبی و عوارض آن

 

مقاله درمورد سکته قلبی و عوارض آن

 

مقاله درمورد سکته قلبی و عوارض آن

مقاله درمورد سکته قلبی و عوارض آن

دسته بندی پزشکی
فرمت فایل doc
حجم فایل 44 کیلو بایت
تعداد صفحات 58
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

*مقاله درمورد سکته قلبی و عوارض آن*

مقدمه

بیماری شریانهای كرونری در طی چندن سال ایجاد می‏شود و می‏تواند منجر به بروز آنژین قلبی، سكته قلبی و مرگ ناگهانی شود. بیماری كرونری قلب، شایع‏ترین علت مرگ و میر در انگلستان می‏باشد اكثر افراد، در اطراف خود كسانی را می‏شناسند كه دچار سكته قلبی شده‏اند و بعضی ا زآنها هیچگونه علامتی از قبل نداشته‏اند. بیماری كرونری قلب در طی 50 سال گذشته شیوع بیشتری پیدا كرده كه ما بعضی ا زعلل این افزایش را می‏دانیم. هدف از تألیف این كتاب دادن اطلاعاتی در مورد این بیماری به شما می‏باشد تا اگر به این بیماری دچار هستید، چه كارهایی را می‏توانید انجام دهید و یا برای پیشگیری از آن، چه اقداماتی باید صورت پذیرد.

برای توصیف و شرح بیماری كرونری قلب و اثرات آن بر روی قلب، از اصطلاحات مختلفی استفاده می‏شود. این اصطلاحات عبارتند از : بیماری ایسكمیك قلب، ترومبوز كرونری، آنفاركتوس میو‏كارد MI ) ) و سكته قلبی.

بیماری كرونری قلب می‏تواند باعث انواع مختلفی از مشكلات شود كه مام این مشكلات به علت عدم اكسیژن رسانی كافی به عضله قلب ایجاد می‏شوند. شایع‏ترین این مشكلات عباتند از :

· آنژین : درد سینه در هنگام انجام فعالیت ایجاد می‏گردد. هر گونه فعالیتی می‏تواند باعث روز این درد سینه (آنژین) شود. وقتی فرد استراحت می‏كند، این درد سینه بهبود می‏یابد.

· سكته قلبی : درد شدید سینه كه براثر مرگ یك قسمت عضله قلب در هنگامی كه خون‏رسانی به آن قسمت به طور كامل متوقف شده است، در سكته قلبی رخ می‏دهد.

· نارسایی قلبی : تنگی نفس و ورم كردن مچ پاها به علت عدم تلمبه كردن مناسب قلب و نارسایی قلب ایجاد می‏شود.

· نامنظم شدن ریتم قلب (آریتمی) : بی‏نظمی در ضربانهای قلب می‏تواند سبب تنگی نفس و طپش قلب شود.

بیماری كرونری، تنها بیماری‏ای نیست كه باعث گرفتار شدن قلب می‏شود، اما مهم‏ترین بیمار‏ی‏‏ای است كه قلب را دچار مشكل می‏سازد. سایر مشكلات قلب عبارتند از:

· بیماری‏های مادرزادی قلب : غیر طبیعی بودن شكل قلب كه از لحضه تولد در كودك وجود دارد.

· كـاردیومیوپاتی‏ها : بیماریهایی هستند كه عضلات قلب را دچا رمشكل می‏سازند.

· بیماریهای دریچه‏ای قلب : اختلال در هر یك از چهار دریچه‏ای كه در قلب وجود دارد می‏تواند منجر به مشكلاتی گردد كه به آنها بیماریهای دریچه‏ای قلب گفته می‏شود.

تعداد افرادی به بیماری كرونری قلب دچار هستند در كشورهای مختلف،فرق می‏كند. این بیماری در كشورهای پیشرفته اروپایی، آمریكایی و استرالیا از شیوع زیادی برخوردار است اما در كشورهای عقب مانده جهان سوم، تعداد افراد مبتلا به بیماری كرونری قلب بسیار كمترمی‏‏باشد. به نظرمی‏رسد كه این وضعیت به علت نحوه زندگی این افراد ایجاد می‏شود به طوری كه افرادی كه از كشورهای عقب مانده جهان سوم به كشورهای پیشرفته مهاجرت می‏كنند نسبت به سایر افراد كشور مادرشان، بیشتر دچار بیماری كرونری قلب می‏شوند. برای مثال، هندیهای كه به انگلستان مهاجرت كرده‏اند بیشتر به بیماری كرونری قلب مبتلا می‏شود.

درخود قاره اروپا هم از شیوع بیماری كرونری قلب، تفاوتهایی بین كشورهای مختلف آن وجود دارد. در جنوب اروپا، معمولاً این بیماری كمتر از كشورهای شمال اروپا ( اسكاندیناوی ) و انگلستان است كه یك علت آن، نحوه رژیم غذایی مدیترانه‏ای می‏باشد. بسیاری از افراد عقیده دارند كه رژیم غذایی مدیترانه‏ای كه حاوی مقادیر زیادی سبزیجات تازه، سالاد، میوه، ماهی و مقدار نسبتاً كمی گوشت قرمز و لبنیات می‏باشد، می‏تواند در مقابل بروز بیماریهای قلبی، اثر حفظتی داشته باشد. گر چه توصیفاتی از بیماری كرونری قلب در گذشته‏های دور توسط پزشكان بیان می‏شد، اما تا بعد از جنگ جهانی دوم به عنوان یك بیماری شایع مطرح نبود. از بعد از جنگ جهانی دوم ، میزان بیماری كرونری قلب بخصوص در مردان جوان افزایش یافت. در ایالات متحده آمریكا ، حداكثر این افزایش درسال 1970 رخ داد و سپی میزان آن تا امروز درحال پایین آمدن است.

همچنین در استرالیا، نیوزیلند و بریتانیا، این میزان در حال كاسته شده است. متأسفانه دركشورهای بلوك شرق سابق و روسیه، میزان شیوع بیماری كرونری قلب به طور سریعی امروزه در حال افزایش می‏باشد.

گفتن این مطلب، غلو نمی‏باشد كه امروزه اكثر تخت‏های بیمارستانی در بریتانیا توسط بیمارانی كه به نحوی به تصلب شرایین (سفت شدن رگها) دچار هستند،پرشده است وشایع‏ترین نوع این بیماری نیز بیماری كرونری قلب می‏باشد.بیماری كرونری قلب از مجموع‏تمام انواع سرطان‏ها شیوع بیشتری دارد. این بیماری در افراد مسن بیشتر شایع است و در مردها نیز چها برابر بیشتر از زن‏ها شیوع دارند. در مردان جوان ، بعد از تصادفات، بالاترین علت مرگ، بیماری كرونری قلب می‏باشد.

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود مقاله درمورد سکته قلبی و عوارض آن