مبانی نظری و پیشینه فناوری اطلاعات و فرصت های برابر آموزشی 💯

مبانی نظری و پیشینه فناوری اطلاعات و فرصت های برابر آموزشی

 

مبانی نظری و پیشینه فناوری اطلاعات و فرصت های برابر آموزشی

 

مبانی نظری و پیشینه فناوری اطلاعات و فرصت های برابر آموزشی

مبانی نظری و پیشینه فناوری اطلاعات و فرصت های برابر آموزشی

دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 129 کیلو بایت
تعداد صفحات 74
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1-مروری بر مبانی نظری——————————————– 18

2-1-1-انواع نابرابری های آموزشی————————————– 18

2-1-1-1- نابرابری های آموزشی مبتنی بر تفاوت طبقاتی————– 19

2-1-1-2- نابرابری آموزشی مبتنی بر تفاوت جنسی——————- 21

2-1-1-3- نابرابری های آموزشی مبتنی بر تفاوت فرهنگی——– 24

2-1-1-4-نابرابری های مبتنی بر تفاوت قومی—————————25

2-1-2-نابرابری فرصت های آموزشی و زمینه های خانوادگی———- 26

2-1-3-برابری فرصت های آموزشی————————————- 28

2-1-3-1- فناوری اطلاعات و برابری فرصت های آموزشی———- 30

2-1-3-2- نابرابری فرصت های آموزشی و شکاف دیجیتالی——— 31

2-1-3-3-شکاف دیجیتالی و فرصت ها و تهدیدهای آموزشی——— 35

2-1-3-3-1-فرصت ها——————————————– 35

الف) برابری فرصت ها ، عدالت اجتماعی و کاهش نابرابری فضایی—– 35

ب) تمرکززدایی————————————————– 35

ج) افزایش مشارکت و قدرت تصمیم گیری در مناطق محروم———– 35

2-1-3-3-2-تهدیدها——————————————— 36

الف) افزایش شکاف دیجیتالی—————————————- 36

ب) تقسیم کار نابرابر بین مناطق شهری و روستایی————- 37

ج) تمرکزگرایی————————————————– 37

د) افزایش احساس نابرابری و مهاجرت به مرکز————- 38

ه) افزایش اشتغال تخصصی و بیكاری عمومی ——————–38

2-1-4-کاربرد آموزشی فناوری اطلاعات ——————————–38

2-1-4-1-آموزش از راه دور—————————————- 40

2-1-4-1-1-تاریخ مختصر آموزش از راه دور—————————— 40

2-1-4-1-2-اصول آموزش از راه دور———————————– 41

2-1-4-1-3-مزایای آموزش از راه دور———————————- 43

2-1-4-1-4-رسانه­ های نوین و نقش آنان در آموزش از راه دور——– 44

الف) کامپیوتر و آموزش——————————————— 45

ب) اینترنت—————————————————– 51

2-1-5-آموزش و یادگیری الکترونیکی———————————- 53

2-1-5-1-مزایای آموزش الکترونیکی———————————– 54

2-1-5-2-محدودیت­های آموزش الکترونیکی—————————– 56

2-1-6-یادگیری الکترونیکی—————————————- 57

2-1-6-1-خصوصیات یادگیری مبتنی بر فناوری اطلاعات———— 57

2-1-6-2-انواع یادگیری الکترونیکی———————————- 58

2-1-6-3-مزایای یادگیری الکترونیکی——————————— 59

2-1-7-چندرسانه ­ای آموزشی————————————— 60

2-1-7-1-مزایای چند رسانه ­ای در آموزش ——————————61

الف) استفاده از حواس چندگانه برای یادگیری————————— 61

ب) تمرین بیشتر برای رسیدن به حد تسلط—————————— 61

ج) تسهیل مشارکت میان دانش آموزان ———————————61

د) کمک به دانش آموزان برای ایجاد ارتباط بین مفاهیم————— 62

ه) انعطاف پذیر بودن برنامه در مقابل نیاز یادگیرندگان————- 62

و) برقراری تعادل و رابطه­ی دوسویه با کاربر—————————- 62

2-1-8-چهارچوب نظری تحقیق ————————————62

2-1-8-1-نظریه ی کارکردگرایی———————————— 62

2-1-8-2-نظریه تضاد——————————————- 64

2-1-8-3-شواهد تجربی—————————————– 65

2-1-8-4-نظریه های انتقادی ملهم از مارکسیسم ——————67

2-1-8-5-رویکرد سازنده گرایی و نقش آن در تحول محیط های یادگیری– 68

2-1-8-5-1-مبانی سازنده گرایی———————————– 71

2-1-8-5-2-مفروضات سازنده گرایی——————————– 71

2-1-8-5-3-سازنده گرایی و طراحی آموزشی————————– 72

2-1-8-5-4-نقش زبان در یادگیری دانش—————————– 72

2-1-8-5-5-سازنده گرایی اجتماعی——————————— 73

2-1-8-6-نظریه های برابری فرصت های آموزشی و فناوری اطلاعات—77

2-1-8-6-1-گاتمن——————————————– 77

2-1-8-6-2-سایر آرای نظری————————————- 78

2-1-9-جمع بندی چهارچوب نظری——————————– 79

2-1-10-مدل نظری تحقیق————————————— 81

2-2-پیشینه تحقیق——————————————— 81

2-2-1-تحقیقات داخل کشور————————————- 81

2-2-2-تحقیقات خارج از کشور———————————– 85

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه فناوری اطلاعات و فرصت های برابر آموزشی