مبانی نظری و پیشینه رابطه هوش معنوی و راهبرد های یادگیری خودتنظیمی با عملکرد تحصیلی دانشجویان 💯

مبانی نظری و پیشینه رابطه هوش معنوی و راهبرد های یادگیری خودتنظیمی با عملکرد تحصیلی دانشجویان

 

مبانی نظری و پیشینه رابطه هوش معنوی و راهبرد های یادگیری خودتنظیمی با عملکرد تحصیلی دانشجویان

 

مبانی نظری و پیشینه رابطه هوش معنوی و راهبرد های یادگیری خودتنظیمی با عملکرد تحصیلی دانشجویان

مبانی نظری و پیشینه رابطه هوش معنوی و راهبرد های یادگیری خودتنظیمی با عملکرد تحصیلی دانشجویان

دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 283 کیلو بایت
تعداد صفحات 65
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1 مقدمه :……………………………………………………………………………………………..15

2-2 گستره نظری مسأله مورد پژوهش :………………………………………………………………………………………………15

2- 2-1 مفاهیم هوش :…………………………………………………………………………………………………15

2-2-1- 1 هوش :…………………………………………………………………………………………………….15

2-2-1-2 تعریف هوش :……………………………………………………………………………………………………16

2-2-1-3 انواع هوش :………………………………………………………………………………………………..17

2-2-1-3-1 هوش بدنی (PQ) :……………………………………………………………………………………………………..18

2-2-1-3-2 هوش عقلانی (IQ) :…………………………………………………………………………………………………….18

2-2-1-3-3 هوش هیجانی (EQ) :………………………………………………………………………………………..18

2-2-1-3-4 هوش معنوی (SQ):………………………………………………………………………………………….19

2-2- 1-4 عوامل تعیین کننده هوش :……………………………………………………………………………………………………19

2-2-1-5 معنویت :………………………………………………………………………………………………….20

2-2-1-5-1 دیدگاه های مختلف در زمینه معنویت :……………………………………………………………………23

2-2-1-5-1-1 دیدگاه الکینز :……………………………………………………………………………………………..23

2-2-1-5-1-2 دیدگاه فریدمن و مکدونالد :…………………………………………………………………………..23

2-2-1-5-1-3 دیدگاه گاردنر :…………………………………………………………………………………………….24

2-2-1-5-1-4 دیدگاه ویلیام وست :…………………………………………………………………………………….24

2-2-1-5-1-5 دیدگاه گروم :………………………………………………………………………………………………24

2-2-1-5-1-6 دیدگاه ویگلزورث :…………………………………………………………………………………….24

2-2-1-5-2 تعاریف هوش معنوی :…………………………………………………………………………………………..25

2-2-1-5-3 ابعاد هوش معنوی :……………………………………………………………………………………………….28

2-2-1-5-4 مؤلفه های هوش معنوی از دیدگاه های مختلف :………………………………………………………..30

2-2-1-5-4-1 دیدگاه ایمونز :………………………………………………………………………………………….32

2-2-1-5-4-2 دیدگاه فریدمن و مکدونالد :………………………………………………………………………33

2-2-1-5-4-3دیدگاه نوبل و وگان :…………………………………………………………………………………33

2-2-1-5-4-4 دیدگاه بروس لیچفیلد :……………………………………………………………………………..33

2-2-1-5-4-5 دیدگاه مک مولن :……………………………………………………………………………………34

2-2-1-5-5 مؤلفه های هوش معنوی در اسلام :………………………………………………………………………….34

2-2-1-5-6 مدل های هوش معنوی :…………………………………………………………………………………………35

2-2-1-5-6-1مدل چهار مؤلفه ای کینگ :…………………………………………………………………35

2-2-1-5-6-1-1 درک معنی فردی :………………………………………………………………..35

2-2-1-5-6-1-2 آگاهی متعالی :…………………………………………………………………….35

2-2-1-5-6-1-3 تفکر انتقادی وجودی :…………………………………………………………..35

2-2-1-5-6-1-4 حالات هوشیاری بسط یافته :………………………………………………….35

2-2-1-5-6-2 مدل زهر و مارشال :…………………………………………………………………………35

2-2-1-5-6-3 مدل پنچ مؤلفه ای ایمونز :…………………………………………………………………36

2-2-1-5-6-4 مدل پنج مؤلفه ای سیسک :………………………………………………………………..37

2-2-1-5-6-4-1 ارزش های بنیادین :……………………………………………………………37

2-2-1-5-6-4-2 فضایل بنیادین :………………………………………………………………….37

2-2-1-5-6-4-3 تجارب بنیادین :…………………………………………………………………37

2-2-1-5-6-4-4 قابلیت های بنیادین :…………………………………………………………..37

2-2-1-5-6-4-5 نظام های نمادین :……………………………………………………………….37

2-2-1-5-6-5 مدل امرم :………………………………………………………………………………………………..37

2-2-1-5-6-5-1 هوشیاری :……………………………………………………………………………………………….38

2-2-1-5-6-5-1-1 دقت(توجه) :…………………………………………………………………………………..38

2-2-1-5-6-5-1-2آگاهی فراعقلانی :……………………………………………………………………………..38

2-2-1-5-6-5-1-3 عمل (تمرین) :…………………………………………………………………………………38

2-2-1-5-6-5-2 متانت :…………………………………………………………………………………………….38

2-2-1-5-6-5-2-1 تقدیس :…………………………………………………………………………………………….38

2-2-1-5-6-5-2-2عشق :…………………………………………………………………………………………………38

2-2-1-5-6-5-2-3 توکل :……………………………………………………………………………………………….38

2-2-1-5-6-5-3 معنا :……………………………………………………………………………………………..38

2-2-1-5-6-5-4 تعالی :……………………………………………………………………………………………38

2-2-1-5-6-5-4-1 ارتباط کامل، متقابل و مستقیم به شیوهای عقلانی: …………………………………38

2-2-1-5-6-5-4-2 کلنگری :………………………………………………………………………………………..39

2-2-1-5-6-5-5 صداقت :………………………………………………………………………………………………..39

2-2-1-5-6-5-5-1 پذیرش :………………………………………………………………………………………..39

2-2-1-5-6-5-5-2 صراحت :………………………………………………………………………………………39

2-2-1-5-6-5-6 تسلیم آرام و بی دغدغه :…………………………………………………………………………39

2-2-1-5-6-5-6-1 آرامش :………………………………………………………………………………………39

2-2-1-5-6-5-6-2 عدم خودخواهی و فروتنی :……………………………………………………………39

2-2-1-5-6-5-7 وابستگی درونی :…………………………………………………………………………………..39

2-2-1-5-6-5-7-1 آزادی درونی به همراه فعالیت معقول :………………………………………………39

2-2-1-5-6-5-7-2 آزادی :………………………………………………………………………………………..39

2-2-1-5-6-5-7-3 تشخیص :……………………………………………………………………………………39

2-2-1-5-6-5-7-4 درستی :………………………………………………………………………………………39

2-2-1-5-6-6 مدل نوبل :…………………………………………………………………………………………..39

2-2-1-5-6-7 مدل سه مؤلفه ای وگان :………………………………………………………………………..39

2-2-1-5-7 اجزای هوش معنوی :………………………………………………………………………………………………40

2-2-1-5-7-1 عقل شهودی: ………………………………………………………………………………………………..40

2-2-1-5-7-2 ادراك مستدل: ……………………………………………………………………………………………40

2-2-1-5-7-3 آگاهی بر خواسته ها و نیات :………………………………………………………………………….40

2-2-1-5-7-4 قدرت و عدالت متمرکز: …………………………………………………………………………………40

2-2-1-5-7-5 عشق و شفقت:…………………………………………………………………………………..40

2-2-1-5-7-6 شفا و بخشش :…………………………………………………………………………………………….40

2-2-1-5-7-7 زندگی باشوق :…………………………………………………………………………………………….40

2-2-1-5-7-8 زندگی باوقار، یکدلی و تعهد :………………………………………………………………………..41

2-2-1-5-7-9 پیوند و خدمت خلاق :……………………………………………………………………………………..41

2-2-1-5-7-10 پادشاهی خداوند، شادی و تکامل، و زندگی همراه با هوش معنوی مطلوب :………41

2-2-2 راهبردهای یادگیری خودتنظیمی:…………………………………………………………………………..41

2-2-2-1تاریخچه یادگیری خودتنظیمی:…………………………………………………………………………….41

2-2-2-2 مفهوم یادگیری خودتنظیمی :…………………………………………………………………………………………42

2-2-2-3 راهبردهای یادگیری :………………………………………………………………………………………..45

2-2-2-3-1طبقه بندی راهبردهای یادگیری:………………………………………………………………………45

2-2-2-3-1-1 راهبردهای مرور ذهنی :……………………………………………………………………….45

2-2-2-3-1-2 راهبردهای بسط دهی :…………………………………………………………………………45

2-2-2-3-1-3 راهبردهای سازماندهی :……………………………………………………………………….46

2-2-2-3-1-4 راهبردهای نظارت بر درک مطلب :………………………………………………………..46

2-2-2-3-1-5 راهبردهای عاطفی :…………………………………………………………………………….46

2-2-2-4 راهبردهای یادگیری خودتنظیمی :……………………………………………………………………………………46

2-2-2-4-1 راهبردهای شناختی :………………………………………………………………………………………….46

2-2-2-4-2 راهبردهای فراشناختی :……………………………………………………………………………………..47

2-2-2-5 رابطه ی یادگیری خودتنظیمی و پیشرفت یادگیری :……………………………………………………..48

2-2-2-6 ویژگی های یادگیرندگان برخوردار از توانایی خودتنظیمی در یادگیری :……………………..48

2-2-2-7 آگاهی های فراشناختی و سبک های یادگیری :…………………………………………….50

2-2-3 عملکرد تحصیلی :………………………………………………………………………………………….52

2-2-3-1 مفهوم عملکرد تحصیلی :………………………………………………………………………………….52

2-2-3-2 عوامل موثر در عملکرد تحصیلی :………………………………………………………………………………….54

2-2-3-2-1 عوامل فردی :………………………………………………………………………………………54

2-2-3-2-2 عوامل خانوادگی و اجتماعی :……………………………………………………………………………54

2-2-3-2-3 عوامل آموزشگاهی :…………………………………………………………………………..54

2-2-3-2-4 جنس :…………………………………………………………………………………54

2-2-3-3 مفهوم پیشرفت یا موفقیت تحصیلی :……………………………………………………………………………….55

2-2-3-4 عوامل موثر بر پیشرفت و افت تحصیلی :…………………………………………………………………………56

2-2-3-5 نظریه ی یادگیری خودتنظیمی و عملکرد تحصیلی :……………………………………………………………57

2-2-3-6 نقش خودتنظیمی در پیشرفت تحصیلی :…………………………………………………………………………..59

2-2-3-7 رابطه ی خودتنظیمی یادگیری با مهارت ها و پیشرفت تحصیلی دانشجویان :………………….62

2-3 بررسی پیشینه مطالعاتی :…………………………………………………………………………………..64

2-3-1 پژوهش های انجام شده پیرامون رابطه بین مؤلفه ها در خارج از کشور :……………………………………………64

2-3-2 پژوهش های انجام گرفته پیرامون رابطه مؤلفه ها در ایران :………………………………………………………….66

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه رابطه هوش معنوی و راهبرد های یادگیری خودتنظیمی با عملکرد تحصیلی دانشجویان