مبانی نظری و پیشینه تفکر انتقادی
مبانی نظری و پیشینه تفکر انتقادی
مبانی نظری و پیشینه تفکر انتقادی
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 156 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 79 |
دریافت فایل
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
2-1- تاریخچه و مبانی نظری تفکر انتقادی………………………………………………………………… 44
2-1-1- تفکر انتقادی ……………………………………………………………………………………………. 45
2-1-1-1- تلاشی در جهت ارائه تعریفی مورد توافق همگان:
پروژه تحقیقاتی دلفی در سال 1990……………………………………………. 48
2-1-1-1-1- مؤلفههای تفکر انتقادی……………………………………………………… 50
2-1-1-1-1-1- مؤلفه مهارتی تفکر انتقادی……………………………………….. 50
2-1-1-1-1-2- مؤلفه گرایشی تفکر انتقادی……………………………………… 52
2-1-1-1-1-2-1- مفهوم گرایش………………………………………………….. 52
2-1-1-1-1-2-2- گرایشهای تفکر انتقادی………………………………… 54
2-1-1-1-1-2-3- سنجش گرایشهای تفکر انتقادی ………………… 55
2-1-1-1-1-3- رابطه مؤلفه مهارتی و مؤلفه گرایشی تفکر
انتقادی ………………………………………………………………….. 56
2-1-1-2- عمومی بودن تفکر انتقادی در مقابل اختصاص داشتن آن
به زمینهای خاص ………………………………………………………………………. 57
2-1-2- تمایز تفکر انتقادی از مفاهیم دیگر…………………………………………………………. 58
2-2- تحقیقات پیشین در زمینه عوامل تأثیرگذار بر گرایشهای تفکر انتقادی……… 60
2-2-1- رابطه بین ارزشهای فرهنگی و گرایشهای تفکر انتقادی…………………… 61
2-2-2- رابطه بین ارزشهای فرهنگی و ابعـاد الگـوهای ارتباطات
خانواده و دانشجو- استاد ……………………………………………………………………….. 75
2-2-3- رابطه بین ابعاد الگوهای ارتباطات خانواده و دانشجو- استاد
و گرایشهای تفکر انتقادی……………………………………………………………………… 81
2-2-3-1- رابطه بین ابعاد الگوهای ارتباطات خانواده
و گرایشهای تفکر انتقادی…………………………………………………………. 82
2-2-3-2- رابطه بین ابعاد الگوهای ارتباطات دانشجـو- استـاد
و گرایشهای تفکر انتقادی…………………………………………………………. 85
2-2-4- رابطه بین ابعاد الگوهای ارتباطات خانواده و دانشجو- استاد
و ارضای نیازهای روانشناختی پایه………………………………………………………. 88
2-2-5- رابطه بین ارضـای نیـازهـای روانشنـاختی پـایـه
و گرایشهای تفکر انتقادی……………………………………………………………………… 96
2-2-6- نقش واسطهگری ابعاد الگوهای ارتباطات خانواده و دانشجو- استاد
در رابطه بین ارزشهای فرهنگی و گرایشهای تفکر انتقادی ……………. 99
2-2-7- نقش واسطهگری ابعاد الگوهای ارتباطات خانواده و دانشجو- استاد
در رابطه بین ارزشهای فرهنگی و ارضای نیازهای روانشناختی پایه 101
2-2-8- نقـش واسطـهگـری ارضـای نیـازهـای روانشنـاختـی پـایـه
در رابطه بین ابعاد الگوهای ارتباطات خانواده و دانشجو- استاد
و گرایشهای تفکر انتقادی……………………………………………………………………… 104
2-3- فرضیههای پژوهش…………………………………………………………………………………………….. 106
2-4- تعریف عملیاتی متغیرهای پژوهش…………………………………………………………………… 108
✔️ بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️ پشتیبانی 24 ساعته
✔️ مناسب ترین قیمت