مبانی نظری و پیشینه تحقیق تكریم ارباب رجوع
مبانی نظری و پیشینه تحقیق تكریم ارباب رجوع
مبانی نظری و پیشینه تحقیق تكریم ارباب رجوع
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 36 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 40 |
دریافت فایل
مبانی نظری و پیشینه تحقیق تكریم ارباب رجوع
1-2 تكریم :
تكریم به معنای ارجمند شمردن ، گرامی داشتن و بزرگوار و عزیز شمردن است. طرح تكریم اگرچه با بیان موضوع و به كارگیری ادبیات جدید سعی در تزریق مفهوم نو در نظام اجرایی و اداری داشته است و بر مبنای مشتری مداری تنظیم شده، اصولاً دارای ماهیتی دستوری و تكلیفی است كه مطابق آن دستگاههای اجرایی دولتی ملزم به رعایت آن می گرداند.
2-2 اهداف تكریم:
1- شفاف[1]و مستند سازی[2]، و اطلاع رسانی مناسب به مراجعان درباره نحو خدمت رسانی از طریق بروشور، كتاب راهنما- تابلو اعلانات
2- بازنگری و اصلاح و مهندسی مجدد روشهای انجام كار به منظور ایجاد سهولت و افزایش سرعت و دقت در خدمت رسانی به مردم
3- تدوین منشور اخلاقی سازمان، به منظور ایجاد برخورد مشفقانه و مناسب با ارباب رجوع
4- نظرخواهی از مراجعان به اداره ها، درباره كیفیت خدمت دهی، و چگونگی برخورد كاركنان
1- ایجاد سازو كارهای لازم، به منظور تشویق كاركنانی كه موجب رضایت خدمت گیرندگان میشوند و برخورد با كاركنان خطاكار
2- نظرسنجی از مردم درباره رضایت آنان از كیفیت خدمت رسانی دستگاههای دولتی
3-2 تعریف ارباب رجوع (مشتری):
مشتری شخصی حقیقی یا حقوقی است كه محصول یا خدمتی را دریافت میكند. از دیدگاه سنتی مشتری كسی است كه فرآورده های شركت را خریداری كند در دنیای كسب و كار امروزی مشتری را چنین تعریف می كنند (رضایی نژاد-1378) مشتری كسی است كه سازمان مایل است با ارزشهایی كه می آفریند بر رفتار وی تأثیر گذارد.
4-2 انواع دسته بندی مشتریان:
….
✔️ بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️ پشتیبانی 24 ساعته
✔️ مناسب ترین قیمت