تغذیه · دسامبر 26, 2023 0

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارتباط كلسیم با لیپیدها و لیپوپروتئین‏ ها 💯

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارتباط كلسیم با لیپیدها و لیپوپروتئین‏ ها

 

پیشینه تحقیق ارتباط كلسیم با لیپیدها و لیپوپروتئین‏ ها

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارتباط كلسیم با لیپیدها و لیپوپروتئین‏ ها

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارتباط كلسیم با لیپیدها و لیپوپروتئین‏ ها

دسته بندی تغذیه
فرمت فایل docx
حجم فایل 30 کیلو بایت
تعداد صفحات 22
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

پیشینه تحقیق ارتباط كلسیم با لیپیدها و لیپوپروتئین‏ ها

بخشی از ادبیات پیشین موجود در فایل :

Bellو همكاران (29) در سال 1992در ایالت مینسوتا آمریكا برای بررسی تأثیر مكمل كربنات كلسیم بر سطح كلسترول سرم بیماران مبتلا به هیپركلسترولمی، در یك كارآزمایی بالینی تصادفی شده دو سوكور به شكل ضربدری،56 بیمار مبتلا به هیپركلسترولمی خفیف تا متوسط را 8 هفته تحت رژیم كم چرب و كم كلسترول (step Ι)قرار دادند و سپس برای 6هفته تحت مكمل یاری با كلسیم ( 1200میلی‏گرم در روز) یا دارونما قرار دادند سپس بیماران ….

Denkeو همكاران (25) در سال 1993در ایالت تگزاس برای بررسی تأثیر كلسیم دریافتی بر دفع اسیدهای چرب مدفوع و لیپیدهای سرم در یك كارآزمایی بالینی تصادفی شده بر روی 13مرد سالم مبتلا به هیپركلسترولمی متوسط، رژیم كم كلسیم (410 میلی گرم در روز) را با رژیم غنی شده از مالات – سیترات كلسیم به همراه 2مكمل500 میلی گرمی کلسیم در روز (در كل 2200 میلی گرم در روز) مقایسه كرده و مشاهده كردند كه درصد چربی‏های اشباع شده و دفعی در روز از 6% به 13% در افرادی كه رژیم غنی شده را رعایت كرده بودند افزایش یافت، امّا تغییری در ….

Karanja و همكاران (59) در سال 1994اثر افزایش كلسیم رژیم غذایی را بر مقدار لیپیدها و لیپوپروتئین‏های پلاسما در افراد مبتلا به افزایش فشارخون و افراد سالم بررسی كردند. داوطلبان در 3گروه با دریافت غذایی 1500 میلی گرم در روز (106نفر) و 1000 میلی گرم در روز کلسیم (109 نفر) و گروه شاهد (111 نفر) تقسیم شدند. بررسی مصرف قبل از شروع پژوهش نشان داد كه افراد مبتلا به فشارخون بالا ….

Herman و همكاران (60) در سال 1993ارتباط دریافت مواد معدنی و لیپیدهای سرم را در 43فرد 60سال و بالاتر مورد بررسی قرار داده و سطح كلسترول تام، تری گلیسرید، كلسترول LDLو HDLسرم افرادی كه كمتر از دو سوم میزان توصیه شده (RDA) مواد معدنی دریافت می‏كردند را با افرادی كه بیش ….

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارتباط كلسیم با لیپیدها و لیپوپروتئین‏ ها