عمومی · دسامبر 25, 2023 0

دانلود پاورپوینت موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی استان مازندران 36 اسلاید 💯

دانلود پاورپوینت موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی استان مازندران 36 اسلاید

 

دانلود موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی استان مازندران 36 اسلاید تحقیق موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی استان مازندران 36 اسلاید مقاله موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی استان مازندران 36 اسلاید موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی استان مازندران 36 اسلاید

 

دانلود پاورپوینت موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی استان مازندران 36 اسلاید

دانلود پاورپوینت موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی استان مازندران 36 اسلاید

دسته بندی عمومی
فرمت فایل zip
حجم فایل 14 کیلو بایت
تعداد صفحات 36
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

قسمتی از محتوی پاورپوینت

تعداد اسلاید : 36 صفحه

موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی استان استان مازندران با حدود 24 هزار كیلومتر مربع مساحت بین 47 دقیقه تا 38 درجه و 5 دقیقه عرض شمالی و 50 درجه و 34 دقیقه تا 56 درجه و 14 دقیقه طول شرقی از نصف النهار گرینویچ قرار گرفته ایت.
دریای مازندران در شمال، استان تهران و سمنان در جنوب و استان های گیلان و گلستان به ترتیب در غرب و شرق آن قرار گرفته است.
جغرافیای طبیعی و اقلیم استان طبیعت استان مازندران تحت تأثیر عرض جغرافیایی، ارتفاعات البرز، ارتفاع از سطح دریا، دوری و نزدیكی به دریا، وزش بادهای محلی و ناحیه ای، جا به جایی توده های هوای شمالی و غربی و حتی پوشش متراكم جنگلی قرار دارد.
به همین جهت و با وجود وسعت اندك، (و بر خلاف تصور عموم كه آب و هوای آن را یكسره معتدل می دانند)، این ناحیه از تنوع آب و هوایی ویژه ای برخوردار است.
دو جریان بزرگ نقش تعیین كننده ای در آب و هوای استان ایفا می كند: یكی جریان هوایی شمال و شمال شرقی كه از سیبری و قطب شمال به سوی جنوب و جنوب غربی پیش روی می كند و موجب سردی هوا، یخ بندان و ریزش برف و باران می شود.
آب و هوای استان مازندران با توجه به دما و بارش آب و هوای معتدل خزری آب و هوای سرد كوهستانی جاذبه های طبیعی منابع و تفرج گاه های آبی دریا و سواحل آن: خروش آب رودخانه ها، سرسبزی دامنه ها، صلابت دیواره ها، صعوبت صخره ها، شكوه قله ها، عطر وحشی گلها و گیاهان كوهستانی و رنگ لاجورد آسمان همراه با مزارع و فضاهای روستایی چشم اندازهای بی نظیری را پدید آورده اند خزر شمالی – خزر مركزی – محور رامسر علم ده – دریاچه ولشت- آب گرم رامسر-آب معدنی آمولو -آبشار ایج یا ده قلو – غار دیو سفید غار یخ مراد – غار سیاه پور – غار هیلدو -غار خرم آباد- پارك جنگلی نور- پارك جنگلی نمك آبرود بناها و یادمان های تاریخی عمارت و باغ صفوی – مجموعه صفوی فرح آباد – عمارت و باغ رامسر برج سلطان زین العابدین – خانه نیما یوشیج محله قدیم آلاشت: محله قدیمی آلاشت، زادگاهرضاخان سر سلسله دودمان پهلوی در 18 كیاومتری زیرآب(منطقه سادكوه) قرار داشت.
آلاشت در منطقه ای كوهستانی و جنگلی واقع شده و خانه های آن، اغلب از خشت خام ساخته شده و بام ان ها نیز با تخته پوش پوشانده شده است.
كوچه های این محله، باریك، سنگی و شیب تندی دارند.
آلاشتی ها هر مرحله از دهستان را به نامی می شناسند.
زادگاه پهلوی اول در محله پهلوان خلیل قرار دارد كه ساختمان آن در اصل دواشكوبه بوده است.
اشكوب فوقانی آن در اثر زلزله فرو ریخته بود كه در دوران پهلوی دومبوسیله سازمان سابق میراث فرهنگی به همان سبك اولیه تجدید بنا شده است.
این خانه كه محل سكونت عباسعلی خان(پدر رضاخان) بود، به خاطر یك رویداد تاریخی، در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.
این خانه پس از انجام تعمیرات و دوباره سازی توسط سازمان فوق، امروزه به عنوان كتابخانه عمومی شهر آلاشت مورد استفاده مردم و جوانان قرار می گیرد.
موزه و فرهنگ سرای كندلوس روستای كندلوس كه امروزه آن را میخسار می گویند در دامنه های سبز و خرم سلسله جبال البرز در منطقه كجور مازندران قرار دارد.
فرهنگ سرای كندلوس بر فراز تپه ای مشرف بر روستای كندلوس بنا شده، دارای كتیبه ای سنگی است .

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود دانلود پاورپوینت موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی استان مازندران 36 اسلاید