مدیریت · دسامبر 26, 2023 0

دانلود نقش های مدیریتی مینتزبرگ 90 ص 💯

دانلود نقش های مدیریتی مینتزبرگ 90 ص

 

دانلود نقش های مدیریتی مینتزبرگ 90 ص تحقیق نقش های مدیریتی مینتزبرگ 90 ص مقاله نقش های مدیریتی مینتزبرگ 90 ص نقش های مدیریتی مینتزبرگ 90 ص

 

دانلود نقش های مدیریتی مینتزبرگ 90 ص

دانلود نقش های مدیریتی مینتزبرگ 90 ص

دسته بندی مدیریت
فرمت فایل zip
حجم فایل 67 کیلو بایت
تعداد صفحات 142
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 142 صفحه

نقش های مدیریتی مینتزبرگ الف) نقش های مراوده ای نماینده تشریفاتی (Figurehead) – در این نقش مدیر به عنوان سمبل و یا نماینده سازمان عمل می كند.
شركت در محافل، جلسات، میهمانی های رسمی، اتحادیه ها و … از این جمله هستند.
رهبر (Leader) – در این نقش مدیر با زیر مجموعه ارتباط برقرار كرده و موجبات انگیزه و رشد آنان را فراهم می آورد.
این نقش مدیر بر ابعاد اجتماعی و انسان شناسی مدیریت متمركز بوده و كمتر متوجه ابعاد مأموریتی سازمان می باشد.
رابط (Lasion) – در این نقش، مدیر اطلاعات مورد نیاز سازمان را از طریق شركت در یك شبكه ارتباطات فراهم می آورد.
مشاركت در انجمن های حرفه ای، جلسات غیر رسمی، صرف ناهار، كلوپ و باشگاه های مدیریتی برخی از این فعالیت ها هستند.
مدل سیستم اجتماعی برای مدرسه مدل سیستم اجتماعی، اولین بار در سال 1952 به وسیله گتزلر به عنوان چارچوبی روان شناختی- جامعه شناختی برای مطالعه مدیریت آموزشی ارائه شد.
نظریه سیستم ها و مدل سیستم باز به عنوان چارچوب های مفهومی، برای توصیف و توضیح ساختارها و فراگردهای سازمان های آموزشی و مدرسه ها سودمندند.
به موجب مدل سیستم اجتماعی، عملكرد و رفتار سازمانی به وسیله چهار دسته از عناصر تعیین می شوند ساختار، افراد انسانی، جو گروهی و فرهنگ جامعه.
هوی میسكل چهار دسته عناصر اصلی داخل سیستم مدرسه را به عنوان خرده سیستم های ساختاری، فردی، فرهنگی و سیاسی مشخص كرده اند.
این خرده سیستم ها دروندادها را از محیط گرفته، دگرگون می سازند.
كنش و واكنش های متقابل آنها، نظام عملیات سیستم را به وجود می آورند.
عملیات و فعالیت های سیستم تحت تأثیر فرصت ها و تقاضای محیطی شكل می گیرند.
ساز و كارهای بازخورد، سیستم را قادر می سازند كه كیفیت كار خرده سیستم های درونی خود را ارزیابی كند در نتیجه اختلاف میان عملكرد واقعی و عملكرد منتظره شناسایی می شوند و سیستم نسبت به اصلاح، تنظیم و تغییر اقدام به عمل می آورد.
مدرسه به عنوان یك سازمان رسمی، دارای ساختار بوروكراتیك است.
الزامات و تعهدات معین شده توسط سازمان رسمی، انتظارات بوروكراتیك نامیده می شوند.
انتظارات سازمانی، نقش های سازمانی را در قالب پُست ها، مقام ها، سمت ها و مشاغل سازمان، تعریف می كنند.
نقش ها و انتظارات بوروكراتیك، الزامات رسمی رفتار و عملكرد سازمانی محسوب می شوند.
انتظارات معمولاً به عنوان قواعد و مقررات سازمانی رسمیت یافته، تدوین و تصویب می شوند.
بروندادها، شاخص های تحقق هدف محسوب می شوند.
بروندادهای نظام آموزشی شامل موفقیت و پیشرفت، رضایت شغلی، افت تحصیلی و كیفیت عملكرد كلی است.
اثربخشی سازمانی از نظر سیستم اجتماعی، عبارت است از میزان توافق نتایج واقعی با نتایج منتظره.
بازخوردهای سیستم مدرسه حلقه های بازخورد درونی: در مدرسه، ساختار رسمی و گروه های غیررسمی رفتار اعضا را تحت تأثیر قرار می دهند و اعضا از طریق بازخورد پی می برند كه سازمان رسمی و غیررسمی، رفتار آنها را چگونه تلقی و ارزشیابی می كند.
اگر بوروكراسی مدرسه، عملكرد فردی معلمی را تصدیق كند، با دادن پاداش های مثبت، رفتار او را تقویت خواهد كرد.
اگر عملكرد او ضعیف یا نامناسب ارزشیابی

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود دانلود نقش های مدیریتی مینتزبرگ 90 ص