معماری · دسامبر 26, 2023 0

دانلود معماری روستایی و اقتصادی 68 ص 💯

دانلود معماری روستایی و اقتصادی 68 ص

 

دانلود معماری روستایی و اقتصادی 68 ص تحقیق معماری روستایی و اقتصادی 68 ص مقاله معماری روستایی و اقتصادی 68 ص معماری روستایی و اقتصادی 68 ص

 

دانلود معماری روستایی و اقتصادی 68 ص

دانلود معماری روستایی و اقتصادی 68 ص

دسته بندی معماری
فرمت فایل zip
حجم فایل 1.198 مگا بایت
تعداد صفحات 68
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 68 صفحه

معماری روستایی و اقتصادی نام درس : شناخت و طراحی معماری روستا موضوع تحقیق : معماری روستایی و اقتصادی نام استاد : جناب آقای عامری سیاهوش اسامی دانشجویان : لی لا مساح ربانی ریحانه سعیدی كیا فهرست موضوعات مقدمه روستا چیست؟
توسعه روستایی چیست؟
استراتژی توسعه روستایی رویكردهای اقتصادی رویكردهای اجتماعی – فرهنگی رویكردهای فضایی، منطقه‌ای و ناحیه‌ای تعریف و مفهوم رشد و اقتصاد معیارهای اندازه گیری توسعه ویژگی‌های مهم توسعه اقتصادی منابع عمده معیشت در حوزة نفوذ روستا فعالیت‌های بخش كشاورزی فعالیت‌های بخش صنعت فعالیت‌های بخش خدمات تحلیل و استنتاج از بررسی‌های حوزة نفوذ منابع اقتصادی روستا فضاهای ضروری در خانه‌های روستایی 10- فضا و ابزار كار 11-توان اقتصادی یا قدرت خرید خانواده مقدمه انسان پیش از آموختن كشاورزی و كشف فنون و ابزارهای مختلف، برای تامین نیازهای زندگی خود به كوچ و چندجانشینی می‌پرداخت.
انسان‌ها برای تامین غذای موردنیاز خود و یافتن مكانی مناسب برای سكونت، به مكان‌های مناسب دارای منابع طبیعی (مرتع، آب، حیوانات) مهاجرت می‌نمودند.
از زمانی كه انسان كشاورزی را آموخت و توانست ابزارهای مورنیاز زندگی خود را بسازد به یكجانشینی روی آورد و روستاها متولد شدند.
روستاها یا دهات، اولین مراكز اجتماعی زندگی نوین انسان محسوب می‌شوند.
طبق تحقیقات باستان‌شناسان، قدیمی‌ترین دهكده‌های جهان كه تاكنون بوسیله حفاران پیدا شده، در خاورمیانه واقع است.
دو روستا در ”جارمو“ و ”تپه سربین“ واقع در ایران و عراق امروزی، نشان می‌دهد كه یكجانشینی یا تشكیل اجتماعات روستایی، دست‌كم به 10000 سال پیش بر می‌گردد.
با رشد و تكامل مراكز روستایی و ظهور كسب‌وكارهایی غیرازكشاورزی (تجارت، خدمات، حكومت‌) شهرها بوجود آمدند.
بخاطر تمركز بالای جمعیت در مناطق شهری توام با رشد پرشتاب صنایع و خدمات، به سرعت شهرها توسعه پیدا كردند در حالیكه روستاها به كندی حركت نمودند.
روستا چیست؟
”ده“ (یا ”قریه“) به معنی سرزمین است.
از نظر تقسیمات كشوری، ”ده“ (یا ”روستا“ ویا ”آبادی“) در ایران، كوچكترین واحد سكونتی و اجتماعی-سیاسی است.
كشور به چندین استان (دارای استاندار)، هر استان به چند شهرستان (دارای فرماندار)، و هر شهرستان به چند بخش (دارای بخش‌دار)، و هر بخش به چند شهر (دارای شهردار) و روستا (دارای كدخدا) تقسیم می‌شود.
البته به مجموعه‌ای از چندین ده هم دهستان گفته می‌شود كه مسؤول آن دهیار نامیده می‌شود.
مطابق سرشماری‌هایی كه در كشور انجام می‌شود، به نقاطی كه كمتر از 5000 نفر جمعیت داشته باشند روستا، و به نقاط بیش از 5000 نفر شهر گفته می‌شود.
البته استثنائاتی نیز (علیرغم ملاك مذكور) وجود دارد.
مردم روستا، از طریق كشاورزی امرار معاش می‌كنند به همین جهت بعدها، در تعریف روستا، شغل كشاورزی نیز به عنوان اساس كار روستاییان اضافه گردید.
البته تعاریف دیگری نیز از روستا (یا ده) در كشور وجود دارد كه از مجموع آن‌ها می‌توان این تعریف را ارایه نمود: روستا، عبارت از محدوده‌ای از فضای جغرافیایی است كه واحد اجتماعی كوچكی مركب از تعدادی خانواده كه نسبت به هم دارای نوعی احساس دلبستگی،

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود دانلود معماری روستایی و اقتصادی 68 ص