آموزشی · دسامبر 25, 2023 0

دانلود تحقیق فناوری آموزشی و روشهای تدریس متنوع 47 ص 💯

دانلود تحقیق فناوری آموزشی و روشهای تدریس متنوع 47 ص

 

دانلود فناوری آموزشی و روشهای تدریس متنوع 47 ص تحقیق فناوری آموزشی و روشهای تدریس متنوع 47 ص مقاله فناوری آموزشی و روشهای تدریس متنوع 47 ص فناوری آموزشی و روشهای تدریس متنوع 47 ص

 

دانلود تحقیق فناوری آموزشی و روشهای تدریس متنوع 47 ص

دانلود تحقیق فناوری آموزشی و روشهای تدریس متنوع 47 ص

دسته بندی آموزشی
فرمت فایل zip
حجم فایل 37 کیلو بایت
تعداد صفحات 50
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 50 صفحه

فناوری آموزشی و روشهای تدریس متنوع مقدمه بهره گیری از تكنولوژی آموزشی به مفهوم جدید آن بی شك یكی از نوآوری های آموزشی محسوب می شود.
تكنولوژی آموزشی یا فناوری آموزشی تاكنون صرفاً كاربرد دستگاه های سمعی و بصری نیست آموزش نیز امروز معنی و مفهوم جدیدی پیدا كرده است.
مواد و وسایل آموزشی روز به روز تنوع بیشتری می یابند و كتاب درسی تنها یكی از آنها به حساب می آید.
نقش معلم هم بیشتر راهنمایی و رهبری و هدایت است تا متكلم وحده بودن.
پیشرفت علوم و فنون و توسعه حجم دانش بشری، تغییر شرایط و امكانات زندگی فردی و اجتماعی، نفوذ تكنولوژی و صنعت در روابط ملی و بین المللی، نقش زمان در سرنوشت ملت ها، ظهور مشاغل و تخصص های جدید تغییر نیازهای جامعه، آگاهی ملت و .
.
.
همه و همه در تغییر و تحول برنامه ها اثر می گذارند.
یكی از برنامه های ویژه، تأسیس هسته ی اصلی فعالیت مدارس، محیطهایی است كه به صورت (مركز مواد آموزشی IMC ) طراحی می شوند.
چند نوع مركز مواد آموزشی تاكنون طراحی شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
نوع اول این مركز به گونه ای است كه مورد استفاده مشترك معلمان و دانش آموزان چندین مجتمع آموزشی به هم پیوسته است.
نوع دوم مركز مواد آموزشی یك مجتمع آموزشی است كه منبع ذخیره و تغذیه همه مدارس یك مجتمع است.
نوع سوم مربوط به یك مدرسه است و امكان یادگیری از یك مجموعه وسایل آموزشی را در مدرسه فراهم می سازد.
نوع چهارم مربوط به كلاس درس است و فرصت یادگیری مفاهیم هر ماده درسی را در محیط كلاس درس فراهم می آورد.
در این نوع مركز یادگیری تحت عنوان مركز یادگیری كلاسclassroom learning center دانش آموزان می توانند با دسترسی به انواع ابزارهای آموزشی فرصتهای یادگیری را در سطوح مختلف گسترش دهند در نوع چهارم مركز مواد آموزشی انواع لوازم آموزشی و ابزار آموزشی از قبیل كتاب و سایر مطالب چاپی، فیلم های علمی، آموزشی، نشریات، عكس، اسلاید، كلكسیونها و دستگاههای سمعی و بصری ( تلویزیون، نوار ضبط صوت، ویدئو و كامپیوتر و .
.
.
) هنگام اجرای روش های تدریس با توجه به تفاوتهای فردی فراگیران شرایطی را پدید می آورند كه تحت این شرایط مفاهیم آموخته شده عمق و وسعت بیشتری می یابند و مطالب درسی با درك كامل دریافت می شوند.
به منظور یاری دادن به فراگیران و برای ایجاد یك محیط پربار آموزشی – یادگیری، مواد كمك آموزشی چند حسی (multi sensory) زیادی تهیه شده كه می توان ماشین های آموزشی، تلویزیون، فیلم، ابزارهای بازیابی اطلاعات، وسایل و تجهیزات آزمایشگاهی و .
.
.
را نام برد كه در مركز یادگیری كلاس قرار می گیرد.
از سویی دیدگاه جدید به آموزش از محتوا مركزی (content centered) به فرآیند محوری (process centered) و یادگیری محوری (learning centered) چرخش داشته و نقش معلم از انتقال دهنده اطلاعات به هدایت كننده ی فعالیتهای یادگیری تغییر یافته است.
از آنجا كه یادگیری نیز با بهره گیری از یك یا چند مورد از پنج حس بهتر رخ می دهد رسانه ها و مواد تكنولوژی آموزشی به مقدار زیاد به كلاس درس راه یافته اند.
تكنولوژی آموزشی خدمات آموزشی برتری از آنچه كه معلم انجام می دهد عرضه می كند وقتی كه می تواند م

✔️  بهترین کیفیت 💯 از 💯
✔️  پشتیبانی 24 ساعته
✔️  مناسب ترین قیمت

◀️  فروشگاه فایل سیدا

 

دانلود دانلود تحقیق فناوری آموزشی و روشهای تدریس متنوع 47 ص